Gisteren was het weer druk in de Spoorstraat van Zuidbroek, vandaag zal dat ook het geval zijn, want er ging iets mis met de afbraak van het spoorwegviaduct over de N33.
Goedemorgen, wat me opviel in dit bericht was dat de spoorweg viaducht slechter was dan ze gedacht hadden. Mag ik dan aannemen dat dit spoorwegviaduct aan vervanging toe was? Zorgelijk, hoeveel viaducten zijn er in de zelfde staat? Doet me denken aan de bruggen in Amerika, die grotendeels slecht onderhouden zijn, aldus een persbericht van enige tijd geleden.
Het viaduct is ontworpen neerwaartse druk te weerstaan. Bij het verplaatsen tracht men een dergelijk viaduct op te lichten..., daarbij wordt de belastingsrichting deels omgedraaid..., als je het object dan niet voldoende op alle nodige plekken kunt ondersteunen moet je niet vreemd opkijken dat het breekt.
In dit geval lijkt er op dat het oude viaduct )meer dan = voldoende was opgewassen voor haar taak, maar dat door de toepassing van glad betonijzer (iets wat constructief zeker ook voordelen heeft) de constructie minder goed bestand bleek tegen een omkering van de lastrichting, in plaats van op druk (zoals wanneer er een trein over rijdt) werd bij het wegtakelen een deel van de constructie op neerwaarts buigende trek belast...; Het gladde betonijzer biedt dan geen houvast meer aan het beton waardoor het beton gemakkelijker kan gaan scheuren (aan beton kan je niet echt trekken aan staal wel). Was er in het verleden i.p.v. glad betonijzer geribbeld betonijzer gebruikt dan was deze last omkering mogelijk minder desastreus verlopen.
Maar dat wil niet per se zeggen dat het viaduct of haar constructie niet (meer) deugde..., wel dat men blijkbaar niet voldoende inzicht had over de constructie (bouwtekeningen, bestek)..., dus ofwel een stomme danwel een domme inschattings fout.
App Even terug komen op je vraag gisteren. Wij gaan de herindeling echt niet tegen houden als je dat al suggereerde. Maar er achter gesloten deuren over vergaderen zoals gisteravond gebeurde is niet het ding van de SP. Zelf de partij die pleit voor transparantie vergaderd achter gesloten deuren mee. Wij zijn nooit voorstander van vergaderen achter de gesloten deuren, en al helemaal niet als het gaat over herindeling. De PVDA deed wel mee , wellicht zit hier een duidelijk onderscheid tussen de PVDA en de SP.
goedemiddag. Bouw van nieuwe en sloop van oude viaduct live volgen? kijk op http://bouwcam.com/cameras/zuidbroek/
Druk, vond best wel meevallen in zuidbroek en muntendam. De file op de A7 vond ik minder aangenaam. Zeker toen ik zag dat hij veroorzaakt werd door een paar verkeersregelaars die het verkeer ri zuidbroek en muntendam blokkeerden. Weet niet welke prutser dit op zn geweten heeft, hoop dat die gasten vandaag in hun hok blijven. Dat het een paar dagen druk is moeten we maar even voor lief nemen, de verbetering zal straks groter zijn dan de paar dagen overlast.
Goedemorgen, wat me opviel in dit bericht was dat de spoorweg viaducht slechter was dan ze gedacht hadden. Mag ik dan aannemen dat dit spoorwegviaduct aan vervanging toe was? Zorgelijk, hoeveel viaducten zijn er in de zelfde staat?
BeantwoordenVerwijderenDoet me denken aan de bruggen in Amerika, die grotendeels slecht onderhouden zijn, aldus een persbericht van enige tijd geleden.
Het viaduct is ontworpen neerwaartse druk te weerstaan.
VerwijderenBij het verplaatsen tracht men een dergelijk viaduct op te lichten...,
daarbij wordt de belastingsrichting deels omgedraaid...,
als je het object dan niet voldoende op alle nodige plekken kunt ondersteunen moet je niet vreemd opkijken dat het breekt.
In dit geval lijkt er op dat het oude viaduct )meer dan = voldoende was opgewassen voor haar taak, maar dat door de toepassing van glad betonijzer (iets wat constructief zeker ook voordelen heeft) de constructie minder goed bestand bleek tegen een omkering van de lastrichting, in plaats van op druk (zoals wanneer er een trein over rijdt) werd bij het wegtakelen een deel van de constructie op neerwaarts buigende trek belast...;
Het gladde betonijzer biedt dan geen houvast meer aan het beton waardoor het beton gemakkelijker kan gaan scheuren (aan beton kan je niet echt trekken aan staal wel). Was er in het verleden i.p.v. glad betonijzer geribbeld betonijzer gebruikt dan was deze last omkering mogelijk minder desastreus verlopen.
Maar dat wil niet per se zeggen dat het viaduct of haar constructie niet (meer) deugde...,
wel dat men blijkbaar niet voldoende inzicht had over de constructie (bouwtekeningen, bestek)...,
dus ofwel een stomme danwel een domme inschattings fout.
Goedemorgen.
BeantwoordenVerwijderenGoedemorgen.
BeantwoordenVerwijderenSoms is het druk in de straat, maar grote delen van de dag eerder rustig. Ik denk dat het verkeer bij de rotonde wordt tegengehouden of omgeleid.
Goedemorgen
BeantwoordenVerwijderenApp Even terug komen op je vraag gisteren. Wij gaan de herindeling echt niet tegen houden als je dat al suggereerde. Maar er achter gesloten deuren over vergaderen zoals gisteravond gebeurde is niet het ding van de SP. Zelf de partij die pleit voor transparantie vergaderd achter gesloten deuren mee. Wij zijn nooit voorstander van vergaderen achter de gesloten deuren, en al helemaal niet als het gaat over herindeling. De PVDA deed wel mee , wellicht zit hier een duidelijk onderscheid tussen de PVDA en de SP.
goedemiddag. Bouw van nieuwe en sloop van oude viaduct live volgen? kijk op http://bouwcam.com/cameras/zuidbroek/
BeantwoordenVerwijderenDruk, vond best wel meevallen in zuidbroek en muntendam. De file op de A7 vond ik minder aangenaam. Zeker toen ik zag dat hij veroorzaakt werd door een paar verkeersregelaars die het verkeer ri zuidbroek en muntendam blokkeerden. Weet niet welke prutser dit op zn geweten heeft, hoop dat die gasten vandaag in hun hok blijven.
Dat het een paar dagen druk is moeten we maar even voor lief nemen, de verbetering zal straks groter zijn dan de paar dagen overlast.
hhm jammer link is niet klikbaar, even copy pasten dus in je internet browser
VerwijderenGeen "prutsers" gezien bij het binnen rijden van Zuidbroek. Het was naar mijn idee ook niet zo druk.
BeantwoordenVerwijderen