Teller

woensdag 6 januari 2016

06012016

Okay, nog even door op de oude voet. Wij zijn geopend, maar de gespreksstof moet van de klandizie komen.

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, deze ijzel en gladheid begint behoorlijk te vervelen. Zeker als je vervoermiddel in de open lucht staat. Inderdaad 1987 waren het geknakte hoogspanningsmasten en bomen die het gewicht niet meer konden dragen. Volgens destijds de weerman Jan Pelleboer, komt deze weersgesteldheid 1 keer in de 27 jaar voor. Ja, moedernatuur zorgt nogal eens voor verrassingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tot nu toe hebben we binnen kunnen blijven, maar vandaag wordt Margreet toch op haar werk in Assen verwacht. Dat wordt dus voor mij bikken en krabben en voor haar oppassen. De ketel krijgt de woning maar nét op een acceptabele temperatuur.
    Winter; ik houd er zó niet van...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mogguh lui.
    Ook hier moeten we gaan "hajjen". De twinig heeft weliswaar zo'n ding over de voorruit maar die ruit is weer groter dan dat ding. Maandag was ik 20 minuten met dat kleine geval bezig dus ik ril als ik aan Jan en zijn bus denk. En ook de volvo lijkt me, na de twingo, iets wat beloond dient te worden met warme sjjjjoookkookokomel. Maar ja, mevrouw Pé is dan al lang en breed onderweg...

    Mazzerrrmmmmoooooojjjjjj dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En weer terug. De hoofdweg was geen probleem, straks wat meer de binnenstad ;) en land in. Maandag verhuisdag en aangezien mijn accuboor de geest heeft gegeven (Was pas 19 jaar oud...) moet er een andere komen. Meteen een met wat meer kracht want in 20 jaar is er wel iets verbeterd als ik de specs van allerlei modellen lees. gewicht is wel een issue aan het worden, dus een li-ion schijnt voor de hand te liggen. Iemand ervaringen die hij/zij wil delen?

      Verwijderen
  4. Ik durf eerlijk toe te geven dat ik niet durf te rijden met dit weer...Mag gelukkig thuis blijven..maar doe het niet van harte! Voelt alsof ik de kantjes ervan af loop..maar moet over Tussenklappen richting A7 en ik vind het niet verantwoord..wil graag heel blijven! Dus nu vanuit huis de mail doen...Fijne winterse dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. JP, ik kijk zo even wat wij hebben. Bosch, maar type zoek ik op, stuur wel foto. Klein maar sterk.

    Anja, Tussenklappen is een rotweg. Onzekere mensen kiezen voor het midden van de weg, waardoor tegenliggers bijna door de berm moeten. Maar vanaf Muntendam kun je toch beter via de N33 dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het wordt al een hele happening om ons hofje uit te komen vrees ik..het is een glijbaan! Ja, is wel een optie om via de N33 te gaan..maar gelukkig vandaag nog ijsvrij..en werken zover mogelijk vanuit huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemiddag, tja qua gladheid is tijdig de weersvoorspelling te gaan volgen....iets wat ik altijd heb gedaan.... @Wim 02-03-21987 kwartier eerder van bed gegaan de russische mercedes gestart en ijs er verder afgekapt 2cm. dik over de gehele Lada....7.30.u in de stad hoe ben jij hier gekomen? met m'n rus toch:-).neem een bakje koffie en ga direct rechts omkeert jonge je weet niet wat er nog aangaat komen..... Nee dat wist ik ook niet m'n ex was hoogzwanger m'n ouders 25 jaar getrouwd....snel naar m'n ouders en die stuurden me gelijk door naar huis..ja 20.30.u. was men oudste geboren:-).

    Ja ik ben van mening dat als je ergens heen moet en je houd je vast aan bepaalde regels dan lukt het ook net zoals vandaag ik wou wel naar Zwolle toe ondanks de problemen op de A28, maar toen ik in Annen aankwam ging de telefoon Chris kom terug jongen de lokacie waar jij heen moet heeft al afgeblazen die erom 11.00.u. moet zijn....oké ik kom terug.

