Goedemorgen, begrijpt u nog wat van de politiek? Jongeren die werken en nog thuis wonen, moeten indien de ouders een uitkering krijgen, bijdragen aan het gezin. Dat is niet ongewoon, wij moesten vroeger ook kostgeld betalen. In dit geval wordt het verdiende loon van de jongere verrekend met de uitkering die de ouder krijgt. Het betekend dat de jongere zolang hij thuis woont, geen geld voor zijn toekomst op zij kan leggen. Waar zijn de tijden gebleven dat de PvdA en CDA in de regering zaten en iedereen recht had op een zelfstandige leven. Als u er nog wat van snapt, dan mag u dat mij uitleggen. Helaas ben ik de kern van dit verhaal helemaal kwijt.
Wim, dat krijg je ervan als je de VDD samen met CDA e PVV laat regeren en de eerste en de laatsten het eigenlijk voor het zeggen hebben.
't Is natuurlijk wel een goede, en vooral zeer doordachte maatregel. - het bevordert zwart werk - het het verder naar de verdommenis brengen van lerend-werken... - en dus het leerlingstelsel om zeep te brengen..., - het voorkomen van voldoende handvaardige vaklieden in de toekomst.
Maar het eigenlijk doel is natuurlijk... al die 'luie' werkelozen... en (gedeeltelijk) afgekeurden (arbeidsongeschikten)... eindelijk eens van de bank te jagen..., hen eindelijk eens te laten werken..., liefst minstens tot hun zeventigste jaar..., of het nu kan of niet..., het moet..., we schijnen ze (ook nu al) nodig te hebben..., en er is (blijkbaar ook nu) werk genoeg voor ze..., maar waar wordt er niet altijd bij verteld.
In het westen kunnen ze terecht in de kassen (waar nu mensen uit oostelijk Midden-Europa graag werken maar veel Nederlanders o.a. wegens gebrek aan zekerheid en lage lonen hun neus voor op trekken)..., of in Turkse en Chinese naaiateliers voor goedkoop gemaakte dure kleding, turken worden ook steeds duurder en chinezen worden steeds effectiever tegengehouden bij de grens..., kansen dus niet alleen voor Henk en Ingrid maar ook voor hun de rest van 'ons'> :-(
Goedemorgen, Wim Wet werk naar inkomen is net zoiets wij proberen de krachten te bunddelen, maar of dit lukt? Het zelfde gebeurt met de toets inkomen waar de gemeente op moet letten zoals jij het hebt omschreven kan een jongere qua geld niets meer opbouwen, maar wat krijg je hier door?dat betekend dat de jongere uit het huis geplaatst wel te verstaan zelfstandig moet wonen en dan recht heeft op een uitkering en dan vervolgens met een doek over zijn hoofd bij het gezin wat hij in de steek moest laten gaat eten drinken en slapen.. Waar is de politiek mee bezig toch? Er vallen alleen maar slachtoffers die al bijna niets in tekomen hebben....... Wat zegt u? werk genoeg? bu..sh..is dit... Ik zeg dit is een echte graai cultuur en echt nait ans.
En CDA & PVDA? volgens mijn weten is de cda & pvda zo klein geworden dat je er straks niets meer horen zal, want deze mensen hebben zich rijk gemaakt over iedere arbeider z'n rug en kneuzies motn opzouten toch? De Christen Democratie Appel toch? Waar is de kerk tevinden die de arbeiders eten en drinken gaven die in nood stonden? Partij van de Arbeid? Waar zijn al deze regelingen waar deze partij zo super groot was geworden? Zij lachen ons allemaal uit achter hun dure ramen wat gekregen is door subsidie en wat hebben zij niet gekregen.........daarom heb ik maar 2 antwoorden SP en CU deze beide partijen staan voor de arbeiders en voor rest is niets anders dan verrijken.
Middag, ik kreeg vanmorgen een bericht van de advocaat: Geachte heer Nieland,
Ik ontving uw contactformulier via LS. Als ik het goed begrijp zoekt u een advocaat die een slachtoffer van het ongeval kan bijstaan. Mijn kantoor staat alleen verdachten bij, en dus geen slachtoffers………….. Stipjes heb ik er achter geplakt, ik bedoel maar ik dacht zoals ik had gehoord van een vrouw… ach laat ook maar…… Ik ga weer op zoek naar een advocaat die behoorlijk veel ervaring heeft van dit soort.
Goedemiddag; Chris EER: Misschien kun je het eens proberen bij SP statenlid en advocaat JH Mastenbroek, Ik weet niet in hoeverre hij dit soort zaken ook doet maar vragen staat vrij toch?
is goed VB, morgen bel ik die kant op om te vragen van hoe of wat, want hier baal ik weer van hé eerst iets toe zeggen en een paar dagen na die tijd weer gaan afzeggen, als ik een vraag stel is het ja of nee tussenweg ken ik niet in zulke barre omstandigheden.
