Teller

maandag 2 maart 2015

02032015

Gisteravond retweette een persoon uit Tripscompagnie die ik volg op Twitter deze tekst: "Doe nooit iets dat indruist tegen je geweten, zelfs als de staat het verlangt." Kan mij daar wel in vinden. Zou wat minder belasting gaan betalen, alleen het deel waarvan ik vind dat het goed besteed zal gaan worden, dus voor mijn geweten kan verantwoorden. Kan de aanslag zeker wel met de helft verminderen, maar denk dat ik toch aan het kortste eind zal trekken als ik mijn geweten laat spreken. Leuke tekst, maar in de praktijk zal het niet werken. :(

2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ik denk dat deze persoon iets anders in gedachten heeft. En dan denk ik aan de de soldaten die onvrijwillig naar Indonesië moesten om te vechten. Dienstplichtige soldaten die daar in de vreemde, met gevaar voor eigen leven moesten strijden tegen toen nog landgenoten.
    Ik heb enigentijd met een weigeraar gewerkt, en hij is jammer genoeg de straf die op de weigering volgde nooit meer te boven gekomen. Kortom dit kunnen de gevolgen zijn van de tekst:"Doe nooit iets dat indruist tegen je geweten, zelfs als de staat het verlangt."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ab,
    minder belasting betalen gaat je geweten niet helpen...,
    immers van wat een ieder betaald gaat slechts een percentage en niet een vast bedrag/aantal Euro's naar zaken die jou als belastingbetaler nu juist wel danwel niet aanstaan.

    Dus als je wilt dat van jouw (inkomsten-)belastingeld bepaalde zaken niet betaald worden...,
    helpt er maar één ding echt:
    Niets betalen.

    Maar als je dat te lang volhoudt wordt soms juist weer extra geld uitgegeven aan zaken die jou niet aanstaan...,
    namelijk:
    De kosten van rechtsvervolging en detentie van jou.

    Maar misschien heb je altijd al willen leren brommen.
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen