Goedemorgen, hoewel een plaatje van de botjesbaay ook niet zou misstaan. Het is volgens mij een van de weinig openlucht zwemlocaties waar geen blauwalg of ander ongerechtigheden aanwezig is.
"...VB4 juli 2015 21:48 --- Breed met 2 of 3 naast elkaar rijden zodat auto's niet kunnen passeren terwijl fietsers op een fietspad thuis horen. ---
VB, ik zou er het RVV nog maar eens op nalezen, Fietsers mogen gewoon met getwee naast elkaar op de weg rijden. Op fietspaden mag dat ook vermits de ruimte dat toestaat en voorzover er daardoor geen hinder is voor andere gebruikers.
Tja en dan kun je nog afvragen van wie de weg is en was, en wie of wat er eerst was de fiets of de auto (wandelaars, ruiters en voerlieden met wagen waren er al veel eerder).
Zo bezien zijn automobilisten de indringers en verdringers...; Auto's horen daarom thuis op het autopad... op andere wegen dienen zij zich terughoudend te gedragen... ze zijn er slechts bij gedogen. En die exclusieve autopaden zijn er genoeg..., bovendien mag je er (met je auto) ook nog extra hard op rijden en extra veel vervuilen ook.
Gelukkig zijn die (G11) bordjes in onze gemeente nog zeer zeldzaam. Staan ze er niet dan mag/hoort de fietser gewoon op de rijbaan.
Verder is er ook nog een EU-richtlijn die het lidstaten verbied dat fietsers op fietspaden harder dan respectievelijk 20km/u dan wel 25km/u te rijden..., wie harder rijdt dient gebruik te maken van de (hoofd)rijbaan. Ons land is al jarenlang laks met het uitvoering geven aan die richtlijn (maar de discussie wordt wel steeds weer gevoerd).
Zonder vervoer staat alles stil, was de slogan jaren geleden van de akte voerende chauffeurs. Inderdaad zonder vervoer zijn ge degradeert tot een ontwikkelingsland, waar de opbrengst van het land groot is, helaas het blijft steken bij het vervoer naar hun die deze producten broodnodig nodig hebben..
In ontwikkelingslanden wordt overigens nogal wat heen en weer vervoerd..., 't staat er vaak verre van stil..., misschien ontbreekt het er aan richting(sgevoel).
Dat is overkomen waaien uit Europa, waar de transporteurs met subsidie van de EU bijvoorbeeld vlees van Brabant naar Italië vervoerden en 3 km verder op vlees gingen laden voor Nederland. Menig chauffeur heeft zich hier over verbaast. Of neem eens de garnalen die volgespoten worden met conserveringsmiddelen, en dan hun reis vervolgen naar Marokko, om dan zonder hun jasje weer terug komen in Nederland. Helaas is het in de meeste ontwikkelingslanden geen luxe probleem, maar zijn de wegen de meeste tijd onbegaanbaar. En ziet het fruit en de groente er na zo'n rit er niet smakelijk meer uit.
Wim, in veel 'ontwikkelingslanden' bestond al lang een levendige handel (en dus ook goederentransport) in van alles en nog wat lang voordat Hendrik de Zeevaarder zijn kapteins langs de Afrikaanse kusten naar het Oosten joeg. Het is eerder zo dat 'wij' Europeanen een graantje meer van de toenmalige floreerende handel in de tegenwoordige ontwikkelingslanden wilden meepikken dan dat wij ze daar het begrip voor handel en vervoer nog moesten bijbrengen.
En wat de kwaliteit van de wegen betreft...; niet alles wat geschikt is voor kamelen en bootjes is geschikt voor auto's en allerhande ander meersporige / meerwiellige voertuigen. Zwaar beladen wielen vragen om verharding, daar waar een kameel of ezel het ook prima (en vreemd genoeg soms niet eens zo veel langzamer) zonder kan.
Goedemorgen, hoewel een plaatje van de botjesbaay ook niet zou misstaan. Het is volgens mij een van de weinig openlucht zwemlocaties waar geen blauwalg of ander ongerechtigheden aanwezig is.
BeantwoordenVerwijderenGoedemorgen,
BeantwoordenVerwijderenWe gaan vandaag maar eens met een sloep het water in en rondom Blauwe Stad verkennen....als het maar droog blijft.