Vandaag door Zuidbroek gekomen, en inderdaad, bij de door Jan gisteren opgemerkte streep staat geen bord en geen licht. Is dus alleen maar het aangeven van het einde van de 30-km-zone.
Dus Jan, ongeacht de streep, mag je gewoon doorrrijden en gelden de normale voorrangsregels met rechts en links en dergelijke.
Zal SiKo, wanneer hij via Achter de wal onderweg is van Muntendam naar Sappemeer, door de witte doorgetrokken streep van Peter -die vanuit de Spoorstraat ook Achter de wal op wil rijden- verwachten dat die stopt. Peter daarentegen denkt dat hij de 30km.-zone verlaat en dus voorrang heeft op SiKo.
Jan en Frans, ik trek me over het algemeen weinig aan van de formele regels..., maar overzie de situatie... en oordeel dan wat voor mij het beste uitkomt zonder anderen in gevaar te (willen) brengen.
Maar dat wist/weet Jan wel..., als fietser negeer je overbodige of zelfs gevaarlijke gevolgen van regels en verkeersaanduidingen...; Aan weinig kan een mens beter lak hebben dan aan overbodige regels..., maar het kan geen kwaad ze te kennen en er (waar nodig) rekening mee te houden
Ik zie dat Peter en Siko gisteravond in een wit vlakje verder hebben gediscussieerd. Ik moet er nog een beetje aan wennen en kijk vaak alleen naar de onderste opmerkingen.
Bij VeiligVerkeer gevonden:
Waaraan moet een 30 km-zone voldoen? In de Uitvoeringsvoorschriften BABW staan eisen waaraan een dertigkilometerzone moet voldoen. In grote lijnen komen die eisen neer op onderstaande beschrijving.
Een 30 km-bord (bord A0130zb) mag worden geplaatst als:
- De snelheidslimiet van 30 km/uur in overeenstemming is met het wegbeeld ter plaatse. Waar nodig moeten snelheidsremmers worden aangebracht. - De 30 km-straat voornamelijk een verblijfsfunctie heeft. - De 30 km-straat zodanig is ingericht dat de intensiteit van het gemotoriseerde verkeer de verblijfsfunctie niet aantast. - Om gevaarlijke situaties te voorkomen moet vooral aandacht worden geschonken aan de veiligheid op oversteekplaatsen voor voetgangers, op kruispunten met fietsroutes en op voorrangskruispunten. - Als de overgang naar een hogere maximumsnelheid (50 km/uur) samenvalt met een kruispunt, moet deze overgang duidelijk herkenbaar zijn. De voorrang moet daar geregeld zijn door voorrangsborden of een uitritconstructie.
Voor uitritconstructies (of inritconstructies) gelden specifieke regels. Niet alleen moet een bestuurder die een uitritconstructie oprijdt of verlaat, voorrang verlenen aan al het andere verkeer (inclusief voetgangers). Het is ook verboden om te parkeren voor een uitrit.
Vooral bij de ingangen van een 30 km/h-zone en parkeerterreinen zijn uitritconstructies aangelegd. Hier staat nu ook nog vaak met verkeersborden aangegeven hoe de voorrangssituatie ter plaatse is. Dit gaat echter veranderen. Bij uitritconstructies worden de voorrangsborden op de hoofdroute weggehaald. Ook de driehoekige borden, die aangeven dat men een voorrangsweg nadert, worden verwijderd. De voorrangssituatie wordt immers al geregeld door de uitritconstructie, waardoor de borden overbodig zijn.
Jan. daar moet ik ook aan wennen, heb al gekeken of ik het kon uitschakelen, maar het heeft ook voordelen als je een onderwerp na wilt lezen. Ik weet meestal wel hoeveel reacties er zijn gegeven, is het aantal hoger geworden, de laatste reactie nog dezelfde, dan scroll ik naar boven.
jp je vergist je, suiker is slecht voor je tanden, zeker wanneer je geen goede poetser bent....
ceer, je kunt ook bij de rechtswinkel gaan vragen. ik heb ooit hulp van ijspeert en ijspeert gehad (destijds aangeraden door, ik geloof, bedrijfsjurist) maar of ze echt goed waren weet ik niet (ze zaten wel in een prachtig pand aan de singels in de stad, heeft het ziekenhuis wel geld gekost ben ik bang), heb wel een vergoeding gehad, maar dat was sowieso wel gelukt met een 'slachtoffer'advokaat...weet wel dat ik in amerika daardoor miljonair was geweest, maar ik ben blij dat we die praktijken in nl nog niet kennen, ik was tevreden met wat ik kreeg, dat wat ik had werd er niet door teruggedraaid, dat heb ik meegemaakt en overleefd(dat was 50 jaar geleden anders geweest)....geld maakt niet gelukkig het verzacht hooguit iets, in ons geval mn gemaakte kosten.
maar misschien weet jan hein wel iemand voor je idd..
