Teller

woensdag 14 november 2012

14112012

Ik las in het DvhN dat de ruim honderd ambtenaren van Menterwolde ook in 2013 een kerstpakket krijgen. Het college wilde dit afschaffen. Dit zou de gemeente 8000 Euro besparen. Niet doen, vindt de gemeenteraad. "Een kerstpakket is een manier om waardering uit te spreken voor het werk van het personeel. Omdat de gemeente dit kerstpakket altijd in onze gemeente laat samenstellen, is het bovendien een steuntje in de rug van onze middenstand", zegt VVD-fractievoorzitter Marc Hesp. Het kerstpakket voor dit jaar kost 42,50 Euro inclusief rollade.

11 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, een blijk van waardering is altijd op zijn plaats. Het moest eigenlijk zo zijn dat het niet alleen met kerst tot uiting komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, kerstpakket krijgen en doorgeven, is niks mis mee. Dubbele waardering!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 125 x 42,50 = 5312.50

    8000 - 5312,50 = 2687.50 euro

    even opnieuw ;)

    8000 ÷ 42.50 = 188 ambtenaren; dat is ruim 100 !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @kal q la tor,je vergeet de rollades,die kosten dus blijkbaar ca.€21;heb je wel een dikke voor!

      Verwijderen
    2. Senior, kan je ons eens een berekening laten zien hoe je aan die 21 euro voor een dikke rollade komt?

      Verwijderen
  4. Kal Q La Tor, het gaat om het gebaar, de waardering die er vaak bij inschiet. De negatieve reacties zijn der genoeg,zoals ook de bedankjes. Juist die schouderklopje doet het, ook al sta je op de nominatie om af gevloeid te worden. Want het afslank syndroom is nog lang niet teneinde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wim, een kerstpakket als blijk van waardering is helemaal ok, daar niets mis mee. De berichtgeving van de kastelein doet me vrolijk en positief schaterlachen; 188 ambtenaren!!! :D

      Appie, het wordt weer tijd voor een rondje van de zaak. ;)

      Verwijderen
  5. @Kal Q La Tor
    sorry,ik had me vergist,las exclusief rollade i.p.v.inclusief

    overigens vind ik dat waardering niet afhankelijk hoeft te zijn van wel of geen kerstpakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @rekenmachine: ik ben geen ambtenaar bij deze gemeente, maar krijg wel een pakket op mijn stoep, zo zijn er wel meer denk ik.....

    NB: die van mij gaat naar mensen die het beter kunnen gebruiken dan ik...:-)

    BeantwoordenVerwijderen