Teller

dinsdag 9 april 2013

09042013

Er zit een nieuw college in de Provincie Groningen. Nou ja, nieuw? GroenLinks is opgestapt en de ChristenUnie is er voor in de plaats gekomen. Wel is er een draai gemaakt wat betreft het FOC. Zelf ben ik geen fervent voorstander van dergelijke koopcentra, maar nog meer hekel heb ik aan politiek gekonkel. Men is nu voor de komst van een dergelijk verkoopcentrum in Oost-Groningen, maar beslist niet in Zuidbroek. Mij ontgaat daar de logica van. Echter als je de voorwaarden leest, dan snap ik het, want die zijn zo gemaakt, dat ook op een andere plek een FOC er niet gaat komen. Wat zijn de eisen? Het moet in het centrum van een grote plaats. Mooi toch? Daar is geen ruimte, geeft verkeersoverlast en men is al tegenstander in Veendam en Winschoten. Ook mag er per saldo niet meer winkeloppervlak komen. Hoe wil je dat regelen? Hoe bedenk je het? Dat gedeputeerde Moorlag dit kan verzinnen verbaast mij niet, maar dat Paulien Geerdink van de VVD dit verhaal met droge ogen durft te brengen met lachend gezicht, dat is voor mij een grote verrassing. Een VVD'ster die een "Moorlagje" doet. Kijk en huiver! Was het niet de ondernemer die grote inbreng had bij de VVD? Is nog zo volgens Geerdink, alleen niet in Zuidbroek, plus nog een stel onmogelijke eisen. En dit alleen om het pluche. Politiek daar wordt je nog steeds niet vrolijk van!

15 opmerkingen:

  1. Goedemorgen. In het politieke spel zal ik nooit aan zet komen, ik ken de spelregels niet en naar mijn mening, mis ik daar niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, ik sluit mij bij de woorden van Appie aan, met 1 licht puntje voor de FOC. Als straks het stadion aan de Lange Leegte vrij komt, zal men proberen om daar zo iets als een FOC neer te zetten. Het vult wel niet de holle kiezen op in het centrum, maar het geeft wel kansen voor het centrum van Veendam. Jammer genoeg huilt ook nu de CU mee met de wolven in het bos, het had anders moeten wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wim, Henk Jan Schmaal Veendam noemt het FOC een gedrocht en dat wil hij zeker niet in Veendam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen, het gaat mij erom dat de gs zoiets kan gaan beslissen, tenminste wat ik lees en hoor, ik ga voor de ondernemer die iets van plan is om zo iets groots neer te zetten dit ben ik met de vvd eens, maar als ze zich terug trekken dan klopt er iets niet...
    Vorige week schreef Chris U iets over SMC, zoals mijn gedachte gaat ben ik bang dat dit ook weggevaagd zal worden en wie is hier de dupe van?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen

    Ach Paulien dat dom poedie weet niet beter.

    De ondernemer moet vrijheid hebben om zich te vestigen daar waar hij wil maar niet in Zuidbroek ha ha, weet ze zelf waar ze het over heeft, wat een beschamende vertoning. Een giller gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoop dat de lokale VVD-ers zich openlijk distancieren van dergelijke achterlijke uitspraken van een partijgenoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zit mij gewoon enorm te irriteren aan Moorlag en het dossier FOC. Het is vanaf begin af aan duidelijk dat Moorlag alles uit de kast heeft getrokken om het tegen te houden. En tot mijn verbazing laat alles en iedereen zich voor het karretje spannen van die vetklep. Zelfs de VVD gaat moeiteloos mee, daar waar ik toch wel de stille en misschien ook wel vergeefse hoop had dat ze hun rug recht zouden houden. Zo goed zitten de stoelen nou ook weer niet in de statenzaal toch? En ja vanuit Paulien haar oogpunt snap ik het ook wel, als ze uit de staten stap is haar politieke carriere voorbij, wat een muts zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. VB, het is nooit leuk dat je partijgenoten recht proberen te praten wat krom is, wellicht dat verwante lokale politici vandaag het Golden Peerd mijden of wellicht in een hoekje zijn gaan zitten. Ik kan dat wel begrijpen, maar persoonlijk zou ik van leer trekken in zo'n geval. Denk dat ALLE partijen blij zijn dat Appie geen lid is van hun partij. ;)

    Vind overigens wel dat je (politieke) tegenstanders moet bestoken met argumenten, maar niet met schelden. Verzwakt slechts je eigen standpunten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Appie daar heb je helemaal gelijk in, maar ik ben meer van het een man een man noemen en een paard een paard. Soms moet je gewoon de politieke correctheid van je af gooien en zeggen wat je denkt ipv om de brei heen draaien. Ik moet zeggen dat lucht op.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedeavond allemaal. Appie je hebt helemaal gelijk dat je op basis van argumenten iemand van jouw gelijk moet overtuigen. Zo zou het inderdaad moeten. Soms lukt dat niet. Het kan zijn dat mensen te gewoon te dom zijn om iets te snappen, want zulke mensen zijn er Appie. Bij een paar partijen is de groep over vertegenwoordigd. Is natuurlijk niet erg, wij hebben in dit land voor iedereen een plaatsje. Je hebt ook mensen die zo overtuigd van hun eigen gelijk zijn dat ‘ redelijke argumenten’ niet besteed zijn aan deze toppers. Ook niet erg, horen er ook bij. Met veel geduld en liefde probeer je deze toppers wat inzicht te geven maar dat is boter aan de galg smeren, verspilde tijd. Weten we allemaal. Dat je dan soms een beetje boos wordt zoals VB dat was begrijp ik nog wel. VB ik ben er mee gestopt me boos te maken.VB een volk krijgt die bestuurders die het verdient. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Moj luu!

    In plaats van hem een vetklep te noemen zou het zinniger zijn als je redenen bloot kunt leggen waarom zowel Calon als Moorlach zo fel tegen Menterwolde zijn. Inmiddels is de oude garde zo ongeveer verdwenen maar ook de nieuwe club, zonder de PvdA, krijgt het niet voor elkaar om een nieuwe start te maken.
    En dat is ziek, heel ziek. En zeker geen grenzeloos gunnen!

    Mazzel daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zat ik toch de hele middag te wachten hoe TOM op onnavolgbare manier de link tussen het FOC en Sinterklaas zou leggen.... Maar met deze bijdrage ben ik ook tevree.

    Als reactie hierop en op de opmerkingen van JP wil ik een Den Uiltje doen:
    Twee dingen:
    - De ambtenaren op het provinciehuis hebben al decennialang problemen met de mensen door wie, en de manier waarop onze gemeente bestuurt wordt.
    - De lijn die landelijk en provinciaal is ingezet is geen grootschalige detailhandel in een niet-stedelijk omgeving.

    Leg deze twee naast elkaar en het is duidelijk dat Menterwolde nooit serieuze kansen op een FOC heeft gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jan ik heb zitten denken aan sinterklaas vanmiddag. Want wat was het geval. RTVnoord kwam met de mededeling dat de burgemeester van Groningen iets belangrijks te melden had. Bij deze top bestuurder denk je dan eigenlijk maar aan een ding en dat is dat hij het licht heeft gezien en vertrekt. Maar nee hoor, de schat komt vertellen dat Groningen de intocht van Sinterklaas gaat regelen. Het is April we slaan ons met veel moeite de winter door en deze topper gaat iets belangrijks zeggen over Sinterklaas. Maar hopen dat sinterklaas een hele grote zak bij zich heeft. Tjonge jonge jonge wat een land. TOM

    BeantwoordenVerwijderen