De vraag stellen is haar beantwoorden. Ik wil een poging wagen. Want dat is denk ik meer dan de moeite waard. De komst van een FOC naar Zuidbroek, of het nou gepland staat bij het van der Valk Motel of op de Gouden Driehoek, laat ik maar even rusten. In beide gevallen is er verkeerstechnisch nog wel het èèn en ander te verhapstukken.
Niet altijd is het winkelaanbod geweest zoals het nu is. Tijdens de jaren na de Tweede Wereldoorlog zijn de kleine buurtwinkels vervangen door de grotere winkels zoals de Supermarkten nu heten. Maar ook de andere winkels van bruin- en witgoed van kleding, sportartikelen, meubels, fietsen, motoren, auto’s en nog zoveel meer hebben plaatsgemaakt voor groter en groter en meer gespecialiseerd.
Mede door de groeisteden en de spoorlijnen zijn de warenhuizen ontstaan, b.v. de Bijenkorf en de HEMA. Het winkelend publiek dat zich tegoed deed aan alles wat thuis niet zo als daar te krijgen was. Maar ook de sfeer en het verblijf op zich was al een feest.
Dat feestje kon nog toenemen door nog meer mobiliteit door het toegenomen bezit en gebruik van de auto. Nu ontstonden de winkelcentra. Hoog Catharijne is daar een voorbeeld van. Nog altijd goed te bereiken met de trein maar evengoed per auto, immers parkeren ondergronds hoorde daarbij.
Elke stad en een beetje grotere kern met stadsallure ontwikkelde een centrum waar de grote winkelketens graag neerstreken en andere niet merkgebonden winkels hun waren uitstalden op zoek naar de gunsten van de koper. De koper die dichtbij woont en z’n keus maakt uit de veelheid van te koop aangeboden waren. Welhaast teveel, de koper die vergelijkt, zich voor laat lichten door de expert en z’n slag slaat daar waar hij/zij het goedkoopst terecht kan.
Nu we over hoogtepunt van bevolkingstoename heen zijn en de zogenaamde vergrijzing er aan komt zien we, ook zeker versneld door de economische crisis, plotseling leegstand. Veel leegstand, steeds meer leegstand. Dat wat de dorpen al lang hebben zien gebeuren, de leegloop aan voorzieningen, trekt nu als een waas over de provinciesteden. Terwijl er nog altijd bestuurderen rondlopen die aan nieuwbouw denken, aan nieuwe centra en nieuwe winkels. Gedoemd als ze zijn om leeg te staan. Je kunt je afvragen waardoor die zucht naar meer, nieuwe centra en winkels veroorzaakt wordt. Zeker is dat de inrichting van onze maatschappij er toe bijdraagt dat niet alleen de Rijkmans en de Scheepbouwers verknocht geraakt zijn aan het graaien, maar het lijkt wel de maat der dingen zoveel als mogelijk binnen te halen, aan geld, goederen en geluk. Deze ontwikkeling in de stad en op het platteland vereist een provinciaal bestuur dat een houdbare visie ontwikkelt en heeft met het oog op de toekomst van de leefbaarheid zowel in de stad als op het platteland. De kwaliteit en een evenwichtig winkelbestand kan niet langer worden toevertrouwd aan lokale bestuurders. Deel 1 van 2
Roermond en Lelystad zijn een Factory Outlet Center rijk. Een voortzetting van de oude cultuur. Verleidt de koper te kopen wat hij eigenlijk niet betalen kan. Maar geef hem de illusie dat hij/zij nu ook een merkartikel in zijn bezit heeft en er dus nu ook bij hoort. Biedt vermaak en horeca en de shopper gaat tevreden naar huis. Maar houd hem wel zo lang mogelijk binnen het FOC. Ik begrijp dat er in Menterwolde de gedachte leeft dat de bezoekers van het FOC er 1 à 2 uur verblijven en daarna Wnischoten, Stadskanaal en Hoogezand bezoeken. Sommigen zullen de stad Groningen verkiezen om daar het failliete museum te water te bezoeken. Dat is nou net niet wat het FOC boogt. Naar mijn smaak is een FOC een moreel verwerpelijk idee.
Maar evenzeer een achterhaald concept. De nieuwe generatie consument maakt z’n koopbeslissing thuis. De digitale aankoop zal volgens hen die futurologische gaven hebben wel 30% van alle aankoop van kleren, 30% van levensmiddelen en > 90% aan consumenten elektronica omvatten. M.a.w. de tijd dat consumenten massaal zich ophouden in een namaak dorp op het Groninger platteland zal waarschijnlijk nooit aanbreken. De tijd is aan het veranderen. Het FOC speelt daar niet op in. Het is een oud concept, zoals ook het product: van het vorige jaar.
