Mijn nieuws is dat er niets uit of over Menterwolde in het DvhN stond deze morgen en daarmee is het Golden Peerd geopend. Wat kan het soms eenvoudig zijn. ;)
Mijn wens voor de dag is ook heel eenvoudig: maak er een mooie dag van!
Overigens zijn ze in Meeden gisteren bezig geweest met het opbreken van de bestrating voor nieuwe, kleine LED straatlantaarns. Ik ben benieuwd wat ze met de oude gaan doen.En wat er dan weer met het straatwerk gaat gebeuren. Qua verlichting van de LED's heb ik zo mijn twijfels, tenzij het aanvullend voor de diepe nacht is.
Goedemorgen. JP ik dacht de LED verlichting een evolutie had doorgemaakt. Ook in het wegverkeer kom je vaak LED verlichting tegen, En als het gaat om de achterverlichting, vind ik ze vaak storend, dat wil zeggen verblindend.
Wim, net als auto's zijn er allerlei soorten LED's; vaak is duur ook de beste oplossing. Retro-fit LEDs, maar ook xenon lampen zijn vaak goedkoop en niet te harden. Overigens ervaar ik heel vaak een onrustig, knipperend beeld, vooral 's-avonds.
De nieuwe straatverlichting in Meeden moet het dorpse karakter onderstrepen. En daarmee ook de verkeersveiligheid bevorderen. In plaats van de 8,5m hoge TL lampen nu komen er in de 30km zone van de Silo tot de Kerkstraat LED lampen van 5m hoog. Maar wel op kortere onderlinge afstanden van 20m. Dezelfde lampen komen ook op het plein/parkeerterrein voor het dorpshuis. Tot nu toe ging 's nachts de helft van de lampen uit zodat er flinke donkere tussenruimten waren. Ik denk dat ze die LED lampen kunnen dimmen. In de rest van de bebouwde kom worden de lampen 7m hoog met grotere onderlinge afstanden. Overigens zijn ze vorige week begonnen en nu met de 30km zone ongeveer klaar.
Voor de liefhebbers: De installateur komt uit Gieten en de palen uit Veendam.
En de eerste weer gespot vandaag: twee parkeerplaatsen vrij aan de overkant (voor de kapper) en doodleuk met de alarmlichten aan de auto tegen het verkeer in parkeren voor de drogist.
Het schijnt in de mensen te zitten (zie ook het gezondheidscentrum, waar altijd wel iemand voor staat). Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat, als de mensen "even een boodschapje" gaan halen bij de nieuwe supermarkt.
Alle ophef over de gemeentelijke begroting verbaasd me niks. Ik vind het ook getuigen van weinig visie om o.a de steunpunten te sluiten, en tal van andere maatregelen die worden genomen waardoor mensen die het al moeilijk hebben er nog minder voor komen te staan. Daarnaast wel investeren in bakstenen. Ik ben het met de VVD eens dat bepaalde regelingen een vangnet zijn en geen hangmat, maar kom dan ook met maatregelen die er voor zorgen dat deze mensen aan een baan geholpen worden zodat ze niet meer afhankelijk zijn van de overheidsteun. Kortom als je gaat snoeien, dan doe je dat om iets te laten groeien, wat er nu gebeurd is de botte bijl hanteren waardoor alles kapot gaat. En als er van iedereen in de samenleving een bijdrage wordt gevraagd dan mogen we toch zeker van het college en de raadsleden verwachten dat ook zij inleveren op hun toch al riante vergoeding / salaris.
De twiscussie van gisteren is ook al overgenomen door Gert Brouwer: http://www.veendammer.nl/gemeentenieuws/2103/heftige-twitterstrijd-tussen-pvda-en-vvd-over-begroting-menterwolde/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Veendammer
Voordeel van investeren in stenen, VB, is wel dat ze een tijd blijven liggen. Mensen geven het direct weer uit ;)
Peter, ook al zetten mensen de auto dwars en midden op de weg -alarmlichten zijn niet eens verplicht- dan nog kan niemand er formeel iets van zeggen. Hooguit is het "disrespectvol" tegenover andere weggebruikers. Maar wettelijk mag het gewoon. Die parkeerplekjes liggen er alleen voor de sier en omdat we dat zo gewend zijn.
-Peter- Ik haal met enige regelmaat medicijnen en rij dan de parkeerplaats op maar daar zijn soms geen vrije plaatsen meer. Dan zet ik de auto ook voor het centrum. Meestal aan de andere kant van de weg. Je zou met de auto ook dichter voor het het gezondheidscentrum moeten kunnen komen. Als je met slecht ter been zijnde mensen daar heen moet dan is de afstand te groot naar de ingang. Misschien is het een idee om daar een paar rolstoelen neer te zetten. Dan is dat probleem ook opgelost.
