Deze stamgast had op de terugkeer van de vakantie autopech en wist het even niet meer. Ik wist niet waarmee te openen vandaag, maar de mail bracht uitkomst. Dank Chris N. :)
Goedemorgen, dat gebeurt niet vaak Chris dat je er zo bij staat. Meestal heb je wel iets in je trukendoos zitten, waar mee je het weer red. Hoewel de 4 ringen van Auto Union zegt al genoeg. Dat was in vroegere tijden wel anders met hun 3 cilinders 2 takt motoren en vrijloop.
Hieruit blijkt dat er nog steeds zes varianten in de race zijn. Van de vier varianten 6 is er nog een over. Die met 35 molens van 180 meter hoog ten noorden van Meeden. Het alternatief, 16 molens van 199 meter hoog dat op mij een opgeruimdere indruk wekt, doet kennelijk niet meer mee.
Het zou me niet verbazen als er door de politiek net zolang doorgepolderd wordt tot er een compromis wordt gevonden waar iedereen ongelukkig mee is.
De varianten nog eens snel doornemend zou je toch denken dat variant 1 naast een hoge energieopbrengst ook qua landschappelijke inpassing en 'geringe overlastproblemen' ook de hoogste ogen gooit.
Snap alleen niet dat in het Noordelijke cluster 11 i.p.v. 12 turbines zijn ingepast; Wat zit er voor bijzonders aan de Westzijde van het kanaal dat daar 'extra' molen kan/mag staan?
SiKo, je hebt gelijk. Op die website van stond dit rapport ook. Ik had alleen op die varianten 1 tm 6 geklikt of er iets nieuws was.
Waar die ene molen ontbreekt, staat de stikstoffabriek. Ik denk trouwens dat de gemeente sowieso tegen molens ten westen van de N33 is in verband met het geplande industrieterrein Veenwoude. Toen de vorige burgemeester molens ten noorden van Meeden een goed idee vond, wilde hij al de grens bij de N33 leggen.
ik dacht dat de stikstoffabriek ten westen van de 'bospartij' en dus aan de Hondenlaan en niet aan het kanaal lag/ligt. Volgens de luchtopname/kaart 2014 van RO/Tercera staan er op die plek inderdaad bossages en dus niet de iets westelijker gelegen stikstoffabriek.
SiKo, de fabriek ligt inderdaad aan de Hondenlaan, tussen spoorlijn en bos. In het bos liggen wel buisleidingen naar Scheemda, Heiligerlee en Zuidwending.
die pijp/buis-leidingen had ik op de kaart al gezien..., maar 'r lijkt me dat je daar wel met een beetje slimheid/verstand wel (net) naast en/of omheen zou moeten kunnen plannen. Maar misschien dat de regels dat dan weer net niet toestaan.
De trukendoos heb normaal altijd bij de hand :-), maar goed zoals Jan het heeft geschreven de Getriebe kaput..... daar heeft niemand een oplossing voor.....of het moest zijn de hendel niet vast stond, maar iedereen van de ANWB of in dit geval de ADAC gaat allemaal op de pc's en deze man was duidelijk de getriebe ist kaduk.....
Jammer dan zeg ik zoals altijd.....Ik zat op de rechterbaan en ik een paar lampen aankomen die begonnen te flikkeren een zoals meestal het geval is een Audi...ik reed zelf +- 190km/u...dus terug naar de 3e rijbaan zakte af tot +- 140km/u gaf een beetje gas bij en ik zag de toerental op komen tot 4.000 maar zonder resultaat en direct knipperlicht aan naar rechts, want ik zag in m'n ooghoek een benzinestation....zonder stuurbekrachtiging en rembekrachtiging is mij dit gelukt, maar de motor draaide nog wel..... dus het eerste wat bij op kwam de multiriem zou wel eens los kunnen zitten nee dat kon ook niet want anders had wel snelheid kunnen maken en mits dat ik dit zei tegen m'n geliefde kwam er rook onder de motorkap weg.....ik zeg einde verhaal ik bel de ANWB op......wij staan stil......