Jan, een uitritconstructie zou moeten bestaan uit een verhoogd wegdek, dat is in Zuidbroek niet het geval. Of ik een 30-km zone verlaat of niet, is voor de voorrang niet van belang. Behalve dan dat fietsers binnen de 30-km zone voorrang hebben van rechts en daarbuiten niet. Als Siko op Achter de Wal vanuit Muntendam komt, en ik vanaf de Spoorstraat, kom ik van rechts op een kruising van gelijkwaardige wegen. Dus heb ik voorrang.
Rijksoverheid.nl: Voorrangsregels verlaten erf of 30 kilometerzone
Bij het verlaten van een erf (bord G6) of een 30 kilometerzone met een uitritconstructie (bijvoorbeeld hoogteverschil door een oprit) moet u alle weggebruikers, dus ook voetgangers, voor laten gaan.
Bij het verlaten van een erf of 30 kilometerzone zonder uitritconstructie moet u voorrang verlenen aan alle bestuurders die van rechts komen, tenzij de voorrang geregeld is door verkeerstekens, zoals borden of haaientanden.
Nou, het zal wel kloppen Peter, maar SiKo en ik vinden het -op zijn minst- verwarrend. Bij de andere kruispunten is wel een hoogteverschil(letje) en staan wat smalle witte strepen -als een soort van zebra- op het wegdek.
Ik kijk net naar buiten en zie dat ook deze "zebrastrepen" vastzitten aan een doorgetrokken streep. Die valt alleen minder op.
Dat verwarrende is nou juist onderdeel van de "shared space"-gedachte. Het idee is dat door de onduidelijkheid iedereen beter oplet en voorzichtiger rijdt, zie ook de "vierkante rotondes" in Stadskanaal.
Op zich is het best duidelijk, rechts heeft voorrang, behalve bij: - haaietanden - stopbord - verhoogd trottoir (want uitrit) - ongelijkwaardige kruising (verhard/onverhard)
En voorrang moet je krijgen, niet nemen (zker niet op een fiets, wettelijk heb je meestal gelijk, lichamelijk meestal pech).
dan is het geen stop streep maar een wegmarkering die oorspronkelijk bedoeld was voor het aangeven van entree/uitrit van een (woon)erf..., Waarbij elke toegang/uitgang moest zijn gemarkeerd op deze wijze; een ander toepassing was bij het kruisen van een 'gewone' weg met een voetgangers-straat/-zone..., binnen een dergelijk gebied zijn alle verkeersdeelnemers (voetgangers en bestuurders) in principe aan elkaar gelijk en zijn er geen voorrangsregels (men dient zich als voetganger te gedragen)
Tegenwoordig is de werkelijke (wettelijke) betekenis van deze wegmarkering de-facto komen te vervallen (ook als gevolg van uniforme markeringsregels binnen de EU/EER/Europa e.v.)... ook wordt deze wegmarkering te pas en te onpas toegepast, vaak zelfs zonder duidelijke begin en/of eindmarkering waardoor je dus kilometers lang stapvoets zou moeten rijden als de ze markering nog haar oorspronkelijk betekenis had behouden. Ook worden (private) uitritten vaak van een dergelijke markering voorzien.
Nanno, de kruidenier moest wijken voor de zelfbediening, de voorloper van de supermarkt. Tijden veranderen, je kunt niet alles behouden zoals het was. Maar ik weet ook dat niet alle veranderingen verbeteringen zijn, kan een eind meegaan in je betoog over de FOC, maar er is ook een groot gebrek aan werkgelegenheid in onze omgeving. Misschien de moeite waard toch een gokje te wagen en in te zetten op het FOC? Ben er nog niet uit, maar zonder een goede oplossing voor de verkeersstromen is de waard van het Golden Peerd niet voor.
Hoe zit het dan met de uitrit van de parkeerplaats van supermarkt Coop in Zuidbroek. Heeft deze uitrit nou voorrang op de spoorstraat of niet wanneer je als automilist vanaf Muntendam komt?
Goedemorgen, begrijpt u nog wat van de politiek?
BeantwoordenVerwijderenJongeren die werken en nog thuis wonen, moeten indien de ouders een uitkering krijgen, bijdragen aan het gezin. Dat is niet ongewoon, wij moesten vroeger ook kostgeld betalen. In dit geval wordt het verdiende loon van de jongere verrekend met de uitkering die de ouder krijgt. Het betekend dat de jongere zolang hij thuis woont, geen geld voor zijn toekomst op zij kan leggen. Waar zijn de tijden gebleven dat de PvdA en CDA in de regering zaten en iedereen recht had op een zelfstandige leven.
Als u er nog wat van snapt, dan mag u dat mij uitleggen. Helaas ben ik de kern van dit verhaal helemaal kwijt.
Wim,
Verwijderendat krijg je ervan als je de VDD samen met CDA e PVV laat regeren en de eerste en de laatsten het eigenlijk voor het zeggen hebben.
