Teller

zaterdag 23 juni 2012

23062012

Klein berichtje uit het DvhN vanmorgen: De ludieke actie "wie krijgt zoveel mogelijk mensen in een Volvo V70" die in Zuidbroek zou plaatsvinden gaat niet door. Het was de bedoeling dat sportverenigingen uit de gemeente Menterwolde konden deelnemen aan de activiteit, die als onderdeel van de feestweek was bedacht door de zelfstandig adviseur van de Regio Bank, Gerard Dijk. "Helaas, we hadden verwacht dat verenigingen deze makkelijke manier om hun kas te spekken zouden aangrijpen", zegt Dijk, maar er zijn te weinig aanmeldingen om het door te laten gaan.

Appie denkt: Ik ben altijd in voor een geintje, maar hier was ik niet gaan kijken, want dit soort spektakel is niet zonder risico's voor lijf en leden van de deelnemers. Blijkbaar ben ik niet de enige die het gevaar ervan inziet. Verstandige mensen die inwoners van Menterwolde!

24 opmerkingen:

  1. Weetje dat kunstje is al te veel gedaan, Ik denk nog aan de Goggomobiel van Wim Dussel of de vele VW kevers waar massa's mensen in gingen. En dan kom je aan met een Volvo V 70. Dan zou een Cuore meer bij de ludieke poging passen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 70 man in een V70
      60 in een V60
      50 in een v50
      142 in een 142
      144 in een 144
      146 in een 146
      242 in een 242
      244 in een 244
      246 in een 246
      340 in een 340
      120,130 of 220 in een Amazone
      44 in een 44

      en dat allemaal tegelijk op één plek...
      zou best een flinke uitdaging wezen...
      en ook best uniek.

      Afijn, ik rol maar weer even verder

      Verwijderen
  2. Goedemorgen.

    Ik denk dat een groot deel van de huidige Zuidbroeksters niet weet wat een Goggomobiel is Wim ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mogguh lui!

    Tja, het is al wat vaker gedaan; ook telefooncellen en dergelijke zijn gebruikt. (Jeugd) sporters zijn (mag ik toch hopen) redelijk flexibel en zullen niet zo 1,2,3 hun lijf beschadigen. Aan de andere kant moet je er ook weer niet aandenken dat er een Raf Vander Fart meedoet, en dat jou neus net bij zijn uitlaat zit :O

    Vandaag een belangrijke dag: Prémière van Geluk!

    Dikke 100 man eerste culinair en dan cultureer genieten in Zuidwending. Ook de Russische Ambassadeur zal aanwezig zijn, een aantal critici, Zuidwendelingen en sponsoren. Ik moet nog twee sprekers hebben voor mijn seminar, dus met een beetje mazzel vind ik die daar. En uiteraard begin ik met het werven van 80 ondernemende deelnemers.

    Ik hoop dat maandag programma en website klaar zijn.

    Veel vertrouwen had men er eerst niet in ("ja maar, het is al over drie weken, wie ga je vragen....") en een dikke week later heb ik inderdaad een groot aantal afzeggingen gekregen (Ik sprak Harm Post woensdag nog, die het echt jammer vond. Face2face kun je dat wel zien) MAAR we hebben er nu al 6 van de acht en wat sprekers "op de achterhand".
    Dus dat gaat lukken, alleen mijn oude (en straks weer actuele!) gebied duurzaam en energie krijg ik niet rond. En da's balen.

    Kortom, wens eenieder een heerlijke dag en tot later!
    JP

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. JP, kun je me mail sturen?

      Verwijderen
    2. Ja, dat kan, wil en deed ik ;)

      Verwijderen
    3. thnxs. Ben benieuwd naar 5 juli

      Verwijderen
    4. 5 juli organiseren we een seminar dat begint waar de meeste seminars ophouden; bloemetje en bon, de spreker verdwijnt in de coulissen en whoppa. Hier doen we het op z'n oost gronings: geen gelul, geen beamer, geen powerpoint maar een directe interactie van twee sprekers met zo'n 20 deel-nemers. Op 6x6 kun je niet toehoren, dan moet je als ondernemer met je kloten voor het blok om er een zinvolle investering van te maken. En 's-avonds diner in het tijdelijke resaturant Matroesjka, weer netwerktijd tot de voorstellingen beginnen. Dan ben je publiek, en moet het werk van topauteurs en topacteurs over je heen laten komen. En dat alles in die 3 unieke kubussen die als blokken van een reuzenkind in Zuidwending zijn neergedonderd. Na 8 juli is het voorbij en komt mama reus (of papa?) de rotzooi opruimen tot er alleen nog prachtige herinneringen over zijn.

      Verwijderen
  4. Iets heel anders: ik ben op zoek naar een gasfornuis/oven. Heeft iemand er een waar hij/zij per loop volgende week van af wil?

