Teller

donderdag 14 juni 2012

14062012

Een heerlijk zonnetje. Het hele jaar zeker 30 graden. Wuivende palmbomen. Vrolijke gasten. Azuurblauw water. Hans Hijlkema (45) van snorkel- en duiksportcentrum Kontiki Diving uit Zuidbroek maakt het vanaf Augustus allemaal mee op Bonaire. Zo begint een artikel vanmorgen in het DvhN van Renee Beishuizen. Op dit Caraïbisch eiland wordt Hijlkema de baas van het Toucan Divecentre op het Plaza Resort Bonaire. Hij gaat leiding geven aan zo’n veertig mensen die allemaal in het duikcentrum werken. Hijlkema ruilt na bijna twaalf jaar Zuidbroek in voor Bonaire. Hans Hijlkema dankt zijn nieuwe baan aan Roel Witwerts van Van der Valk Zuidbroek. Deze was op Bonaire geweest en had gehoord dat de locatieleider van de duikschool ontslag had genomen. Of deze baan iets voor hem was vroeg Witwers aan Hijlkema. Dat was het zeker. Hijlkema had al eens les gegeven op Curaçao. Het Zuidbroekster snorkel- en duiksportcentrum wil Hijlkema van de hand doen. Hij heeft met de 22 medewerkers gesproken, instructeurs op oproepbasis. Ze kunnen binnen twee weken hun interesse voor overname van Kontiki Diving kenbaar maken. Hij wil niet vanuit Bonaire voor Zuidbroek ook de zaken regelen.

10 opmerkingen:

  1. Goedemorgen.

    Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Geweldig voor Hans. Maar Zuidbroek zal zijn enthousiasme gaan missen.
    Ik kan niet zo goed met Witwerts, dus voor de fietsenmakerij zullen ze mij wel niet vragen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen,dat denk ik ook niet Jan. Ik wou jaren geleden graag naar Brasil als techneut, helaas kon geen visum krijgen. Techneuten hadden ze genoeg,ze hadden behoefte aan landbouwers, die de binnenlanden van Brasil tot vrucht konden brengen. En zo komt het dat je in het grote Brasil Nederlandse en Duitse kolonies tegen komt. Wat heeft dit met het verhaal van Hylkema te maken vraagt u zich misschien af? ja dat vraag ik me zelf ook af, maar dat vult u zelf maar in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, mooi artikel over Kontiki Diving uit Zuidbroek.
    Fijn voor Hans Hijlkema en ik wens hem veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goedenmorgen....
    hans gefeliciteerd!

    zou leuk zijn als het vdV concern ook zo meedacht met zuidbroek....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen,

    Bloen, daar heb je een item. Hans, van harte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iedereen aan het dromen over Bonaire? Is ontiegelijk mooi natuurlijk, maar niet iedereen kan een duikschool leiden en Appie al helemaal niet. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ook niet Appie. Zou ook niet zover weg willen trouwens. En doeken dou k op berre!:):)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Roskam, deksels daip doeken dou ik in mien dreumen en da's ook op berre. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ....toucan (toekan) diving....de naam zegt het al....

    BeantwoordenVerwijderen