't Is natuurlijk wel een goede, en vooral zeer doordachte maatregel.
- het bevordert zwart werk
- het het verder naar de verdommenis brengen van lerend-werken...
- en dus het leerlingstelsel om zeep te brengen...,
- het voorkomen van voldoende handvaardige vaklieden in de toekomst.
Maar het eigenlijk doel is natuurlijk...
al die 'luie' werkelozen...
en (gedeeltelijk) afgekeurden (arbeidsongeschikten)...
eindelijk eens van de bank te jagen...,
hen eindelijk eens te laten werken...,
liefst minstens tot hun zeventigste jaar...,
of het nu kan of niet..., het moet...,
we schijnen ze (ook nu al) nodig te hebben...,
en er is (blijkbaar ook nu) werk genoeg voor ze...,
maar waar wordt er niet altijd bij verteld.
In het westen kunnen ze terecht in de kassen (waar nu mensen uit oostelijk Midden-Europa graag werken maar veel Nederlanders o.a. wegens gebrek aan zekerheid en lage lonen hun neus voor op trekken)...,
of in Turkse en Chinese naaiateliers voor goedkoop gemaakte dure kleding, turken worden ook steeds duurder en chinezen worden steeds effectiever tegengehouden bij de grens...,
kansen dus niet alleen voor Henk en Ingrid maar ook voor hun de rest van 'ons'>
:-(
Goedemorgen.
BeantwoordenVerwijderenGoedemorgen, Wim Wet werk naar inkomen is net zoiets wij proberen de krachten te bunddelen, maar of dit lukt? Het zelfde gebeurt met de toets inkomen waar de gemeente op moet letten zoals jij het hebt omschreven kan een jongere qua geld niets meer opbouwen, maar wat krijg je hier door?dat betekend dat de jongere uit het huis geplaatst wel te verstaan zelfstandig moet wonen en dan recht heeft op een uitkering en dan vervolgens met een doek over zijn hoofd bij het gezin wat hij in de steek moest laten gaat eten drinken en slapen..
BeantwoordenVerwijderenWaar is de politiek mee bezig toch? Er vallen alleen maar slachtoffers die al bijna niets in tekomen hebben.......
Wat zegt u? werk genoeg? bu..sh..is dit...
Ik zeg dit is een echte graai cultuur en echt nait ans.
En CDA & PVDA? volgens mijn weten is de cda & pvda zo klein geworden dat je er straks niets meer horen zal, want deze mensen hebben zich rijk gemaakt over iedere arbeider z'n rug en kneuzies motn opzouten toch? De Christen Democratie Appel toch? Waar is de kerk tevinden die de arbeiders eten en drinken gaven die in nood stonden? Partij van de Arbeid? Waar zijn al deze regelingen waar deze partij zo super groot was geworden?
BeantwoordenVerwijderenZij lachen ons allemaal uit achter hun dure ramen wat gekregen is door subsidie en wat hebben zij niet gekregen.........daarom heb ik maar 2 antwoorden SP en CU deze beide partijen staan voor de arbeiders en voor rest is niets anders dan verrijken.
En zo ist en echt nait ans.
Chris een echte rooie.
Bloem: een suikeroom is slecht voor je tanden.
BeantwoordenVerwijderenChris: sterkte!
Dank je JP :).
Verwijderenherstel jp: suiker is slecht voor je tanden...;-)
VerwijderenMiddag, ik kreeg vanmorgen een bericht van de advocaat:
BeantwoordenVerwijderenGeachte heer Nieland,
Ik ontving uw contactformulier via LS.
Als ik het goed begrijp zoekt u een advocaat die een slachtoffer van het ongeval kan bijstaan.
Mijn kantoor staat alleen verdachten bij, en dus geen slachtoffers…………..
Stipjes heb ik er achter geplakt, ik bedoel maar ik dacht zoals ik had gehoord van een vrouw… ach laat ook maar……
Ik ga weer op zoek naar een advocaat die behoorlijk veel ervaring heeft van dit soort.
Goedemiddag;
BeantwoordenVerwijderenChris EER: Misschien kun je het eens proberen bij SP statenlid en advocaat JH Mastenbroek, Ik weet niet in hoeverre hij dit soort zaken ook doet maar vragen staat vrij toch?
is goed VB, morgen bel ik die kant op om te vragen van hoe of wat, want hier baal ik weer van hé eerst iets toe zeggen en een paar dagen na die tijd weer gaan afzeggen, als ik een vraag stel is het ja of nee tussenweg ken ik niet in zulke barre omstandigheden.
VerwijderenVandaag door Zuidbroek gekomen, en inderdaad, bij de door Jan gisteren opgemerkte streep staat geen bord en geen licht. Is dus alleen maar het aangeven van het einde van de 30-km-zone.
BeantwoordenVerwijderenDus Jan, ongeacht de streep, mag je gewoon doorrrijden en gelden de normale voorrangsregels met rechts en links en dergelijke.