"...VB4 juli 2015 21:48
BeantwoordenVerwijderen---
Breed met 2 of 3 naast elkaar rijden zodat auto's niet kunnen passeren terwijl fietsers op een fietspad thuis horen.
---
VB, ik zou er het RVV nog maar eens op nalezen,
Fietsers mogen gewoon met getwee naast elkaar op de weg rijden.
Op fietspaden mag dat ook vermits de ruimte dat toestaat en voorzover er daardoor geen hinder is voor andere gebruikers.
Tja en dan kun je nog afvragen van wie de weg is en was, en wie of wat er eerst was de fiets of de auto (wandelaars, ruiters en voerlieden met wagen waren er al veel eerder).
Zo bezien zijn automobilisten de indringers en verdringers...;
Auto's horen daarom thuis op het autopad...
op andere wegen dienen zij zich terughoudend te gedragen... ze zijn er slechts bij gedogen.
En die exclusieve autopaden zijn er genoeg...,
bovendien mag je er (met je auto) ook nog extra hard op rijden en extra veel vervuilen ook.
Mogguh lui. Geniet van een wat koelere dag en mensen die in hun hoofd ook koel kunnen blijven :)
BeantwoordenVerwijderenMazzelmoj!
SiKo http://www.wegenverkeer.nl/verkeersborden/G.-Verkeersregels Indien het "G11 bord"geplaatst mogen fietsers zich niet op de hoofdrijbaan bevinden.
BeantwoordenVerwijderenGelukkig zijn die (G11) bordjes in onze gemeente nog zeer zeldzaam. Staan ze er niet dan mag/hoort de fietser gewoon op de rijbaan.
VerwijderenVerder is er ook nog een EU-richtlijn die het lidstaten verbied dat fietsers op fietspaden harder dan respectievelijk 20km/u dan wel 25km/u te rijden..., wie harder rijdt dient gebruik te maken van de (hoofd)rijbaan.
Ons land is al jarenlang laks met het uitvoering geven aan die richtlijn (maar de discussie wordt wel steeds weer gevoerd).
Zonder vervoer staat alles stil, was de slogan jaren geleden van de akte voerende chauffeurs. Inderdaad zonder vervoer zijn ge degradeert tot een ontwikkelingsland, waar de opbrengst van het land groot is, helaas het blijft steken bij het vervoer naar hun die deze producten broodnodig nodig hebben..
BeantwoordenVerwijderenIn ontwikkelingslanden wordt overigens nogal wat heen en weer vervoerd...,
Verwijderen't staat er vaak verre van stil...,
misschien ontbreekt het er aan richting(sgevoel).
Dat is overkomen waaien uit Europa, waar de transporteurs met subsidie van de EU bijvoorbeeld vlees van Brabant naar Italië vervoerden en 3 km verder op vlees gingen laden voor Nederland. Menig chauffeur heeft zich hier over verbaast. Of neem eens de garnalen die volgespoten worden met conserveringsmiddelen, en dan hun reis vervolgen naar Marokko, om dan zonder hun jasje weer terug komen in Nederland. Helaas is het in de meeste ontwikkelingslanden geen luxe probleem, maar zijn de wegen de meeste tijd onbegaanbaar. En ziet het fruit en de groente er na zo'n rit er niet smakelijk meer uit.
VerwijderenWim,
Verwijderenin veel 'ontwikkelingslanden' bestond al lang een levendige handel (en dus ook goederentransport) in van alles en nog wat lang voordat Hendrik de Zeevaarder zijn kapteins langs de Afrikaanse kusten naar het Oosten joeg. Het is eerder zo dat 'wij' Europeanen een graantje meer van de toenmalige floreerende handel in de tegenwoordige ontwikkelingslanden wilden meepikken dan dat wij ze daar het begrip voor handel en vervoer nog moesten bijbrengen.
En wat de kwaliteit van de wegen betreft...;
niet alles wat geschikt is voor kamelen en bootjes is geschikt voor auto's en allerhande ander meersporige / meerwiellige voertuigen. Zwaar beladen wielen vragen om verharding, daar waar een kameel of ezel het ook prima (en vreemd genoeg soms niet eens zo veel langzamer) zonder kan.