Teller

woensdag 30 mei 2012

30052012

Een paar dagen stond ik niet achter de toog van het Golden Peerd, maar deed wel de deur van het slot voor de notoire kroeglopers. Het was een mooi Pinksterweekeinde, mede te danken aan het schitterende weer. Als de krant op de mat valt van dit etablissement ben ik waarschijnlijk al vertrokken, vandaar heb ik even gezocht bij RTV Noord of daar nog iets op is geweest dat met Menterwolde van doen had. Ik had geluk en misschien zijn er meer die het gemist hebben. Op de "beamer van het café" vandaag de slakken van Mieke Bos die het hele land doorgaan in sneltreinvaart en dat had ik nooit verwacht van die beestjes.

21 opmerkingen:

  1. Goedemorgen

    Niet veel te melden. Overigens was Mieke slak gisteren ook nog te horen op een regionale radiozender..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, toevallig had ik afgelopen weekend gekeken naar rtvnoord en natuurlijk heb ik ook Mieke gezien een leuke gedachte van deze vrouw: ik wil niet meer als dit, ik hoef niet groter te worden en ik heb zelf de leiding een toffe meid.
    De klleppen gistermiddag op gehaald en straks gaan plaatsten en de rest weer monteren kijken of mij dit avontuur weer gaat lukken.
    02-06-2012 een opendag bij radio westerkwartier ik voel alweer iets kriebelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, ja geloven in het product wat je brengt. een markt zoeken voor het product en leveren. Top, Mieke! Ik had zelf ook zo iets als: slakken? Zeker in noorden en oosten van Nederland met zijn stampotten en spek.
    Chris, 02-06-2012 is een landelijke opendag voor de lokale radiostations, bijna iedere lokale radiostation doet daar aan mee.
    Succes met je reparatie van de bus. Torn de motor wel eerst in het rond, voordat je gaat starten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goedenmorgen...

    heb gisteren ook met verbazing naar het plein zitten kijken met de 'statafels' het plein wordt steeds voller idd, het boompje staat al in de weg, maar nu wordt het zeker een obstakel vooor evenementen...
    maar ik mag geen vragen over het centrum stellen als aanwonende....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mogguh lui!

    Bloem was dat voor gelul?
    @Wim: ook bij OM open dag?
    Chris, succes met je kleppen!

    Fijne dag allemaal!

    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen.
    Wat een leuk filmpje van Mieke met de slakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, JP. We hebben het in de groep gegooid, helaas waren ze niet gemotiveerd. Radio Parkstad heeft wel een open dag, die gaat vergezeld van een hapje en een drankje. Dus als alternatief Cereslaan 2b te Veendam.
    En JP je wilt het misschien niet geloven maar daar zijn ook aardige mensen.k'Ben zelf niet aanwezig in verband met verhuizing van mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bloempje, jij bedoelt dat je in de raad geen vragen mag stellen over het centrum, wat in dergelijk verband natuurlijk onzin is. Denk dat de BM het begrip belanghebbende destijds, ging over de slechte toestand van de Spoorstraat, in dit verband onterecht uit de kast haalde. In het Golden Peerd is de BM welkom, maar ben ik de baas, dus kan een ieder zeggen wat hij/zij wil met inachtneming van de normaal geldende fatsoensregels.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wim, waarom zou ik niet geloven dat er aardige mensen werken bij Parkstad? Voor zover ik weet ken ik er niemand van dus kan ik ze ook niet aardig vinden, maar evenmin onaardig. En omdat ik van het positieve in de mens wil uitgaan verwacht ik dat er aardige mensen werken bij radio Parkstad. Een OOG. En waterland. En weet ik welke lokale omroepen nog meer..

    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sta tafels op het dorpsplein, een blinde muur die een bril krijgt om het aanwijzingsbord te lezen en een lantaarnpaal voor de gehandicapten parkeerplaats. Menterwolde laat zich wel erg in de kaart kijken.
    Of gebeurt dit opzettelijk zodat de mensen die deze taken uitvoeren werk houden?
    Mooie manier voor de werkverschaffing, plagerijtjes voor de bevolking.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bloem, ik lees nu pas dat er ook een boompje staat? Straks waarschijnlijk nog een kunstwerk dan is het plein inderdaad geen plein meer en behoeft het ook geen naam.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het Zuidbroekster plein zonder ruimte, zonder naam
    Waar eens winkels stonden, elk met naam en faam
    Leggen keienleggers de straatstenen
    Trapt eenieder de ander op veel te lange tenen
    En treft in het bijzonder helemaal niemand maar enige blaam.

