Teller

donderdag 10 november 2011

10112011

Ik las in de krant dat Albert Kruijer uit Meeden al 65 jaar in het kappersvak zit, na vele omzwervingen knipt nu aan huis in Meeden. Het was de bedoeling om te stoppen na 65jaar, maar hij gaat hobbymatig nog door om onder de mensen te blijven. Hij knipte zelfs in het verleden in Nijmegen, maar werd daar ontslagen omdat hij geen Nederlands sprak. Zijn ouders hadden een kwekerij in Sappemeer, maar wilde niet in die branche, daarom trok hij de wortels uit de grond en liet het onkruid staan.

Vanmiddag om 14:00 uur begint de begrotingsvergadering in het gemeentehuis van Muntendam. Op Twitter kwam dat de afgelopen dagen vaak voorbij, omdat enkele raadsleden en andere "politieke dieren" er korte tweets de wereld deden ingaan. Ik weet niet of er een rechtstreekse uitzending op de radio is, maar misschien kan Wim of een ander ons dat vertellen.

18 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ik ga op de uitnodiging in Appie.
    Vanaf 14'00 zit Henry achter het mengpanel om de luisteraars van Menterwolde te verrassen met de raadsvergadering, met als onderwerp de begroting.
    Mocht er nog een bloemetje weg te geven zijn dan is die voor Henry. Ter vergelijking, een kerkdienst duurt op zijn hoogst 2 uur, maar een raadsvergadering is eindeloos. Je zou haast zeggen, er is gain end of swet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogggguh lui

    Kikker is nog niet weggespoeld met de koffie ;)

    Wens eenieder wijsheid en daadkracht toe maar bovenal een fijne dag! En extra hulde aan Henry natturlijk.

    Ciao4now

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Het kabinet sloopt aan de lopende band de sociale voorzieningen in dit land, Het college van Menterwolde schiet gedwee zijn pijlen met hun mee"

    Vooraf coalitie overleg om zo alles dicht te timmeren, elk voorstel van de oppositie te verwerpen met 8 tegen 7.
    En om GL toch vooraf het zwijgen op te leggen, ze mogen wat vinden van milieu maar moeten toch vooral in de pas blijven lopen van de coalitie.

    Tot zover mijn voorbeschouwing op vanmiddag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. VB, ik verwacht dat de SP vanmiddag met voorstellen komt hoe het allemaal beter kan, financieel onderbouwd, zo ook de PvdA, want op Twitter heb ik al wat kritiek voorbij zien komen, maar nog geen alternatieven. Kan ook moeilijk op Twitter, maar zou dan het losse flodders schieten ook maar achterwege laten.

    Is bovenstaande een sympathie betuiging aan de coalitie van de waard van het Golden Peerd? Nee ook niet, ken de voorstellen niet, ga alleen af op de "Twitterkreten." Wie al langer hier rond loopt weet hoe ik in de politiek sta, niet partij gebonden, maar volg het van afstand. In het verleden heb ik meermalen mijn afkeer gesproken over de stemverhouding in de raad toen de PvdA en GL nog de dienst uitmaakten. Altijd dezelfde stemverhouiding, op jou afgaande VB, is dat nog niet veranderd alleen zijn de zaken nu omgekeerd. Ben en blijf van mening dat ieder raadslid zijn eigen verantwoording heeft en dat ik nog steeds niet geloof dat iedereen van welke fractie dan ook gelijk denkt, maar de "partijlijn" moet volgen. Dat maakt mij dan ook ongeschikt voor de politiek.

    Wat mij wel opvalt dat er jaren over bepaalde zaken is gesproken, Botjeszandgat, centrum Zuidbroek, om een paar voorbeelden te noemen en dat het nu is/wordt gerealiseerd. Toeval of daadkracht van het college, weet het niet, maar het is wel een feit.