Maar om een eind aan mijn verhaal te maken de ANWB als je lid bent zijn het echt toffe lieden, maar owee als je in het buitenland bent kun je bellen wat je wilt, maar het beste is gewoon een taxi bellen naar dichtbije treinstation gaan..........
s'middags om 17.30.u. stonden wij stil tot 23.50.u heb ik constant gebeld waar onze auto bleef en deze Mvr. zei u kunt beter een hotel regelen want het wordt niet eerder als morgenvroeg........... s'morgensvroeg vanaf 8.30 constant gebeld en tegen 11.30.u. bel jij maar, want ik bestel een taxi naar de trein ik heb het gehad met de ANWB........
Het is natuurlijk best wel jammer, want ik had afgelopen jaren eindelijk in 3 weken tijd mijn vertrouwde ANWB boekjes te gaan lezen.......
De auto heeft een hele grote beurt gehad de afgelopen maand tot de versnellingsbak toe wat nog geflust is.... ik had in mijn oordeel helemaal niets vergeten.......of zou er wat in mijn gedachten op kwam een zekering kapot zou kunnen zijn???, want dit had al eerder mee gemaakt met dezelfde Audi met ABS en de ESP lampjes bleven branden......kosten +- 1800 eurotjes ..., ik denk zal eerst kijken of er 1 of andere zekering kapot is en jawel er was ééntje kapot dit kon je niet zien met blote ogen alleen met de multimeter dus wat dit aan gaat kan dit de kosten nog gaan dekken,maar goed waarom kan er dan rook onder de motorkap weg komen......ik zie het wel als de Audi bij de garage staat :-).
Goedemorgen, dat gebeurt niet vaak Chris dat je er zo bij staat. Meestal heb je wel iets in je trukendoos zitten, waar mee je het weer red. Hoewel de 4 ringen van Auto Union zegt al genoeg.
BeantwoordenVerwijderenDat was in vroegere tijden wel anders met hun 3 cilinders 2 takt motoren en vrijloop.
Goedemorgen. Onderweg even je "Getriebe" repareren valt echt niet mee. Daar helpt geen trukendoos aan.
BeantwoordenVerwijderenSoms voelt een auto zich ergens anders thuis dan z'n baas(je).
BeantwoordenVerwijderenIn aanvulling op gisteren: Op de krant Menterwolde.info staat waar de laatste informatie over de windparken N33 is te vinden:
BeantwoordenVerwijderenDefinitief concept ...
Hieruit blijkt dat er nog steeds zes varianten in de race zijn. Van de vier varianten 6 is er nog een over. Die met 35 molens van 180 meter hoog ten noorden van Meeden. Het alternatief, 16 molens van 199 meter hoog dat op mij een opgeruimdere indruk wekt, doet kennelijk niet meer mee.
Het zou me niet verbazen als er door de politiek net zolang doorgepolderd wordt tot er een compromis wordt gevonden waar iedereen ongelukkig mee is.
@Frans
VerwijderenDat was één van de documenten op de site waar Appie gister in z'n opening al naar verwees...;
toch...?
De varianten nog eens snel doornemend zou je toch denken dat variant 1 naast een hoge energieopbrengst ook qua landschappelijke inpassing en 'geringe overlastproblemen' ook de hoogste ogen gooit.
VerwijderenSnap alleen niet dat in het Noordelijke cluster 11 i.p.v. 12 turbines zijn ingepast; Wat zit er voor bijzonders aan de Westzijde van het kanaal dat daar 'extra' molen kan/mag staan?
SiKo, je hebt gelijk. Op die website van stond dit rapport ook. Ik had alleen op die varianten 1 tm 6 geklikt of er iets nieuws was.
VerwijderenWaar die ene molen ontbreekt, staat de stikstoffabriek. Ik denk trouwens dat de gemeente sowieso tegen molens ten westen van de N33 is in verband met het geplande industrieterrein Veenwoude. Toen de vorige burgemeester molens ten noorden van Meeden een goed idee vond, wilde hij al de grens bij de N33 leggen.
