Teller

maandag 10 februari 2014

10022014

Ik las vanmorgen in het DvhN dat Hans van Leeuwen uit Noordbroek zaterdag een koninklijke onderscheiding heeft gekregen voor zijn werk voor de vrijwillige brandweer van Menterwolde. Burgemeester Eduard van Zuijlen reikte de onderscheiding uit tijdens het afscheidsfeestje ter gelegenheid van het vertrek van Van Leeuwen bij de brandweer. Ik heb al jaren bewondering voor onze vrijwillige brandweer, die meer doet dan branden blussen. Ook onder andere bij ernstige ongevallen doen ze hun werk, en dat zijn niet de mooiste klussen.

6 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, wat een ongeval in de kantine van de Lange Leegte.
    Je moet maar als brandweerman en ambulance medewerken gecontroleerd je werk moeten doen onder zware omstandigheden. Ja, petje af voor deze mensen die de schade zo klein mogelijk proberen te houden.Want ook deze mensen hebben gevoelens en emoties. En dat word vaak vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik zie wel, moet medewerkers zijn. (slordigheid van mij)

      Verwijderen
  2. Goedemorgen,en zo heeft ieder vrijwilliger zijn eigen vakbekwaamheid, maar alle vrijwilligers een koninklijke onderscheiding te gaan geven lijkt mij een tikkeltje te ver toch?

    Hmm alhoewel :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen de republikeinen dan?

      Verwijderen
    2. Alle Solidaire mensen?, volgens mijn weten komt dit dichter in de buurt toch?

      Verwijderen