Teller

donderdag 23 april 2015

23042015

Stichting Met Meer Cultuur(MMC) komt terug met Wil denieuwe Fré Meis opstaan? Devoorstelling werd vorig jaar in enkele Oost-Groninger plaatsen opgevoerd. Er wordt nu opnieuw gerepeteerd voor extra avonden. Morgenavond in de Noordsuythoeve Noordbroek, vanaf 20.00 uur en 29 mei (Gebouw van Siep en Co in Oude Pekela). De voorstelling gaat over een nieuwe Fré Meis, die anno nu in opstand komt tegen windmolens en aardbevingen. Meer informatie op: www.metmeercultuur.nl.

4 opmerkingen:

  1. Ik weet niet of we wel zitten te wachten op een nieuwe Fré Meis.
    Een land vol stakers is geen land dat vol in beweging is.
    Waar weinig bewogen wordt is vaak nog minder vooruitgang.
    En is het niet juist die vooruitgang die veel stakers (ook voor zichzelf) juist nastreven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een wereld van verschil, Frè kwam op voor de laaggeschoolden die onder erbarmelijke omstandigheden hun werk in de vele strokartonfabrieken in Oude Pekela deden. Wie in de geschiedenis van Oude Pekela duikt komt de bizarre verhalen tegen.Er waren wijken in O.P. waar je niet gezien wilde worden.
    Drank en geweld voerden de boventoon. Hoe kun je dat vergelijken met de situatie van nu? En dan maak ik me meer zorgen over de aardbevingen dan over een windpark.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In bijna elke plaats zijn plekken/straatjes/buurten waar sommigen liever niet gezien willen worden danwel schromen of bang zijn te komen...;
      Geweld,drankzucht en overig drugsgebruik al dan niet in onderlinge samenhang komen op vele plaatsen in ons land en elders voor.
      Allemaal dus geen zaken die specifiek zijn voor O.P., en dus ook niet iets waarmee O.P. zich mee 'op de borst zou kunnen/moeten' slaan, het is gewoon des mensen.

      Verwijderen
  3. Goedenavond,.....ik had zojuist een verhaaltje gelezen van Chris Klomp...........wie niet beste Chris ik zie het net zo zoals jij je verhaal hebt verteld.

    De Bed Bad Brood net zo'n verschrikkelijk verhaal zoals dit kabinet gisteren heeft besloten.
    Werk je niet mee met uitzetting dan kun je bbb vergeten en sta je op straat.........sorry ik had iets aangevuld dit doe ik niet om me zelf te beschermen.......maar hoe zou je criminaliteit kunnen bevorderen?.......door hier mee in te stemmen.....

    BeantwoordenVerwijderen