Het gezondheidscentrum is een voorbeeld van een slecht gepland gebouw, qua parkeerplaatsen, waardoor de mensen die echt slecht ter been zijn, voor een dilemma geplaatst worden. Een (gehandicapten)parkeerplaats voor het gebouw zou geen overbodige luxe zijn. Helaas heeft ook de mobielere Groninger er een handje van om lukraak op de weg te parkeren op de meest onmogelijke plaatsen. En twee meter na een rotonde, precies waar een fietspad eindigt, is zo'n onmogelijke plaats.
Jan, al is het wettelijk toegestaan, dan nog is het naar mijn idee onfatsoenlijk om het doorgaande verkeer te blokkeren omdat je gewoon te lui bent om twee meter te lopen. Wat overduidelijk het geval was bij deze meneer, die geen pijnstillers ging halen omdat hij moeilijk liep.
Zou het niet beter zijn dat wie niet zeer slecht ter been is dergelijke kippe-stukkies als naar het Gezondheidscentrum bij voorkeur wandelend danwel per fiets af te leggen..., scheelt een hoop parkeer-ellende..., en dat is dan weer goed nieuws voor wie lichamelijk (tijdelijk) echt niet in staat is zich zonder auto te verplaatsen.
@Jan, De Broekhof zie ik geen uitdaging in. Het is te oud en ik zie niet dat je daarmee nog winst kunt halen. Het vervult meer een sociale functie. Er is te weinig reuring en mogelijkheden om bijeenkomsten (vergaderingen of cursussen) te organiseren. akoestiek is slecht en alles is oud.
Uit Wikipedia: "Een uitdaging is een zaak, daad of uiting die tot actie prikkelt. In het Kwadrant van Ofman wordt uitdaging als tegenovergesteld van valkuil gezien. Een belangrijke eigenschap die nodig is om de uitdaging op te pakken is daadkracht."
Arnold, de leeftijd van een gebouw hoeft geen belemmering te zijn om winst te maken, zeker niet als het onderhoud rekening gemeente is. Een niet te hoge pachtprijs, een goed gehumeurde uitbater en klanten die willen komen is het halve werk. Het hele werk is om er een volledig inkomen uit te halen en dat is de uitdaging. Een uitdaging die op een dorpshuis niet makkelijk te verwezelijken is.
Mogguh lui!
BeantwoordenVerwijderenMijn wens voor de dag is ook heel eenvoudig: maak er een mooie dag van!
Overigens zijn ze in Meeden gisteren bezig geweest met het opbreken van de bestrating voor nieuwe, kleine LED straatlantaarns. Ik ben benieuwd wat ze met de oude gaan doen.En wat er dan weer met het straatwerk gaat gebeuren.
Qua verlichting van de LED's heb ik zo mijn twijfels, tenzij het aanvullend voor de diepe nacht is.
Mazzelmoj!
Goedemorgen. JP ik dacht de LED verlichting een evolutie had doorgemaakt. Ook in het wegverkeer kom je vaak LED verlichting tegen, En als het gaat om de achterverlichting, vind ik ze vaak storend, dat wil zeggen verblindend.
BeantwoordenVerwijderenGoedemorgen.
BeantwoordenVerwijderenWim, net als auto's zijn er allerlei soorten LED's; vaak is duur ook de beste oplossing. Retro-fit LEDs, maar ook xenon lampen zijn vaak goedkoop en niet te harden. Overigens ervaar ik heel vaak een onrustig, knipperend beeld, vooral 's-avonds.
BeantwoordenVerwijderenWe salluh sien!
De nieuwe straatverlichting in Meeden moet het dorpse karakter onderstrepen. En daarmee ook de verkeersveiligheid bevorderen. In plaats van de 8,5m hoge TL lampen nu komen er in de 30km zone van de Silo tot de Kerkstraat LED lampen van 5m hoog. Maar wel op kortere onderlinge afstanden van 20m. Dezelfde lampen komen ook op het plein/parkeerterrein voor het dorpshuis. Tot nu toe ging 's nachts de helft van de lampen uit zodat er flinke donkere tussenruimten waren. Ik denk dat ze die LED lampen kunnen dimmen. In de rest van de bebouwde kom worden de lampen 7m hoog met grotere onderlinge afstanden. Overigens zijn ze vorige week begonnen en nu met de 30km zone ongeveer klaar.
BeantwoordenVerwijderenVoor de liefhebbers: De installateur komt uit Gieten en de palen uit Veendam.
En de eerste weer gespot vandaag: twee parkeerplaatsen vrij aan de overkant (voor de kapper) en doodleuk met de alarmlichten aan de auto tegen het verkeer in parkeren voor de drogist.
BeantwoordenVerwijderenHet schijnt in de mensen te zitten (zie ook het gezondheidscentrum, waar altijd wel iemand voor staat). Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat, als de mensen "even een boodschapje" gaan halen bij de nieuwe supermarkt.
Goedemiddag
BeantwoordenVerwijderenAlle ophef over de gemeentelijke begroting verbaasd me niks. Ik vind het ook getuigen van weinig visie om o.a de steunpunten te sluiten, en tal van andere maatregelen die worden genomen waardoor mensen die het al moeilijk hebben er nog minder voor komen te staan. Daarnaast wel investeren in bakstenen.