    @JP, zelf ook duurdere accu boormachine's gehad, maar als je af en toe gebruik van maakt dan kun je net zo goed een goedkopere kopen persoonlijk ben ik een Gamma klant en dit machientje is nu 2 jaar oud en hij en doet het voortreffelijk met 2 accu's er bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mocht iemand nog een hele gave baan in 020 ambieren: https://www.dtg.nl/over-dtg/werken-bij-dtg/vacature-overzicht.aspx?id=189956
    Kim stopt er mee na bijna 4 jaar en gaat een jaar lang de wereld rond om te bloggen, zichzelf en haar innerlijke schrijver te vinden. Ze begint met dieren in Kampala of zo en daarna een aantal maanden au-pair in Australie. Following her dreams!@

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Respect (omzien) is niet wat ze vraagt/verdient...,
      Kim kijkt niet om maar juist vooruit...
      en volgt haar dromen...;
      Dus op hoop van zegen.

      Verwijderen
  10. Vind ik ook. En tegelijkertijd denk ik wel: Vaste baan, best wel groei mogelijkheden, soms interessante collega's en straks weer twee dagen nar Facebook in Dublin. Aan de andere kant, als we straks de rode loper op mogen lopen opmdat ze genomineerd is voor.....

    Niets is zo zeker als de onzekerheid over de toekomst, dus we steunen haar zoveel we kunnen. Ik heb altijd gezegd dat ik achter haar, wel overwogen keuzes zou staan, en dat doe ik nu ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ JP Tip: kijk naar de ampères, die bepalen de sterkte. Dat goedkoop spul van 1,5 Amp. is leuk maar als je veel moet schroeven zou ik kiezen voor eentje met meer Amp. Professioneel gebruiken we 4 Amp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Martin

      Jij maakt wel hele korte bochten.

      - ten eerste...
      heb je het over A(mpère)...
      ik neem aan dat je Ah (Ampère/uur) bedoelt.

      - ten tweede...
      gaat het ook daar niet om...
      vaak kun je op hetzelfde machinetje kiezen tussen accu's met een verschillende capaciteit (zelfde voltage, hogere Ah)

      - ten derde...
      noch het voltage, noch het aantal Ah zegt echt iets over het te leveren vermogen of het resulterende koppel van de machine...;
      een hoger AH => hogere capaciteit zegtslechts iets over de te verwachten gebruiksduur van één volle lading...;
      14,4V bij 1,2AH levert 60 minuten 14,4 volt bij een verbruik van 17,28Wh (Watt/uur)...,
      met een hogere capaciteit van 4 Ah wordt dat 57,6Wh.

      Duur ≠ Vermogen...
      vermogen is Volt*Ampère...,
      maar met een vermogen van 17-60W begin je niet zoveel...,
      dus in het motortje wordt de spanning soms vertaalt (getransformeerd) in een gewijzigde werkspanning...
      en de batterij/accu kan ook een hoger ampèrage leveren dan het aantal Ah suggereert...;
      De ontlading kan wel met 10-25A gaan en dan is 14,4v al gauw 144W, 173,6W (of bij een opgeschroefd intern voltage nog meer)...,
      alleen betekend een sneller ontlading)stroom) dat de accu bij constant gebruik het geen uur maar slechts een kwartiertje volhoud.

      Gelukkig hoeft het motortje niet altijd op volle kracht te draaien...
      en ook zelden minuten achterelkaar.

      De beste keus is dus meestal een machientje dat...
      - goed/slim moduleert (het juiste vermogen-koppel voor de gevraagde arbeid) levert...
      - voldoende accucapaciteit
      - voldoende hoog (maximum) koppel
      - goed accu-recuperatievermogen (accu hersteld zich enigszins na belasting zonder direct aan de lader te moeten.
      - betrouwbare acculader

      Keuze genoeg, zowel van bekende als onbekende merken:
      - nu zeer tevreden met een paar zeer krachtige Makita's
      - met goedkope machientjes kun je ook geluk hebben...;
      we hebben jarenlang een (te zware maar krachtige) Ogayama van de Aldi met veel plezier gebruikt.
      - met goedkope machientjes kun je ook (een beetje pech hebben)...;
      Omdat het Ogayama machientje van de Aldi zo goed beviel het jaar erop bij de Aldi nog twee machientjes van hetzelfde merk gekocht, maar hoewel de specificaties overeenkwamen deden de prestaties dat beslist niet (desondanks waar voor het geld).

      Verwijderen