Teller

dinsdag 30 december 2014

30122014

Even iets dat niets met Menterwolde te maken heeft, maar met een probleem waar ik mee zit. Vraag mij af of er meer dit hebben, want het ergert mij mateloos. Ik koop nieuwe sokken, maakt niet uit waar, bij de Makro, Aldi of een zaak die van oudsher die dingen verkoopt. Trek die sokken aan, gaan een paar keer in de was, en naar enkele keren dragen zijn ze versleten. Dikke gaten zitten erin. Heb ik te grote schoenen, loop ik teveel, of zijn die dingen werkelijk zo slecht dat je geld zelfs heden ten dage nog veiliger is op de bank dan in een ouwe sok?

9 opmerkingen:

  1. wat is een paar keer dragen/wassen?
    waar zitten de gaten?
    slip je op de hiel in de contrefort van schoenen/laarzen/klompen?
    is de trommel van wasmachine 'niet-aardig' voor dit soort was?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, agressieve zweetvoeten? Persoonlijk doe ik meer als 1 jaar met ehhh 10 paar sokken, 1 á 2 keer p/d schone sokken aantrekken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mogguh lui!

    Mevrouw Pé koopt ze meestal per paar paar, meestal zwart (of zwart met zwarte versiering...) Dagelijks verse sokken uit de voorraadmand en als er een gat in zit naar de kliko. (Voor schoenen poetsen gaat er niets boven een panty!)
    Tot er te veel sokken verdwenen zijn, dan wordt het mandje wat leger en is het tijd voor een nieuwe voorraad. Ik schat het totaal op zo'n 10 of 15 paar nieuwe sokken per jaar. Ze gaan gewoon in de wasmachine en de droger. (Denk ik maar dat weet mevrouw Pé dus beter dan ik...)
    Aan de andere kant: Die dingen worden steeds goedkoper, dus dat ze eerder slijten dan die dikke van vroeger, tja..

    Maak er een mooie dag van!
    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen, herkenbaar Appie. bij iedere wasbeurt worden de sokken dunner en langer. En dan vallen er gaten in op niet logische plaatsen.Dat had je niet met de sokken uit Nieuwe Pekela, daar kreeg je slijtage plekken waar ze behoren te zijn, bij de tenen. Het is in ieder geval omzet verhogend voor de fabrikant, en het houd de mensen van de straat..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen allemaal, zat gisteren even naar radio Noord te luisteren, waar ik John Lanting in discussie hoorde met de BM van Eemsmond over de WOZ verhoging die Lanting niet wil betalen. En dan vanmorgen weer een aardbeving. Om gek van te worden. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedenmorgen....
    zeeeer herkenbaar appie, ik heb ook de indruk dat de sokken veel sneller gaten invallen dan vroeguh! vooral de dikke teen, ik roep heel hard tegen iedereen en mezelf dat ze hun nagels vaker moeten knippen, maar dat is niet het probleem, de sokkenkwaliteit gaat achteruit :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen.... sokken wassen we vaker dan vroeger.
    Toen droeg men ze vaak de hele week.... Wasmachine en droogtrommel, daar slijten ze, mijns inziens, ook sneller van.
    Ik weet nog dat mijn moeder de sokken zelf breide en in het hielstuk ijzergaren mee breide tegen slijtage.. Eerder werden sokken waar iets aan mankeerde, gestopt. Nu minder omdat ze goedkoop zijn. De sok heeft aan kwaliteit ingeboet en de mens aan 'stop' zin...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik sokken koop zitten de gaten er al in maar met het aantrekken vind ik dat wel gemakkelijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben altijd sokken kwijt....op raadselachtige wijze verdwijnen de sokken, af en toe de zakken er maar weer bij en dan hebben we een soort van therapieavondje sokken weer bij elkaar zoeken! Ook herken ik het gaten probleem. Indenk ook dat we vaker wassen, drogen en tja, het zijn geen gebreide sokken meer van oma....maar meestal made in China kwaliteit!

    BeantwoordenVerwijderen