Teller

zondag 24 maart 2019

Week 13 Golden Peerd 24-03-2019

Het politieke landschap in den lande, en de provincie Groningen ziet er heel anders uit na woensdag, FvD scoorde enorm, in onze provincie vijf zetels. De nummer zes op de lijst komt uit Emmen, en nog een paar anderen van buiten de provincie, waaronder Amsterdam. Er staan slechts tien mensen op de lijst, zit niet meer zo in het politieke gebeuren, maar moet een statenlid ook woonachtig zijn in de provincie? Ben best benieuwd hoe het zal gaan met dat clubje, maar heb er niet veel vertrouwen in.

3 opmerkingen:

  1. Een "Geert of Pim"? Tenminste zo bekijk ik het.... Aardgas gewoon leegpompen die hap.... m'n nekharen staan rechtop in mijn nek zoals ik dit gelezen heb.

    Gewoon kop d'r veur holdn en deurgoan en echt nait aans.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals het nu voor de FvD uit ziet is het een storm in een glas water. Zijn wens is de vader van de gedachte, zonder er bij stilte staan dat je bekwame en betrouwbare mensen om je heen moet hebben. De strategie van de FvD is niet goed. Hij had een voorbeeld aan DENK moeten nemen die hebben op strategische punten hun mensen zitten. Niet dat ik van beide politieke partijen een fan ben, verre van dat! Maar in dit geval is het spel die gespeeld wordt.
    wim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frans plaatste op Fb een treffende uitspraak van Freek de Jonge uit 2014: "De meeste mensen in dit land hebben nog nooit ergens over nagedacht. In een democratie tellen de meeste stemmen. Dus als er iemand komt die zegt dat het de schuld van de politiek is dat jij niet continu op je luie reet aan het strand ligt, kan zo iemand op een kwart van de stemmen rekenen en zegt tachtig procent van de mensen dat het goed is dat dit soort dingen eens gezegd wordt".
    Ik moet bekennen dat ik tot die tachtig procent behoor.

    BeantwoordenVerwijderen