    Dank!
    JP

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja , liever vandaag dan morgen

      Verwijderen
    2. Jammer, moet stand alone zijn. Snap niet dat zo'n ding niet in het huis staat maar soit.
      Bedankt voor het aanbod. Je kunt 'm op marktplaats zetten, voor iemand met een grote schuur waar een keukentje in zit?

      Verwijderen
  5. Inderdaad Jan dat had ik wel verwacht. Wim Dussel, neef van de kiepkerel Wim Dussel uit Veendam, maakte in de jaren 50 een wereldreis met deze kleine auto met een 2 cilinder luchtgekoelde 2 takt autootje. De importeur Gremi uit Groningen heeft er het verslag van deze reis in boekvorm uit gegeven. Wim Dussel was een avonturier van hart en nieren.



    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wim, denk dat je fout zit. Wim Dussel, had indertijd ook een rubriek in het Nieuwsblad van het Noorden, reed de wereld rond in een Daf 44 als ik mij het goed herinner en niet in een Goggomobiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het klopt Appie dat Wim D. ook met zowel de Daf 30,44 en 55 reizen heeft gemaakt. Maar dat was later, hij had oog voor de dwergauto´s. En ging zowel met de Goggo 250 als de sportcoupé de wereld verkennen.Ook de Daf 30,44 en 55, trokken zijn aandacht. Daar werden dan ook grote reizen meegemaakt. Het waren niet alleen auto´s, maar ook de scooters van die tijd ontkwamen niet aan zijn aandacht. Je zou zeggen hij nam ze een lang durende duurzaamheids-rit af. De meeste reizen zijn in een boekje vast gelegd. Er was vlak bij het universiteits-gebouw in de stad een klein winkeltje waar je deze boekjes kom kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het was in de tijd dat Klaas Secuur nog de Messerschmitt auto´s verkocht. een prachtige tijd, met iedere maandagavond automarkt op het Damsterdiep.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedenavond, druk dagje vandaag, morgen rode zondag in Zuidbroek.. Misschien dat we Mark Rutte nog wat pampers kunnen bezorgen, hij heeft inmiddels nachtmerrie's over de Roemer en de SP en doet het in zijn broek. Misschien dat Rutte er even op gewezen moet worden dat er in Nederland heel veel mensen zijn die dankzij zijn beleid badend in het zweet wakker zijn geworden, omdat ze niet meer wisten hoe ze zorgkosten moesten betalen of het onderwijs voor hun kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. VB, zal het onder Roemer beter worden? Het is geen nationaal product geworden maar een internationale product. We hebben op te grote voet geleefd, en daar moeten we helaas nu de vruchten van dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wim, je zat dus niet fout, maar ik ook niet. Wel is mij inmiddels duidelijk dat jij er meer van weet dan ik, maar dat is ook niet onlogisch voor een automonteur. Weer iets opgestoken in het Peerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wim Dussel heeft minstens twee verre reizen gemaakt in zijn Goggomobil. In 1957 naar Lapland en in 1958 naar Perzië. Een wereldreis eerder per scooter. Zijn nagelaten archief is bij het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis (IISG). Het IISG heeft de foto's van die reizen op Flickr gezet:

    Foto's Wim Dussel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zou het niet eens tijd worden dat politici samen hun best doen om het goede voor ons land te doen zonder elkaar steeds af te kraken? Pfff, wat een energie en tijdverspilling.

    Welterusten allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. VB,
    "...hij (Rutte) heeft inmiddels nachtmerrie's over de Roemer en de SP en doet het in zijn broek..."

    Je moet niet alles geloven wat Rutte zegt...,
    diei nachtmerrie zal eerder een soort van natte droom voor Rutte zijn...,
    die weet heel goed dat mensen niet zozeer kiezen tussen SP en VVD...,
    hoe groter de SP dreigt te worden...,
    hoe meer mensen (uit angst) VVD zullen stemmen...
    al was het maar omdat ze de VVD zien als tegenwichty tegen het Tomatientje uit Boxmeer

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer terug uit Zuidwending.
    En ja, het decor was geweldig.
    De acteurs die op die 3 meter tussen ons en het decor stonden waren meesterlijk. Alhoewel toneel niet echt mijn ding is was het een prachtige ervaring, die werd afgesloten met een strijkensemble. Ook niet iets waar ik spontaan naar toe zou gaan maar volgens mijn lief heb ik genoten. Ik weet het even niet, ik was gewoon op een andere planeet onder de klanken van Dopper. Ook daar dus een Veenkoloniale link!

    Kan het jullie alleen maar aanraden en echt, Veendam is voor de meesten dichterbij dan Amsterdam! Of Brussel. En dan nog...

    Hoop min of meer bekenden gezien maar dat kon niet voorkomen dat ik nog minimaal een keer ga.

    En nu maar eens het bed opzoeken :)

    JP

    BeantwoordenVerwijderen