Teller

dinsdag 31 januari 2012

31012012

Zaterdag en zondag schaatsen in de Heemtuin.

De handschoenen weer aan en de muts weer op. Het is deze week flink koud in ons land. In Heemtuin & Natuurpark Tussen de Venen wil men er gebruik van maken. De verwachtingen zijn dat het kwik deze week onder het vriespunt zal blijven hangen en men gaat er daarom van uit dat de vijver naast de kleine kas dit weekend dichtgevroren zal zijn. Kinderen mogen komende zaterdag en zondag vanaf 11.00 uur schaatsen in de Heemtuin. Natuurlijk zijn volwassenen ook welkom. Iedereen mag zijn schaatsen meenemen en gaan schaatsen. In de kleine kas is een koek en zopie tent waar iedereen zich na het schaatsen weer lekker op kan warmen. Indien mensen nog ouderwets kunnen schoonschaatsen, die zijn van harte welkom om deze schaatskunst te laten zien in de Heemtuin het komende weekeinde.

9 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, da's mooi Appie. Gaat het dan om de plassen van het natuurgebied 'tussen de venen'? Lijkt mij wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen.

    Van mij hadden we rechtstreeks door mogen gaan naar het voorjaar, maar het moet toch nog even winteren.
    De mensen hebben er zin aan, want er liggen al genoeg schaatsen om vandaag de hele dag te slijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fac.Outlet. Voor en tegenstanders aan het woord. De link van 600 banen staat vermeld. Breng Uwstem uit en doe mee: http://www.henktepper.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Henk, kom ik toch weer bij de oude vraag uit: wie was het er eerst de kip of het ei? De vergunningen voor de FOC zijn nog niet vrij gegeven. Het is een verwachting, zoals ook in het Eemsmond gebied verwachtingen zijn geschept. Alleen daar wordt gebouwd, en is het havengebied in beweging. Hier moet alles nog uitgewerkt worden. Ben ik een zwartkijker? Nee, er zijn de afgelopen jaren al zoveel veel belovende plannen gemaakt over en in Zuidbroek, en wat is er gerealiseerd? Vandaar dat ik met Thomas zeg: eerst zien en dan geloven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. BRRR Koud

    Ik ben net terug uit de stad waar 2500 schoonmakers op de been waren om te strijden voor een betere CAO en respect. En respect dat verdienen ze...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @roskam,de oorzaak van het vreemde gerommel gisteren is gevonden,zelfs op radio noord werd er over gesproken vanmiddag.het was het...... duitse leger in de buurt van meppen !munitie opblazen o.i.d
    door de oostenwind konden we het hier zelfs horen
    maak je geen zorgen,ze komen niet hierheen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. bbbrrrr koud ja, maar wel gezond weer ......

    en voor de schaatsliefhebbers weer mooi toch...........

    fijne avond..
    Martje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goeden avond, kom nog even binnen om me te warmen. Brr koud hoor.
    Senior, ik heb het ook gehoord op de radio, nu ik weet wat het was kan ik rustig gaan slapen.:)

    Welterusten

    BeantwoordenVerwijderen