Dank je wel Peter.
BeantwoordenVerwijderenAls ik het goed begrijp....
Zal SiKo, wanneer hij via Achter de wal onderweg is van Muntendam naar Sappemeer, door de witte doorgetrokken streep van Peter -die vanuit de Spoorstraat ook Achter de wal op wil rijden- verwachten dat die stopt.
Peter daarentegen denkt dat hij de 30km.-zone verlaat en dus voorrang heeft op SiKo.
Dat kan dus ongelukken gaan geven.
Wie maakt een einde aan de onduidelijkheid?
SiKo kan dus beter via Trips naar Sappemeer ;-)
VerwijderenJan en Frans,
Verwijderenik trek me over het algemeen weinig aan van de formele regels...,
maar overzie de situatie...
en oordeel dan wat voor mij het beste uitkomt zonder anderen in gevaar te (willen) brengen.
Maar dat wist/weet Jan wel...,
als fietser negeer je overbodige of zelfs gevaarlijke gevolgen van regels en verkeersaanduidingen...;
Aan weinig kan een mens beter lak hebben dan aan overbodige regels...,
maar het kan geen kwaad ze te kennen en er (waar nodig) rekening mee te houden
Frans,
Verwijderenik rij meestal via Spitsbergen...,
da's de kortste route
SiKo, ik vroeg me al af wat je in Muntendam moest...
VerwijderenIk zie dat Peter en Siko gisteravond in een wit vlakje verder hebben gediscussieerd. Ik moet er nog een beetje aan wennen en kijk vaak alleen naar de onderste opmerkingen.
BeantwoordenVerwijderenBij VeiligVerkeer gevonden:
Waaraan moet een 30 km-zone voldoen?
In de Uitvoeringsvoorschriften BABW staan eisen waaraan een dertigkilometerzone moet voldoen. In grote lijnen komen die eisen neer op onderstaande beschrijving.
Een 30 km-bord (bord A0130zb) mag worden geplaatst als:
- De snelheidslimiet van 30 km/uur in overeenstemming is met het wegbeeld ter plaatse. Waar nodig moeten snelheidsremmers worden aangebracht.
- De 30 km-straat voornamelijk een verblijfsfunctie heeft.
- De 30 km-straat zodanig is ingericht dat de intensiteit van het gemotoriseerde verkeer de verblijfsfunctie niet aantast.
- Om gevaarlijke situaties te voorkomen moet vooral aandacht worden geschonken aan de veiligheid op oversteekplaatsen voor voetgangers, op kruispunten met fietsroutes en op voorrangskruispunten.
- Als de overgang naar een hogere maximumsnelheid (50 km/uur) samenvalt met een kruispunt, moet deze overgang duidelijk herkenbaar zijn. De voorrang moet daar geregeld zijn door voorrangsborden of een uitritconstructie.
Wordt vervolgd.
Uitritconstructie
BeantwoordenVerwijderenVoor uitritconstructies (of inritconstructies) gelden specifieke regels. Niet alleen moet een bestuurder die een uitritconstructie oprijdt of verlaat, voorrang verlenen aan al het andere verkeer (inclusief voetgangers). Het is ook verboden om te parkeren voor een uitrit.
Vooral bij de ingangen van een 30 km/h-zone en parkeerterreinen zijn uitritconstructies aangelegd. Hier staat nu ook nog vaak met verkeersborden aangegeven hoe de voorrangssituatie ter plaatse is. Dit gaat echter veranderen. Bij uitritconstructies worden de voorrangsborden op de hoofdroute weggehaald. Ook de driehoekige borden, die aangeven dat men een voorrangsweg nadert, worden verwijderd. De voorrangssituatie wordt immers al geregeld door de uitritconstructie, waardoor de borden overbodig zijn.
Jan. daar moet ik ook aan wennen, heb al gekeken of ik het kon uitschakelen, maar het heeft ook voordelen als je een onderwerp na wilt lezen. Ik weet meestal wel hoeveel reacties er zijn gegeven, is het aantal hoger geworden, de laatste reactie nog dezelfde, dan scroll ik naar boven.
BeantwoordenVerwijderenjp je vergist je, suiker is slecht voor je tanden, zeker wanneer je geen goede poetser bent....
BeantwoordenVerwijderenceer, je kunt ook bij de rechtswinkel gaan vragen.
ik heb ooit hulp van ijspeert en ijspeert gehad (destijds aangeraden door, ik geloof, bedrijfsjurist) maar of ze echt goed waren weet ik niet (ze zaten wel in een prachtig pand aan de singels in de stad, heeft het ziekenhuis wel geld gekost ben ik bang), heb wel een vergoeding gehad, maar dat was sowieso wel gelukt met een 'slachtoffer'advokaat...weet wel dat ik in amerika daardoor miljonair was geweest, maar ik ben blij dat we die praktijken in nl nog niet kennen, ik was tevreden met wat ik kreeg, dat wat ik had werd er niet door teruggedraaid, dat heb ik meegemaakt en overleefd(dat was 50 jaar geleden anders geweest)....geld maakt niet gelukkig het verzacht hooguit iets, in ons geval mn gemaakte kosten.
maar misschien weet jan hein wel iemand voor je idd..