@Frans
Verwijderenik dacht dat de stikstoffabriek ten westen van de 'bospartij' en dus aan de Hondenlaan en niet aan het kanaal lag/ligt.
Volgens de luchtopname/kaart 2014 van RO/Tercera staan er op die plek inderdaad bossages en dus niet de iets westelijker gelegen stikstoffabriek.
SiKo, de fabriek ligt inderdaad aan de Hondenlaan, tussen spoorlijn en bos. In het bos liggen wel buisleidingen naar Scheemda, Heiligerlee en Zuidwending.
VerwijderenRisicokaart
Zou dat bos trouwens ook niet van de Gasunie zijn? Waar komt die uitbreiding?
@Frans
Verwijderendie pijp/buis-leidingen had ik op de kaart al gezien...,
maar 'r lijkt me dat je daar wel met een beetje slimheid/verstand wel (net) naast en/of omheen zou moeten kunnen plannen.
Maar misschien dat de regels dat dan weer net niet toestaan.
De trukendoos heb normaal altijd bij de hand :-), maar goed zoals Jan het heeft geschreven de Getriebe kaput..... daar heeft niemand een oplossing voor.....of het moest zijn de hendel niet vast stond, maar iedereen van de ANWB of in dit geval de ADAC gaat allemaal op de pc's en deze man was duidelijk de getriebe ist kaduk.....
BeantwoordenVerwijderenJammer dan zeg ik zoals altijd.....Ik zat op de rechterbaan en ik een paar lampen aankomen die begonnen te flikkeren een zoals meestal het geval is een Audi...ik reed zelf +- 190km/u...dus terug naar de 3e rijbaan zakte af tot +- 140km/u gaf een beetje gas bij en ik zag de toerental op komen tot 4.000 maar zonder resultaat en direct knipperlicht aan naar rechts, want ik zag in m'n ooghoek een benzinestation....zonder stuurbekrachtiging en rembekrachtiging is mij dit gelukt, maar de motor draaide nog wel..... dus het eerste wat bij op kwam de multiriem zou wel eens los kunnen zitten nee dat kon ook niet want anders had wel snelheid kunnen maken en mits dat ik dit zei tegen m'n geliefde kwam er rook onder de motorkap weg.....ik zeg einde verhaal ik bel de ANWB op......wij staan stil......
Maar om een eind aan mijn verhaal te maken de ANWB als je lid bent zijn het echt toffe lieden, maar owee als je in het buitenland bent kun je bellen wat je wilt, maar het beste is gewoon een taxi bellen naar dichtbije treinstation gaan..........
s'middags om 17.30.u. stonden wij stil tot 23.50.u heb ik constant gebeld waar onze auto bleef en deze Mvr. zei u kunt beter een hotel regelen want het wordt niet eerder als morgenvroeg........... s'morgensvroeg vanaf 8.30 constant gebeld en tegen 11.30.u. bel jij maar, want ik bestel een taxi naar de trein ik heb het gehad met de ANWB........
Het is natuurlijk best wel jammer, want ik had afgelopen jaren eindelijk in 3 weken tijd mijn vertrouwde ANWB boekjes te gaan lezen.......
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
VerwijderenDe auto heeft een hele grote beurt gehad de afgelopen maand tot de versnellingsbak toe wat nog geflust is.... ik had in mijn oordeel helemaal niets vergeten.......of zou er wat in mijn gedachten op kwam een zekering kapot zou kunnen zijn???, want dit had al eerder mee gemaakt met dezelfde Audi met ABS en de ESP lampjes bleven branden......kosten +- 1800 eurotjes ..., ik denk zal eerst kijken of er 1 of andere zekering kapot is en jawel er was ééntje kapot dit kon je niet zien met blote ogen alleen met de multimeter dus wat dit aan gaat kan dit de kosten nog gaan dekken,maar goed waarom kan er dan rook onder de motorkap weg komen......ik zie het wel als de Audi bij de garage staat :-).
Verwijderen