Teller

donderdag 27 augustus 2015

27083015

De klanten van Ziggo krijgen geen vergoeding voor het feit dat zij vorige week twee keer zonder internet hebben gezeten. Financiële vergoeding op basis van chantagepraktijken vind men niet op z'n plaats. Door een zogenoemde ddos-aanval hadden veel abonnees van Ziggo geen internet.

Frekie.

9 opmerkingen:

  1. Goedemorgen.

    Ach ja, hoe kun je zoiets ook in geld uitdrukken. Het is even lastig voor de gemiddelde computeraar. Gelukkig was het vooral 's avonds en waren er al snel alternatieven voorhanden.

    Voor mensen die het internet voor hun werk nodig zijn is het een ander verhaal. Zonder stroom en/of internet staat de halve wereld stil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, het bevestigd wel weer hoe afhankelijk we zijn van deze voorziening. Dank zij onze 24 uurs economie kunnen we geen uurtje missen, en 'moeten' altijd bereikbaar zijn. Of het ons ook gelukkiger maakt is te bezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Persoonlijk lijkt het zo langzamerhand hier wel op Amerika te lijken. Zo gauw er iets mis gaat, moet er een vergoeding tegenover staan. Ja, het is lastig, maar men vergelijkt de storing van Ziggo met een andere aanbieder, die geen ddos aanval had maar gewoon technische problemen had. Er was een alternatief en die was je dat je je dns op een andere frequentie moest zetten. Dit stond op het nieuws (RTV Noord) al vrij snel na het uitvallen van het internet. Kortom, wat ik me afvraag, krijgen we straks nog meer Amerikaanse praktijken?? Zoals ik ooit las, een vrouw die haar poes in de magnetron deed, poes overleefd het niet, en de vrouw diende vervolgens een miljoenenclaim in omdat niet in de gebruiksaanwijzing stond dat je geen poes in de magnetron moet doen?? Ik hoop het niet zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Anja
      poes was hondje...,
      en hondje was broodje aap...,
      broodje aap was monkey-burger...,
      monkey-burger is prototype urban myth...,
      verwezenlijkbare urban myth is selffulfilling...,
      selffulfilling myths zijn een venster de geest...,
      ... onze verdrongen geest.

      Verwijderen
    2. Niets voor niets zeggen de Myths-Busters keer op keer weer:
      "...Don't try this at home..."

      Verwijderen
    3. dit heeft toch echt het nieuws gehaald.....

      Verwijderen
    4. @Anja
      het mag het nieuws dan meermaals en in allerhande varianten hebben gehaald...,
      het blijven (reïnactments/heropvoeringen/naapingen) van het oorspronkelijke broodje aap waarbij een hondje/kat in de wasdroger/magnetron wordt gestopt om te drogen omdat er niet in de gebruiksaanwijzing zou hebben gestaan dat dat niet kon/mocht.

      Het verhaal is zo oud dat ik het al in de jaren '70 op de middelbareschool als las schoolvoorbeeld van een broodje-aap voorgeschoteld kreeg in een les geschiedenis/maatschappijleer.

      Overigens...;
      Zelfs Amerikaanse rechters trappen daar niet echt meer in...
      (als ze dat al ooit gedaan zouden hebben).

      Verwijderen
  4. Ach, heb toch ook best wat mensen kunnen helpen. Door mijn klanten op een alternatieve DNS te zetten hadden ze meteen weer internet en van verdere aanvallen hadden ze ook geen last meer.

    Veel blije gezichten. Als Ziggo het niet af kan, of het niet zo goed weet, dan weet een PC-hulp bedrijf het vaak wel. Velen wisten me te vinden. Mooi man!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even een toelichting: Ik was vanaf de 2e helft van de jaren 60 tot de eerste helft 70 servicemonteur in graafmachines en later in ventwagens. De communicatie met het bedrijf verliep via de tankstations aan de weg. Als ik er nu aan denk dan denk ik wat waren we toen omslachtig bezig, we hebben immer nu allen communicatie apparatuur, waar we bijna overal verbindingen kunnen leggen.
    Het viel mij altijd op dat de muntjes telefoons zo'n honger hadden, je bleef er maar geld in gooien.

    BeantwoordenVerwijderen