Heeft het outlet center toekomst?
BeantwoordenVerwijderenDe vraag stellen is haar beantwoorden. Ik wil een poging wagen. Want dat is denk ik meer dan de moeite waard. De komst van een FOC naar Zuidbroek, of het nou gepland staat bij het van der Valk Motel of op de Gouden Driehoek, laat ik maar even rusten. In beide gevallen is er verkeerstechnisch nog wel het èèn en ander te verhapstukken.
Niet altijd is het winkelaanbod geweest zoals het nu is. Tijdens de jaren na de Tweede Wereldoorlog zijn de kleine buurtwinkels vervangen door de grotere winkels zoals de Supermarkten nu heten. Maar ook de andere winkels van bruin- en witgoed van kleding, sportartikelen, meubels, fietsen, motoren, auto’s en nog zoveel meer hebben plaatsgemaakt voor groter en groter en meer gespecialiseerd.
Mede door de groeisteden en de spoorlijnen zijn de warenhuizen ontstaan, b.v. de Bijenkorf en de HEMA. Het winkelend publiek dat zich tegoed deed aan alles wat thuis niet zo als daar te krijgen was.
Maar ook de sfeer en het verblijf op zich was al een feest.
Dat feestje kon nog toenemen door nog meer mobiliteit door het toegenomen bezit en gebruik van de auto. Nu ontstonden de winkelcentra. Hoog Catharijne is daar een voorbeeld van. Nog altijd goed te bereiken met de trein maar evengoed per auto, immers parkeren ondergronds hoorde daarbij.
Elke stad en een beetje grotere kern met stadsallure ontwikkelde een centrum waar de grote winkelketens graag neerstreken en andere niet merkgebonden winkels hun waren uitstalden op zoek naar de gunsten van de koper. De koper die dichtbij woont en z’n keus maakt uit de veelheid van te koop aangeboden waren. Welhaast teveel, de koper die vergelijkt, zich voor laat lichten door de expert en z’n slag slaat daar waar hij/zij het goedkoopst terecht kan.
Nu we over hoogtepunt van bevolkingstoename heen zijn en de zogenaamde vergrijzing er aan komt zien we, ook zeker versneld door de economische crisis, plotseling leegstand. Veel leegstand, steeds meer leegstand. Dat wat de dorpen al lang hebben zien gebeuren, de leegloop aan voorzieningen, trekt nu als een waas over de provinciesteden. Terwijl er nog altijd bestuurderen rondlopen die aan nieuwbouw denken, aan nieuwe centra en nieuwe winkels. Gedoemd als ze zijn om leeg te staan.
Je kunt je afvragen waardoor die zucht naar meer, nieuwe centra en winkels veroorzaakt wordt. Zeker is dat de inrichting van onze maatschappij er toe bijdraagt dat niet alleen de Rijkmans en de Scheepbouwers verknocht geraakt zijn aan het graaien, maar het lijkt wel de maat der dingen zoveel als mogelijk binnen te halen, aan geld, goederen en geluk.
Deze ontwikkeling in de stad en op het platteland vereist een provinciaal bestuur dat een houdbare visie ontwikkelt en heeft met het oog op de toekomst van de leefbaarheid zowel in de stad als op het platteland. De kwaliteit en een evenwichtig winkelbestand kan niet langer worden toevertrouwd aan lokale bestuurders.
Deel 1 van 2
Deel 2 van 2
BeantwoordenVerwijderenRoermond en Lelystad zijn een Factory Outlet Center rijk. Een voortzetting van de oude cultuur. Verleidt de koper te kopen wat hij eigenlijk niet betalen kan. Maar geef hem de illusie dat hij/zij nu ook een merkartikel in zijn bezit heeft en er dus nu ook bij hoort. Biedt vermaak en horeca en de shopper gaat tevreden naar huis. Maar houd hem wel zo lang mogelijk binnen het FOC. Ik begrijp dat er in Menterwolde de gedachte leeft dat de bezoekers van het FOC er 1 à 2 uur verblijven en daarna Wnischoten, Stadskanaal en Hoogezand bezoeken. Sommigen zullen de stad Groningen verkiezen om daar het failliete museum te water te bezoeken. Dat is nou net niet wat het FOC boogt.
Naar mijn smaak is een FOC een moreel verwerpelijk idee.
Maar evenzeer een achterhaald concept. De nieuwe generatie consument maakt z’n koopbeslissing thuis. De digitale aankoop zal volgens hen die futurologische gaven hebben wel 30% van alle aankoop van kleren, 30% van levensmiddelen en > 90% aan consumenten elektronica omvatten.
