Teller

dinsdag 2 augustus 2022

Het was een mooie tijd.

Aan alles komt een eind, ook aan het Golden Peerd. Niet helemaal, de kroeg blijft nog een tijdje geopend, maar na jaren van dagelijkse openingen zal nu ook de wekelijkse opening er niet meer zijn. De gemeente is gegroeid van Menterwolde naar Midden-Groningen en de binding met de bevolking is minder geworden. Dat heeft ook zijn weerslag op de bezoekersaantallen van de kroeg.

Het was een mooie tijd om kroegbaas te zijn, ook hectische tijden hebben we samen mogen beleven. Ik wil iedereen bedanken voor de klandizie, heb er zelf enorm veel plezier mee gehad om iets totaal anders te doen als de baan die ik heb. 

De kroeg blijf dus nog open voorlopig. Reacties kunnen gegeven worden, herinneringen ophalen misschien? Af en toe zal ik nog even door het raam gluren of er iemand zit. Boris gaat met mij mee. 

Wens iedereen het allerbeste, misschien spreken we elkaar nog eens in levende lijve bij de plaatselijke supermarkt? Het gaat jullie goed! 

Appie.

14 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je jarenlange gastvrijheid Appie. Het was vooral in begintijd zeer leerzaam.

    Het gaat jou en Boris ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de valreep. Jarenlang, zo nu en dan, toch nog eens door het raam gegluurd. Een prachtig stuk geschiedenis is ten einde.
    Appie bedankt!
    Barteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moj luu!

    Appie, zo af en toe gooide ik een blik door het raam maar dat was beveiligd, het klapte meteen weer terug. Hopelijk lukt deze lastpost dan wel.
    Bedankt voor het openhouden, en iedereen bedankt voor de gezelligheid, hier of IRL!

    Mazzelmoj en tot in de supermarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat blijft is het gissen wie Appie in werkelijkheid is! Terwijl Appie wel weet wie wij zijn. Wim Z.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aan alles komt een eind inderdaad, zo heb ik na 29 jaar afscheid genomen van het Christelijke levenslied. En zo heeft het programma Gain end of Zwet heeft op 28-08-2022 de laatste keer via RTVeen geklonken. Ik bedank alle luisterraars en wens jullie al het goede toe! Wim Z.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat de boel zo is doodgebloed,
    't was een bloedmooi café,
    maar zonder bezoekers,
    animo om nog veel en met elkaar te bespreken,
    was erzalfs voor de resterende stamgasten en de waard winig meer te beleven dat 't weer bespreken van het weer tot ook zij daar het heen& weer van hebben gekregen om dat er geen bal meer aan is;
    en juist de ballen,
    die virtuele gehaktballen van Siene,
    die ballen waren de grootste attraxtie om in elk gevan op zondagmorgen even een kijkje te nemen in 't ooit zo luisterijke Golden Peerd;

    JP op 8-03-2006
    Het zal het succes van jouw café wel zijn dat Ploeger in zijn gedachten gesterkt heeft en wellicht geldt dat ook voor Mario. ;-) 
Wel grappig trouwens dat je van iemand wel z'n bijbaan kent maar niet z'n beroep laat staan dat je er een stem en gezicht bij kunt plaatsen.
Overingens heb ik een hapje van Appies bal die JP aan R. gegunt had en ik moet zeggen 't was overheerlijk.
    Geplaatst door: SiKo | 8 maart 2006 om 22:38

