Teller

donderdag 12 januari 2012

12012012

In het DvhN vandaag een artikel over het ophalen van kerstbomen in onze gemeente. Er zit wel eens een balletje in de bomen, maar niet vaak zegt Sake Antonides. Het is voor de gemeente goedkoper om de bomen op deze wijze op te halen, dan dat ze verdwijnen in de groene container. In de buitengebieden worden de bomen vaker herplant, dan in de dorpen volgens de medewerker van de gemeente. Gisteren werden de bomen opgehaald in Noord -en Zuidbroek, vandaag zijn Muntendam, Meeden en Tripscompagnie aan de beurt.

24 opmerkingen:

  1. goedemorgen, dan heeft Sake het wel over bomen met kluit. En dan moet het weer de boom ook nog terwille zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou toch bijna in voorzienigheid gaan geloven. Dat Wim woensdagavond 12 over 10 reageert op de opening door Appie van 5 over 7 donderdagmorgen.

    Het is nu 8:16. Ben benieuwd wat blogspot er van maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen wakkere Peerders, we gaan er weer een fijne dag van maken toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen de text van m'n bedovergrootmoeder:
    Na veel moeite afgesloofd, nu lig ik in 't graf termeer hoop op gena bij God den Heer, er zaten een paar dagen tussen 7 dagen om precies te zijn, iets wat zegt van houden van.
    En ja Appie een beetje verwart met de tijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemiddag,

    Voor het eerst sinds 3 weken heb ik weer de beschikking over een pc. Niet dat de mijne niet werkt, maar om reden ik ver weg van Nederland in de binnenlanden van Thailand bivakkeer. wellicht wat aan de late kant, maar bij deze wens ik een ieder nog het allerbeste voor 2012. Ik kan de komende 3 dagen nog even meegluren om me vervolgens weer in de stilte en warmte te begeven van dit wonderschoon land.
    Groetn veur elk en ain.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Frans, inderdaad apart, Wim zat gelijktijdig met mij aan de bar, want zijn antwoord kwam direct nadat ik de opening geplaatst had om 07:05 uur. Die tijd klopte wel.

    Heb wel het idee dat Wim er een wedstrijdje van maken wil, wie het eerst in het Peerd is, maar denk dat ik dat vaak ben, maar moet mij dan nog bezinnen over een opening. Soms gebruik ik daarvoor de krant. Als ik op tijd sta of de krant er nog niet is, dan laat ik het bij een "goedemorgen", maar met enkele zinnen meer kan het gesprek soms beter op gang komen. Of zoals gisteren, zijn er klanten, jij deed dat, die een tip/link geven waar men het boekje kan bemachtigen over de grafspreuken. Zo'n tip, dat maakt voor mij de dag in het Peerd al weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chris N, welk jaar was het dat die grafspreuk is geplaatst? Ook in Noordbroek of elders?

    JK, mij te warm in die landen, maar mooi dat jullie je er vermaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemiddag,

    Inrichting veranderd Appie?
    Even wennen.
    Ook dat iedereen mij aanspreekt na het noemen van de eigen naam; dat lijkt een beetje op een raadsvergadering waarin men na de eigen naam (voor de luisteraars) zich tot de voorzitter wendt ;)

    En iets zegt mij dat Appie ook nog mijn foto op gaat hangen achter de bar als een keer iets zeg. Even kijken of ik gelijk heb....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, dat met die foto valt dus nog een beetje mee. Ik dacht dat er al een ruimte gereserveerd was (grijs blokje).

    Sake heeft ook onze kerstboom meegenomen gisteren.
    We hebben nog nooit zo'n mooie gehad; perfect van vorm en hij liet geen naalden vallen. Helaas hebben we geen tuin, anders zouden we hem misschien volgend kerst opnieuw kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jan, de inrichting heb ik niets aan gedaan, althans niet bij mijn weten, maar sommige dingen worden voor je gedaan. :( Wat die boom betreft, juist omdat het zo'n mooie was, die had je kunnen aanbieden in het Peerd. Misschien had je er iemand blij mee kunnen maken, die wel een tuin heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Probeer nu een tellertje uit die alleen aangeeft hoe druk het is aan de bar. Als je er op klikt kun je een naam invullen, maar lijkt mij niet verstandig te doen, iedereen hoeft niet te weten dat je hier de hele dag aan de bar hangt! ;)

    Het is gewoon aardig om te weten of je alleen zit of met meerderen. Het is Knock Knock die min of meer verbonden is aan de Punt.nl weblogs, maar hier ook werkt. Weet niet of ik deze laat staan, maar had even tijd om iets te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jan, je had de boom in een grote pot op het terras kunnen zetten, super handig, ik spreek uit ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste collega in deze kroeg, Appie gaat binnenkort bezig met het opmaken van de rekeningen.... de fooienpot is leeg ....