M.a.w. de tijd dat consumenten massaal zich ophouden in een namaak dorp op het Groninger platteland zal waarschijnlijk nooit aanbreken. De tijd is aan het veranderen. Het FOC speelt daar niet op in. Het is een oud concept, zoals ook het product: van het vorige jaar.
Jan, een uitritconstructie zou moeten bestaan uit een verhoogd wegdek, dat is in Zuidbroek niet het geval. Of ik een 30-km zone verlaat of niet, is voor de voorrang niet van belang. Behalve dan dat fietsers binnen de 30-km zone voorrang hebben van rechts en daarbuiten niet.
BeantwoordenVerwijderenAls Siko op Achter de Wal vanuit Muntendam komt, en ik vanaf de Spoorstraat, kom ik van rechts op een kruising van gelijkwaardige wegen. Dus heb ik voorrang.
Peter, Fietsers hebben op een gelijkwaardige kruising altijd voorrang van rechts. Dus ook buiten een 30km zone.
VerwijderenRijksoverheid.nl:
BeantwoordenVerwijderenVoorrangsregels verlaten erf of 30 kilometerzone
Bij het verlaten van een erf (bord G6) of een 30 kilometerzone met een uitritconstructie (bijvoorbeeld hoogteverschil door een oprit) moet u alle weggebruikers, dus ook voetgangers, voor laten gaan.
Bij het verlaten van een erf of 30 kilometerzone zonder uitritconstructie moet u voorrang verlenen aan alle bestuurders die van rechts komen, tenzij de voorrang geregeld is door verkeerstekens, zoals borden of haaientanden.
inderdaad Peter zo is het.......met de regels......
BeantwoordenVerwijderenbeetje geschrokken vandaag afscahffing statiegeld............. grrrrrr
Nou, het zal wel kloppen Peter, maar SiKo en ik vinden het -op zijn minst- verwarrend.
BeantwoordenVerwijderenBij de andere kruispunten is wel een hoogteverschil(letje) en staan wat smalle witte strepen -als een soort van zebra- op het wegdek.
Ik kijk net naar buiten en zie dat ook deze "zebrastrepen" vastzitten aan een doorgetrokken streep. Die valt alleen minder op.
Dat verwarrende is nou juist onderdeel van de "shared space"-gedachte. Het idee is dat door de onduidelijkheid iedereen beter oplet en voorzichtiger rijdt, zie ook de "vierkante rotondes" in Stadskanaal.
VerwijderenOp zich is het best duidelijk, rechts heeft voorrang, behalve bij:
- haaietanden
- stopbord
- verhoogd trottoir (want uitrit)
- ongelijkwaardige kruising (verhard/onverhard)
En voorrang moet je krijgen, niet nemen (zker niet op een fiets, wettelijk heb je meestal gelijk, lichamelijk meestal pech).
Jan,
Verwijderendan is het geen stop streep maar een wegmarkering die oorspronkelijk bedoeld was voor het aangeven van entree/uitrit van een (woon)erf...,
Waarbij elke toegang/uitgang moest zijn gemarkeerd op deze wijze; een ander toepassing was bij het kruisen van een 'gewone' weg met een voetgangers-straat/-zone...,
binnen een dergelijk gebied zijn alle verkeersdeelnemers (voetgangers en bestuurders) in principe aan elkaar gelijk en zijn er geen voorrangsregels (men dient zich als voetganger te gedragen)
Tegenwoordig is de werkelijke (wettelijke) betekenis van deze wegmarkering de-facto komen te vervallen (ook als gevolg van uniforme markeringsregels binnen de EU/EER/Europa e.v.)...
ook wordt deze wegmarkering te pas en te onpas toegepast, vaak zelfs zonder duidelijke begin en/of eindmarkering waardoor je dus kilometers lang stapvoets zou moeten rijden als de ze markering nog haar oorspronkelijk betekenis had behouden. Ook worden (private) uitritten vaak van een dergelijke markering voorzien.
Nanno, de kruidenier moest wijken voor de zelfbediening, de voorloper van de supermarkt. Tijden veranderen, je kunt niet alles behouden zoals het was. Maar ik weet ook dat niet alle veranderingen verbeteringen zijn, kan een eind meegaan in je betoog over de FOC, maar er is ook een groot gebrek aan werkgelegenheid in onze omgeving. Misschien de moeite waard toch een gokje te wagen en in te zetten op het FOC? Ben er nog niet uit, maar zonder een goede oplossing voor de verkeersstromen is de waard van het Golden Peerd niet voor.
BeantwoordenVerwijderenHoe zit het dan met de uitrit van de parkeerplaats van supermarkt Coop in Zuidbroek.
BeantwoordenVerwijderenHeeft deze uitrit nou voorrang op de spoorstraat of niet wanneer je als automilist vanaf Muntendam komt?