    Koffie op, weer aan het werk. Wens de politiek een goede vergadering, dat men niet in de loopgraven gaat liggen, maar een goed debat voert tot leidt tot een mooier Menterwolde!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Appie wij zullen ook zeker met goede voorstellen komen, en ik hoop dat er inderdaad politici zullen zijn die hun hart laten spreken los van wat de coalitie er van vind. Voorstellen moeten beoordeeld worden op inhoud en niet op de persoon of partij die ze indiend. Als we dat in Menterwolde voor elkaar krijgen is er pas echt vooruitgang. Overigens was het een voorbeschouwing, ik hoop dat ik het mis heb en dat er vanmiddag iets anders uit rolt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bovendien als de begrotingsvergadering een vaststelling van feiten is , dan kunnen we deze ook wel op een andere manier afdoen. Het luisteren naar andere partijen en personen en het samen tot een oplossing komen is waar politiek volgens mij om draait. En dan kan het gebeuren dat je niet altijd je zin krijgt, al vind ik dat niet toepaaselijk om het zo te noemen. Maar de discussie moet wel op een manier plaatsvinden waarbij er ruimte is voor andere ideeen en inzichten. En ik kan me ook niet voorstellen dat de coalitiepartijen volmondig in kunnen stemmen met de voorgelegde begroting, afgaande op datgene waar verschillende partijen voor staan. In 2014 is de stembus weer geopend, en ik hoop dat de mensen in menterwolde dan ook nog weten wat er besloten is en door wie, en dat ze dan laten horen wat ze er van vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vorige week hier in het Peerd. De verswijning van onzijdige woorden. De meisje, de lekkere ijsje enz. Gisteren in de Volkskrant Aleid Truijens over de Afschaffing van Het .
    De belangrijkste reden voor het hebben van een standaardtaal is het bevorderen van sociale gelijkheid. Zodat bijvoorbeeld een kapper uit Meeden ook in Nijmegen geaccepteerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zal de klanten van Kruijer vast beter vergaan als mijn opa, die op hoge leeftijd trots vertelde een bijna even oude kapper te hebben gevonden, die nog voor drie gulden knipte. En dat terwijl de concurrent het driedubbele vroeg. De keuze uit kapsels was helaas beperkt. 't Was dat opa daar zelf niet tegenaan hoefde te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vraagje Henry kan geen contact krijgen met de raadsvergadering via internet, wie heeft een oplossing? wim

    BeantwoordenVerwijderen
  10. na tel. contact met de medewerkers van het gemeentehuis is de raadsvergadering weer te horen.
    Het blijft tobben met het uitzenden van de raadsvergaderingen, menselijke fout of gewoon dwarsliggen? Dat wou ik even kwijt. wim.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Frans,
    touché...
    "...De verswijning van onzijdige woorden..."

    een treffender verschrijving zie je zelden...,
    of was opzettelijk...?...;
    Niet minder mooi gevonden.

    Stond dat stukje van Aleid Truijens trouwens in de Volks- of toch in de, uhh..., het Volg-krant?

    http://onzetaal.nl/uploads/editor/1111%20het.pdf

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben niks te voorbarig geweest in mijn conclussie. Alle voorstellen met 8-7 aangenomen dan wel verworpen. Totaal geen duidelijke visie gehoord op de onderwerpen die niet in het collegeakkoord vermeld staan. van GL en KM waa sommige raadsleden van GL en KM zitten er gewoon als stemvee. De kiezer is aan zet in 2014. Raadsleden die wel beslissen over het inkomen van menig menterwolmer maar als het over hun eigen geld gaat dan stemmen ze tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Raadsvergadering afgelopen en nu op naar de Chinees. Vanmiddag konden bezoekers op de publieke tribune na twee uur vergaderen al meedelen in de verse broodjes op het gemeentehuis. Mag men nu ook mee naar de Chinees? Zo ja, dan zat ik vanavond op de verkeerde plek, zo nee, dan zat ik heel goed. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. VB, niet alle voorstellen. Was er in ieder geval eentje die unaniem werd aangenomen en eentje met 9 voor en 6 tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb ik genoten van de voorstelling van Circus Renz aan de Europaweg.
    Een heerlijk avondje uit in de buurt.
    Het valt me altijd weer op hoe hard die mensen moeten werken en hoe veelzijdig en efficiënt ze zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Roskam, inderdaad, dat dacht ik ook toen ik ze de tent zag opbouwen. Hard werkende mensen die gelukkig in Menterwolde nog een vergunning krijgen om hun kunsten te vertonen in samenspel met hun dieren.

    BeantwoordenVerwijderen