    Soms moet je lang wachten aan de telefoon....

    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Roskam, je moet wel de foto's bekijken natuurlijk.
    http://t.co/9lh2ApIF
    De sta-tafel loopt rondom het jonge boompje, maar de sta-tafel is inmiddels verzonken in de grond zodat het een rond bankje is geworden.

    Het is dus allemaal vooraf bedacht.
    Dat geeft dan wel te denken over de toekomst van het pand van Wolda...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jan ik zou hier een opmerking over kunnen maken. Maar ik wil Eduard niet de gelegenheid geven om mij een spreekverbod op te leggen. Dan rest mij niets anders dan te zwijgen, of tewel ik ga voor goud!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jan, kan een podium oplegger er nog fatsoenlijk staan en eventueel draaien?
    Wim, lucht je hart.:)

    Je laatste zin "Dat geeft dan wel te denken over de toekomst van het pand van Wolda.." snap ik niet Jan.
    Wolda zal tegenover het aanwijs bordje een bres in de muur kunnen slaan om vanuit de winkel te lezen wat er op het bordje staat. Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zag een twitterbericht van Appie voorbijkomen. Leuk dat er ook het Peerd weer aandacht aan mijn slakken besteedt. Appie draait de hele dag een filmpje en dat terwijl hijzelf meer fan is van een bal gehakt, maar ja die komt van Siene natuurlijk. Toch Toppie, Appie. Voor jou dus het volgende leuke bericht. 3 en 4 juni organiseert Jonnie Boer van de Librije (min of meer een collega van jouw)een grote culinaire happening genaamd Chefs Revolution. De grootste chef ter wereld zal daar bij aanwezig zijn. En weet je wie daar dan ook zijn? Juist, je raad het al. De slakken uit Zuidbroek :) En weet je hoe die daar geserveerd worden? Let op Appie! Speciaal voor jou. Jilt Cazemier van de Vlindertuin uit Zuidlaren maakt daar een gerecht van geitenkalfszwezerik met wijngaardslakkengehakt.

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En ik bedank natuurlijk alle kroegtijgers voor de lieve woorden. Van lieve woorden word ik blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Roskam, ik heb soms wat kromme gedachten.
    Een ander heeft dan niet altijd aan een half woord genoeg om het te begrijpen. Hier in huis kijken ze me dan wat vreemd aan.

    Jij geeft het gelukkig gewoon aan, dus kan ik even verduidelijken.

    Aangezien er dingen om ons heen gebeuren waar we niet van op de hoogte zijn gesteld kijken we er soms eerst vreemd tegenaan. Later blijkt dat het onderdeel was van een groter plan en is het ineens duidelijk.

    Het pleinnaambordje (met aan weerszijden de naam "Aan t wotter") lijkt nu vreemd omdat het aan de zuidzijde naar een muur staat gericht. Maar, als ook dit onderdeel is van een groter plan zou het kunnen betekenen dat het pand van Wolda binnenkort plat gaat.

    Ik zei het al; vreemde kronkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Of een oplegger er kan draaien kan ik niet goed inschatten. Ik denk het niet. Maar als ik soms dorpspleintjes zie in Frankrijk, waar toch heel drukke markten worden georganiseerd, dan zien we misschien ook teveel beren op het plein.

    Mijn eerste reactie was: wat een vreemde plek voor een boom. Die reactie kreeg ik ook van veel mensen die ik spreek aan onze "toog".

    Jammer dat niemand vooraf uitleg geeft, al is het maar via de sociale media. Dan blijf je zoeken naar het idee er achter.
    Ik troostte me met de gedachte dat degene die het bedacht heeft moet hebben gedacht dat een boom in het midden van het plein lastig is.
    Dan maar úit het midden.
    Maar een auto moet er achter langs kunnen, anders rijden mensen zich klem. Dus een paar meter vanaf de achterkant en een paar meter vanaf de zijkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. -Mieke- Mooi dat het zo goed gaat met jullie tweede tak. Ik zie dat de kiembakjes voor de pootaardappelen bij jou een tweede leven krijgen nu akkerbouwers ze niet meer gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben net weer thuis van een wandeling in Oudemolen met Ietse de Groot en nog 12 of 13 mensen. Erg gezellig en Ietse heeft ons opnieuw opmerkzaam gemaakt van flora en fauna in dat gebied.
    In Spijkerboor een kopje koffie/drankje gedronken.

    Jan bedankt voor je uitleg.

    Welterusten allen.

    BeantwoordenVerwijderen