woensdag 22 mei 2013

22052013

Ook vandaag is het Golden Peerd weer geopend, maar Appie staat niet achter de bar. Het is zelfbediening, niet alleen wat de consumpties betreft, maar ook het aanzwengelen van een goed gesprek zal vandaag door de klant gedaan moeten worden!

6 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, wat is een goed gesprek? Het zijn meestal zaken die je belangstelling hebben, die je met je medemens deelt. Zo valt mij op dat er de laatste tijd veel auto ongelukken gebeuren omdat ze met 1 wiel in de berm terecht gekomen zijn. Zoals ook de ladderwagen van de brandweer in Lauwersoog.De brandweermensen van Winschoten had hem 27 jaar liefelijk verzorgd, en bij de nieuwe eigenaar komt het plotseling aan zijn eind. Hoe het met de bestuurder is afgelopen wordt niet vermeld, wel dat hij onwel was geworden.Is het het weer dat ons parten speelt? Wie het weet mag het zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, Wim zoals ik het had gelezen kwam de Deutz van Delfzijl toch?, maakt ook niets uit zoals mijn gedachten hierover gaan is dat er teveel afleiding is en dat er sommige chauffeurs niet helemaal bij de les zijn. Iedereen weet het wel wat er tegenwoordig aan boord is van zo'n truck terwijl je vroeger alleen een bakkie en een radio in de truck zat m.a.w. teveel afleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wim, ik heb gisteravond net een avond bijgewoond die handelde over verkeersveiligheid. Grontmij vertelde daar onder andere bezig te zijn met onderzoek naar de veiligheid, juist op wegen in dat gedeelte van de provincie. O.a. in gemeente de Marne hier zijn veel smalle wegen -200 km. in totaal- en relatief veel breed verkeer. Er liggen vaker vrachtwagens en tractoren in de sloot zag ik op foto's. Iemand stelde nog een soort van verkeerscirculatieplan voor (vrij naar stad Groningen). Geld voor nieuwe, bredere, wegen is er in elk geval niet. Het zal creatief omgaan met de ruimte worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar heb je gelijk in Ceer, want menig chauffeur is achter het stuur aan het chatten of de berichten van zijn planner aan het lezen. Daar komt nog bij dat bijna alles luchtgeveerd is, zodat je de signalen van de weg niet duidelijk door krijgt. Dat was met veerbladen uitgeruste auto's wel anders.Wat me wel opvalt is dat iedere bedrijfswagen chauffeur zeker om de 5 jaar een medische keuring moet ondergaan, en ook bij deze groep komt het onwel worden tijdens de rit steeds vaker voor.
    Een zorgelijke ontwikkeling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "onwel" hier heb ik mijn eigen gedachten voor....

      Verwijderen