Teller

dinsdag 16 juli 2013

16072013

De trendvolgers van de nieuwe media onder ons weten dat ik ook op Twitter af en toe iets van mij laat horen. Waarom doe ik dat? Om dit café te promoten, maar ook om een beetje bij te blijven. Dat Twitter, zag er eerst helemaal niets in, heeft ook voordelen. Je kunt er iets van opsteken als je de juiste personen en/of instellingen volgt, maar je kunt ook anderen helpen als ze een vraag stellen. Zo als jullie weten is Appie altijd bereid te helpen, ongeacht politieke voorkeur, geloof of huidskleur. Het is immers zaliger om te geven, dan te ontvangen. Mocht het weerbericht vanavond op TV Noord eindigen met; Als de zon in Juli veel weet te schijnen, dan zal het graan al ras van het veld verdwijnen, dan weet ik wie de spreuk aanbracht. Mocht het weerbericht anders eindigen, dan is er geen Appie overboord, want heb ik toch weer een opening gescoord! :)

11 opmerkingen:

  1. Goedemorgen.

    Is de spreuk niet altijd in het Grunnegs, Appie?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jan, Harma doet het in het Gronings, maar John Havinga niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen,ik struikel over het woord zaliger. Een naar woord, die je doet denken aan hogere sferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mogguh lui!

    Wens ieder een heerlijke, inspirerende dag!

    En wat zalig betreft: Zaligverklaring is een eerste stap op weg naar het heilig worden, dus zo erg is dat dan weer neit. Als je heilig wilt worden en in de hemel terecht komt. Weet zo gauw niet wie het bedacht maar de spreuk: "Als ik dood ga wil ik naar hemel voor het eten maar naar de hel voor het gezelschap" is toch wel erg duidelijk!

    Mazzelmoj!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk JP wordt dan niet alles in hokjes gestopt zoals op de aarde. Het kastensysteem wordt toch niet meegenomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wim, ik heb de catechismus niet geschreven of zelfs maar in z'n geheel geleerd. Maar ik ben bang dat de hemel door het vaticaan aardig is opgedeeld. Je hebt God en wat familie, dan de heiligen, de zaligen, ongetwijfeld een apart gedeelte voor priesters/paters/nonnen en dan nog een hoek voor de ontzondigde gewone mensen. En uiteraard een megagroot vagevuur er onder en daar weer onder de hel met de duivel als onderste der onderste maar dat zal de duivel zelf wel weer andersom zien ;O

      Verwijderen
  6. Goedemorgen, twitter ben ik met persoonlijke reden mee opgehouden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan mij er iets bij voorstellen, veel geblaat en weinig wol. Persoonlijk bezoek ik nog wel de kennis-portalen, met nam die met het vak waarin ik grootgebracht ben, om zo op de hoogte blijven van de nieuwe ontwikkelingen. Klinkt saai, maar voor mij is dat een uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijna goed Appie als je gras had gezegd had je een voldoende gekregen en nu een 5.9 :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ceer, ik zag zojuist het weerbericht en de tekst was precies zo ik in de opening had aangegeven. Beter opletten Ceertje. ;)

    BeantwoordenVerwijderen