In de jaren van den Uil werd de 100 km snelheidsgrens ingevoerd, dat heeft jaren geduurd. Want bij de ze snelheden was het verbruik en het rumoer van de auto abseltabel.Voor die tijd ging je zo hard al het voertuig kon over de snelweg heen, daar was je aangewend. Helaas nadat deze 100 km weer 120 werd moesten we ons aanpassen. Een rare beslissing eigenlijk, want nu speelde het milieu een grotere rol. En zo mogen we nu op de zelfde A wegen gevarieerde snelheden rijden van 80 naar 120 en 130 al naar gelang de verkeersdrukte het toelaat. Zelfs de deskundigen weten het niet meer. Gelukkig hebben een TV programma (wegmisbruikers) waar dit alles haar fijn uitgelegd wordt. Het poldermodel in het wegvervoer.
Goedemorgen, je weet Appie ik rijd vooraan in de file.
BeantwoordenVerwijderenIn de jaren van den Uil werd de 100 km snelheidsgrens ingevoerd, dat heeft jaren geduurd. Want bij de ze snelheden was het verbruik en het rumoer van de auto abseltabel.Voor die tijd ging je zo hard al het voertuig kon over de snelweg heen, daar was je aangewend. Helaas nadat deze 100 km weer 120 werd moesten we ons aanpassen. Een rare beslissing eigenlijk, want nu speelde het milieu een grotere rol. En zo mogen we nu op de zelfde A wegen gevarieerde snelheden rijden van 80 naar 120 en 130 al naar gelang de verkeersdrukte het toelaat. Zelfs de deskundigen weten het niet meer. Gelukkig hebben een TV programma (wegmisbruikers) waar dit alles haar fijn uitgelegd wordt. Het poldermodel in het wegvervoer.
BeantwoordenVerwijderenWim, je vergeet hoe milieu vriendelijker de auto's zijn geworden.
BeantwoordenVerwijderenVroeger kon je nog genieten van de dieseldampen
Wim, ik ben inmiddels op schema. Heb een andere route genomen, en daar reed de voorste in de file bekoorlijk door.
BeantwoordenVerwijderen