Ik ben het met de VVD eens dat bepaalde regelingen een vangnet zijn en geen hangmat, maar kom dan ook met maatregelen die er voor zorgen dat deze mensen aan een baan geholpen worden zodat ze niet meer afhankelijk zijn van de overheidsteun. Kortom als je gaat snoeien, dan doe je dat om iets te laten groeien, wat er nu gebeurd is de botte bijl hanteren waardoor alles kapot gaat.
En als er van iedereen in de samenleving een bijdrage wordt gevraagd dan mogen we toch zeker van het college en de raadsleden verwachten dat ook zij inleveren op hun toch al riante vergoeding / salaris.
De twiscussie van gisteren is ook al overgenomen door Gert Brouwer: http://www.veendammer.nl/gemeentenieuws/2103/heftige-twitterstrijd-tussen-pvda-en-vvd-over-begroting-menterwolde/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=Veendammer
BeantwoordenVerwijderenVoordeel van investeren in stenen, VB, is wel dat ze een tijd blijven liggen. Mensen geven het direct weer uit ;)
Peter, ook al zetten mensen de auto dwars en midden op de weg -alarmlichten zijn niet eens verplicht- dan nog kan niemand er formeel iets van zeggen.
Hooguit is het "disrespectvol" tegenover andere weggebruikers. Maar wettelijk mag het gewoon. Die parkeerplekjes liggen er alleen voor de sier en omdat we dat zo gewend zijn.
-Peter- Ik haal met enige regelmaat medicijnen en rij dan de parkeerplaats op maar daar zijn soms geen vrije plaatsen meer. Dan zet ik de auto ook voor het centrum. Meestal aan de andere kant van de weg. Je zou met de auto ook dichter voor het het gezondheidscentrum moeten kunnen komen. Als je met slecht ter been zijnde mensen daar heen moet dan is de afstand te groot naar de ingang. Misschien is het een idee om daar een paar rolstoelen neer te zetten. Dan is dat probleem ook opgelost.
BeantwoordenVerwijderenHet gezondheidscentrum is een voorbeeld van een slecht gepland gebouw, qua parkeerplaatsen, waardoor de mensen die echt slecht ter been zijn, voor een dilemma geplaatst worden. Een (gehandicapten)parkeerplaats voor het gebouw zou geen overbodige luxe zijn. Helaas heeft ook de mobielere Groninger er een handje van om lukraak op de weg te parkeren op de meest onmogelijke plaatsen. En twee meter na een rotonde, precies waar een fietspad eindigt, is zo'n onmogelijke plaats.
BeantwoordenVerwijderenJan, al is het wettelijk toegestaan, dan nog is het naar mijn idee onfatsoenlijk om het doorgaande verkeer te blokkeren omdat je gewoon te lui bent om twee meter te lopen. Wat overduidelijk het geval was bij deze meneer, die geen pijnstillers ging halen omdat hij moeilijk liep.
Zoekt er iemand een uitdaging?
BeantwoordenVerwijderenDe Broeckhof zoekt een nieuwe pachter:
https://www.facebook.com/photo.php?pid=141280&id=100002708151920
Peter waar maak je, je druk om. In het wegverkeer is het geven nemen. Gun elkaar de ruimte en blijf als het kan hoffelijk tegen elkaar.
BeantwoordenVerwijderenZou het niet beter zijn dat wie niet zeer slecht ter been is dergelijke kippe-stukkies als naar het Gezondheidscentrum bij voorkeur wandelend danwel per fiets af te leggen...,
BeantwoordenVerwijderenscheelt een hoop parkeer-ellende...,
en dat is dan weer goed nieuws voor wie lichamelijk (tijdelijk) echt niet in staat is zich zonder auto te verplaatsen.
@Jan, De Broekhof zie ik geen uitdaging in. Het is te oud en ik zie niet dat je daarmee nog winst kunt halen. Het vervult meer een sociale functie. Er is te weinig reuring en mogelijkheden om bijeenkomsten (vergaderingen of cursussen) te organiseren. akoestiek is slecht en alles is oud.
BeantwoordenVerwijderenArnold,
BeantwoordenVerwijderenUit Wikipedia: "Een uitdaging is een zaak, daad of uiting die tot actie prikkelt. In het Kwadrant van Ofman wordt uitdaging als tegenovergesteld van valkuil gezien. Een belangrijke eigenschap die nodig is om de uitdaging op te pakken is daadkracht."
welterusten
BeantwoordenVerwijderenArnold, de leeftijd van een gebouw hoeft geen belemmering te zijn om winst te maken, zeker niet als het onderhoud rekening gemeente is. Een niet te hoge pachtprijs, een goed gehumeurde uitbater en klanten die willen komen is het halve werk. Het hele werk is om er een volledig inkomen uit te halen en dat is de uitdaging. Een uitdaging die op een dorpshuis niet makkelijk te verwezelijken is.
BeantwoordenVerwijderen