Teller

vrijdag 22 november 2013

22112013

"Jan, heb ook veel met Veendam. Zeker met het uitgaansleven, hoewel ook Winschoten deden wij aan, maar Parkzicht met Appie achter de toog, toeval bestaat niet, en TOPPOP in de grote zaal is waar ik nog met plezier aan terug denk. Echter vanavond ging het vooral over economie in de raadszaal, en als dat het belangrijkste argument is om her in te delen, dan moet je voor een variant gaan met het Oldambt."


Bovenstaande was het laatste wat ik gisteren zei aan de toog, maar open er ook mee omdat wellicht het laatste nog niet is gezegd over de herindeling en de commissievergadering die werd gehouden in het gemeentehuis. Lees gisteren nog even na, als je nog wat wil zeggen over de herindeling, maar voel je niet verplicht. De klant is koning, en die bepaalt waar het iedere dag over gaat in het virtuele café van Menterwolde en verre omstreken. Misschien straks wel tot de grens met Duitsland. ;)

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, in tegenstelling tot Appie, heb ik niets met Veendam. Hoewel ik veel van mijn vrije tijd daar doorbreng,is de klik er niet. Wij waren meer gericht op H/S en Groningen, en het uitgaansleven speelde zich meestal af in H/S, Appingedam en Delfzijl.Mensen met een ruwe bolster blanke pit.
    Volgens mij komen er voor de gemeentelijke herindeling straks wijze mannen die volgens hun logica de besluiten nemen hoe het moet. Want het lijkt nu teveel op een schoolklasje waarin gevraagd word wil je mijn vriendje wezen?
    En de hoge snelheidstrein naar Duitsland? Als we naar het spoortraject Groningen -Leer kijken, is dat nog heel ver weg.
    Nee, het stemt me niet tot optimisme.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PvdA-gedeputeerde Moorlag heeft aangegeven de komst van het Saksen Medisch Centrum naar Zuidbroek te willen tegenhouden ten faveure van een hogesnelheidslijn naar Duitsland.

    De kans dat een dergelijke HSL er ook daadwerkelijk komt is nihil.

    We hebben als Menterwolde VVD op onze website een tijdje geleden al de absurdheid van deze kwinkslag uit de doeken gedaan. Dat kun je hier lezen: http://vvdmpv.nl/2013/07/04/uitspraken-gedeputeerde-moorlag-schadelijk/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chris U, duidelijker had ik het niet kunnen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen
    De HSL is natuurlijke grote kolder en is enkel aangegrepen om het SMC tegen te houden. Natuurlijk vind ik het niet erg als er geen SMC komt maar dan moet dit wel een politiek inhoudelijke discussie zijn. Een initiatief als het SMC ondermijnt die positie van bestaande ziekenhuizen, en is schadelijk voor de solidariteit in de zorg. Bovendien ben ik geen voorstander van marktwerking in de zorg, hierdoor word ziek zijn een product . Onlangs is er nog een rapport verschenen waarin weer glashard werd aangetoond dat marktwerking zorg onnodig duur maakt , en wachtlijsten oplopen. Maar zolang er een VVD trut aan de touwtjes trekt in Den Haag heb ik ook niet de illusie dat dit snel veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem, beter zou ook kunnen, maar ik hou het op duidelijker.
    VB, ik denk dat het SMC centrum wel wat toevoegt, maar ben het met je eens dat iets moet komen of niet, na een goede discussie en dat een besluit van belangrijke aard met ruime meerderheid moet worden genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Appie een paar weken geleden was hier een discussie over zonnepanelen. Heb ik natuurlijk met veel belangstelling gelezen. Gisteren kreeg ik mijn eindafrekening van mijn energie verbruik. Voor 4835 KWh moet ik 365 euro betalen. Ex BTW. Misschien dat iemand die er verstand van heeft mij eens uit kan leggen hoe zonnepanelen uit kunnen bij deze energie prijs. Ik begrijp er helemaal niets van. Zie ik nu iets over het hoofd. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @TOM, zoals je gelezen hebt gaat mijn keus natuurlijk voor zonnepanelen, ik wil je email sturen alleen heb een tig email adressen van jou.....:),
      Ik was erover uit waar ik ging kopen, maar in gesprek met m;n zoon die wist mij te vertellen dat zijn baas hier ook zaken deed en die doet het een stuk goedkoper wat ik betalen moet.
      M.a.w. ik wacht eerst af wat de prijs zal zijn van zijn baas, want hij zij dat het meerdere malen over de kop gaat betreft in kopen van de zonnepanelen.

      Mijn email adres is helemaal niets veranderd als je mij naam nog kent @hotmail.com

      Verwijderen
    2. Tom, je ziet de energieheffing over het hoofd. Dat is de grootste component van de stroomprijs. De kale energieprijs plus BTW plus Energieheffing komt op € 0,23 per kWh zodat je dus netto € 1112 kwijt bent. Voor € 7000 heb je een nette installatie van 18 zonnepanelen. Die verdien je dus in 7 jaar terug. Daarna heb je gratis elektriciteit.

      Verwijderen
    3. dat de energieheffing er bij opgeteld moest worden vond ik zo onwaarschijnlijk maar het klopt dus. Dat wat bij mij 648 euro. Dus dat eindbedrag wat je schrijft klopt wel. Ik laat het even op mij inwerken 365 euro effectief stroom verbruik en 648 euro belasting. Verbijsterd.TOM

      Verwijderen
    4. Bijna goed. Alle particulieren krijgen ook nog "Vermindering Energiebelasting" van zo'n 400 euro. Die krijg je onafhankelijk van je verbruik. Uit de geïnde heffing min de vermindering betaalt het AgentschapNL subsidie aan bedrijven in het kader van de Stimuleringsregeling Duurzame Energie (SDE+).
      Het belasting-instrument wordt hier dus bewust ingezet om duurzame energie concurrerend te maken met energie uit fossiele brandstoffen of uranium.

      Verwijderen
  7. Tussen 12:30 en 13:00 vandaag een interessant gesprek op RTV Noord met o.a. Boukje Galema, BM van Stadskanaal.

    Zie deze pagina voor uitzending gemist: RTV Noord Uitzending gemist

    BeantwoordenVerwijderen