    Of gold het enkel voor SP-ers, Appie?

    Lian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lian, maak nooit rekeningen op. Jij wilde graag een rekening om een vette fooi te kunnen geven. :)

    Oh ja, dit alles naar aanleiding van deze Tweets:

    Lian Veenstra: Kijken of ze in DHaag willen delen: SP doet voorstel lager salaris Kamerleden nu.nl/politiek/27137… #alvaakgeprobeerdlokaal

    Appie: @LianVeenstra Slecht voor de partijkas van de SP. ;)

    Lian: @AppiePeerd Wij willen best delen... Vrees dat het antwoord in DHaag "nee" zal zijn net als in vele gemeenteraden eerder...

    VB: @AppiePeerd Mooi gebaar dat Appie zich druk maakt om de partijkas van de SP. Misschien kun je fooienpot doneren?...;)

    Appie: @LianVeenstra @VincentBuffinga Weten dat het niet lukt is dat geen symboolpolitiek? Fooienpot in Peerd is leeg. Veel SP'ers aan de toog. ;)

    Lian: @AppiePeerd @VincentBuffinga Voor ons is het geen symboolpolitiek, maar het maakt idd heel veel duidelijk als weer een "nee" volgt...

    VB: @AppiePeerd @LianVeenstra Ik zou eerder spreken van signaalpolitiek ipv symboolpolitiek. Als kamer laten zien dat je zelf ook inleverd.

    Lian: @AppiePeerd @VincentBuffinga O ja, als jij de rekening opmaakt .... zal ik netjes afrekenen vanavond, inclusief fooi :) #geenzuinigeSPer

    Appie: @LianVeenstra @VincentBuffinga In het Golden Peerd is alles gratis, zegt het voort, maar fooien zijn welkom op Giro 6640

    En zo kwam Appie weer makkelijk aan een lange tekst hier aan de bar van het Golden Peerd. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als je dan achter de bar hangt Appie mag je mij er nog wel een inschenken...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. VB, staat voor je. Weer eentje van de zaak. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik betaal hem wel Appie, dan heb je ook weer geld om een nieuwe batterij te kopen voor de klok achter de toog. Wellicht heeft Yak nog een paar liggen....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Meerstad, lees het op weblogvanjou.

    http://www.weblogvanjou.nl/


    Fijne avond verder

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aan de foto's die ik gekregen heb van
    http://www.graftombe.nl/
    is het volgens mij zo spoedig mogelijk geplaatst in Nieuw scheemda weet je wat ik stuur ze jou wel.
    Ben trouwens net terug van 2 vergaderingen met het verzamelen voorlichting van de 5 gemeente's over het beleid van Bekkum met betrekingen o.a. W.w.n.v. en drie voorstellen hoe en wat er gebeuren gaat, de 2e vergadering was W.S.W. adviesraad dus heerlijk aansluitend.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ook wij hadden dit jaar een heel mooie kerstboom die ik in de tuin planten. kunnen er mooi lichtjes in tijdens de donkere dagen rond de kerst!
    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wij hebben de kerstboom afgeschaft,maar er staan er twee in de tuin die we jaren geleden na de kerst als boompje geplant hebben en ze zijn nu om en nabij de 10 meter.
    mooi toch!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik was trouwens al een paar jaartjes terug bezig om uit te zoeken waar onze grootouders geboren waren en om uit te gaan zoeken waar wij eingelijk weg kwamen en gelukkig kon m'n Opa ons vertellen waar m'n bedovergrootouders gewoond hebben(vorig jaar een stamboom gemaakt in : http://www.myheritage.nl/site-family-tree-153911492/nieland )en dit was in leutje muntndam bij een plaats waar m'n zusje en m'n zwager een nieuw huis hebben laten bouwen en dit is in Nieuw Scheemda, dit waren drie broers die hun gevestigt hebben voor dat zij hier woonden waren het scheepsjagers en omdat hiet bijna geen werk in was hadden zij samen besloten voor de landarbeider te worden en dit laatste is wel gebleken want hun kinderen zijn bijna allemaal hun sporen nagevolgt, maar goed het is gebleken dat zij allemaal overal behoorlijk goed in waren of het gaat over straat leggen, timmerwerkzaamheden, metselen of in schrijven behoorlijk goed in waren en niet te vergeten de tuin ligt overal goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi verhaal Chris, heb me een tijdje geleden met het dorp Nieuw Scheemda bezig gehouden. Interessant.

    Ga nu eerst maar een tijdje naar bedje feringa,
    welterusten allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Chris, hier vind je de geboorte-akte van je opa:

    Foppe Nieland Scheemda

    BeantwoordenVerwijderen