Teller

dinsdag 16 augustus 2016

16082016

De begraafplaats van Meeden kampt al enige tijd met wateroverlast. Medewerkers van de gemeente werken deze en volgende week aan de oplossing las ik in het DvhN.
De bodem van de begraafplaats wordt geploft. Ploffen is het pneumatisch losmaken van de bodem. Daardoor ontstaan kleine scheurtjes, waardoor de bodem luchtiger wordt en het water gemakkelijker wegloopt. Bovendien wordt de komende weken nieuwe drainage op de dodenakker aangelegd.
De Dorpsraadcoöperatie Meeden en de onderlinge begrafenisvereniging Meeden hadden al enige tijd bij de gemeente aangedrongen op maatregelen. ,,Op de oude begraafplaats hebben we geen probleem’’, zegt voorzitter Berta Bodewits-Woudstra van de begrafenisvereniging. ,,Daar is de drainage altijd goed geweest. Maar het nieuwe gedeelte was enorm drassig. Daar stond je bij nat weer soms bijna tot je enkels in de modder. Dat kon echt niet.’’

2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, dat is ook wat als je,je nabestaanden zo achterlaat in de modder! En dan ook nog met rubberlaarzen de laatste eer bewijzen. Dat ze daar actie voor willen voeren lijkt mij billijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedenavond, tja als jullie het over graven hebben....Ik heb na het herstellen van m'n liefje haar Grootouders hun graf wat meer als 10 cm. op 1 kant verzakt was contact opgenomen met m'n vader om de graven te gaan kijken van Groot/Overgroot ouders en de Betovergrootouders en bij de laatste van m'n vader z'n Grootouders van z'n Moederskant zagen wij dat de kopstuk voorover was gevallen de verbinding van metaal was doorgeroest....ach zeg ik dan eigenlijk geen wonder, want hij staat daar sinds 1925/1943 natuurlijk.

    Persoonlijk moet ik er niet aandenken dat zoiets verwijderd gaat worden.... Nu ga ik het doen maar wie volgt mij?....Hopende dat er een kleinkind is die mij kan opvolgen, maar goed ik heb de opleiding van m'n Opa's en van m'n Vader gekregen m.a.w. ik moet behoorlijk oud worden om m'n kleinkinderen dit te kunnen leren :-).

    BeantwoordenVerwijderen