    SiKo neem gerust nog een bal hoor!
En naast onbezoldigd promoten van dit fabeltastische etablissement probeer ik mijn kennis en kunde betaald in te zetten, o.a. voor een ingenieursbureau en een projectontwikkelaar voor groene energie en afvalopwerking. Maar dat traject draag ik nu al bijna twee jaar, en kostte en kost meer dan me lief was. Maar ik heb goede hoop dat we in de loop van de komende maanden een en ander van de grond kunnen trekken!
    Geplaatst door: JP | 8 maart 2006 om 22:55
    SiKo, het is geen roddelen, dan praten wij niet zo hard, dan is het meer fluisteren. En verder mijn uitstraling laat te wensen over maar heb wel een eerbaar regulier beroep en heb geen strafblad. En heb repect voor iedereen die een ander ook in zijn waarde laat. Dus ik ben gewoon zo als jullie, of zo als jullie zouden moeten zijn. :?
    Geplaatst door: Appie | 8 maart 2006 om 22:58
    @@
Hoezo hard, ik kan zelfs met uiterste inspanning van mijn redelijk geoefend gehoor geen enkel geluid uit julie beider mond vernemen...,
maar al liptekstlezend weet ik me aardig te redden.
Tja , dat virtueel heeft reëel ook wel wat spiritueels in die zin dat het de geest prikkelt, je gedachten kietelt en dat als gevolg daarvan soms de vingers gaan jeuken hetgeen dan weer resulteert in een ritmische geluid dat sommigen tikken noemen met als resultaat dat het hele spel verzand in een een onhoorbare stem die virtueel toch als klankdragend moet worden beschouwd daar anderen haar dan menen te hebben gehoord waarna het vicieuze cirkeltje weer rond is en dat doet waar het goed in is: zich in steeds veranderende gedaante herhalen tot in een maalstroom waarin wij allemaal aldan niet virtueel dreigen te worden meegezogen.
Zijn wij nog te redden?
Gisten die gehaktballen?
Ben ik dronken aan 't worden van de lucht die niet waarneembaar is omdat slechts bestaat in de gedachtenspinsels van een virtuele kroegbaas van dito etablissement?
Tijd om te gaan slapen en mij zodoende hopelijk van m'n virtuele danwel werkleijke roes te ondoen.
Slaap wel. 8)
    Geplaatst door: SiKo | 9 maart 2006 om 0:08

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn vriendin Gina en ik kwamen toevallig langs toen we vanavond op de fiets een rondje door de voormalige gemeente Oosterbroek reden. Ik vroeg of ze wel eens van het Golden Peerd had gehoord, wat niet het geval bleek. Dat klopt niet, want ik had er wel eens over verteld, maar dat terzijde. Dus ik besloot haar eens mee naar binnen te nemen. Toen we schoorvoetend binnenstapten miste ik direct de warmte die ik altijd gewend was en ik voelde dat er iets aan de hand moest zijn. En inderdaad, het briefje op de bar vertelde wat onontkoombaar was; Appie vindt het welletjes. Met respect en dankbaarheid zal ik terugdenken aan de vele uren die ik hier heb doorgebracht. Tot elders, dat het allen goed mag gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja......golden tijden beleefd hier. Het zondagse zoekplaatje waarbij ik eens met Zwerver in de pyjama in de auto naar het plaatje scheurde.
    Politieke perikelen. De nieuwe supermarkt. etc. Teveel om op te noemen.
    Appie, hartelijk bedankt! Het ga je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja Appie een leuke tijd heb ik gehad op deze site, maar van alles komt een eind..
    Niet iedereen weet wat mij de afgelopen tijd is overkomen... een paar opgenomen geweest door een herseninfarct, maar goed ik zegt 't komt all goud van onkruid kom wordt je er nooit van af dus ook van mij niet :-). Wel weet ik dat ik van iedere moment moet gaan genieten, want het leven duurt echt te kort en daarom gaan wij nu genieten met onze droomhuizen zowel van het nieuwehuis als met ons rijdende droomhuis:-).
    van_oudehuis_naar_nieuwehuis

    rijdendedroomhuis

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit keer hadden we 8 Sint Maarten lopers aan het Winschoterdiep. In het verleden zaten we meestal op 25 tot 30 lopers. hopelijk blijven we deze tradtie wel in ere houden. Wim.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bezoekers van het Golden Peerd, we wensen u en de zijnen een voorspoedig Nieuwejaar 2023. wim.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zie je wel Appie wat ik bedoel wat deze kabinet mee aan het doen is.....: (V.V.D., D66 en al die mensen die voor dit hebben gestemd)
    'Leveren F16 aan Oekraine is geen taboe'
    Dit mag echt nait!
    Straks krijgen wij de bommen van de russen om onze hoofdjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Klopt Ceer, wij betalen straks het gelag.
    wim

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier hou ik van echt eerlijk zijn en niet gaan bedonderen!

    Maak van campagne geen feitenvrije beloftenshow
    De aftrap van de verkiezingscampagne wordt gedomineerd door de vraag wie de verschillende partijen gaan aanvoeren. Het is te hopen dat de focus op de poppetjes na de zomer verdwijnt als partijen met hun verkiezingsprogramma’s komen. En dat partijen laten zien waar ze al hun beloftes van betalen, schrijft politiek verslaggever Hans van Soest in dit commentaar.
    www.ad.nl

    BeantwoordenVerwijderen