Teller

vrijdag 16 november 2012

16112012

"Wie het weet mag het zeggen", zei ik gisteren aan de bar over strubbelingen bij Omroep Menterwolde in het verleden. Daar kwam na twaalven nog een antwoord op door de huidige secretaris: Appie, natuurlijk heeft Omroep Menterwolde statuten en een bestuur. Natuurlijk is statutair het bestuur verantwoordelijk voor wat er gebeurt. Het bestuur stelt een hoofdredacteur aan en de hoofdredacteur laat zich bijstaan door de programmastaf. Maar dat is wettelijk en op papier. In de praktijk wordt de dienst uitgemaakt door de programmastaf. De mensen die uit hobby al 20 jaar de omroep draaiende houden. Als bestuurslid moet je solliciteren bij de programmastaf en krijg je daar je opdrachten van. Ze kunnen je nog net niet ontslaan, maar wel wegpesten. Dat is bij Tom en Henk gebeurd, en dreigde bij het huidige bestuur. Tom en Henk zaten ook in een ongelukkige positie: als bestuurders de baas van de hoofdredacteur en als programmamakers ondergeschikt aan de hoofdredacteur. Dat is echt vragen om moeilijkheden, en die kregen ze dan ook. De huidige programmamaker van het zaterdagmiddagprogramma heeft het handiger aangepakt. Hij is tevens bestuursvoorzitter en hoofdredacteur. De enige die hem nog iets kan maken is zijn vrouw ;-)

21 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, Appie van de beerput waar je nu mee opent neem ik afstand van. Het is een ingekleurd geheel. Wel even dit over Tom en Henk,de druk van het Catshuis in Muntendam werd zo groot zodat deze mensen wel van het toneel moesten verdwijnen.
    Om met rode Chris te spreken;zo is het en nait aans! Maak er een goede dag van, en laat het verleden waar het is: diep verborgen in je hart of onder de grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Evens iets anders, de risicogroep in Menterwolde is nu ingespoten voor de griepvirus. Als je de media mag geloven is het onzin om dit zo grootschalig te doen. Erger nog, het zou helemaal geen zin of functie hebben. Mijn vraag is: waar of niet waar? Je bent er al wel gauw 2 of 3 dagen kattig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt Wim in deze omstreken hoor ik ook dat sommige mensen er echt ziek van (schijterij e.d.) zijn geworden door de griep spuit.
    Ik zeg doe het niet weer, net zoals de Mexicaanse griep schenk iedere avond 2 borreltjes Berenburg o.i.d. en je bent vrij van alle ziektes :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er wordt bij de slijter natuurlijk wel even gecontroleerd of Chris 18 jaar of ouder is! :D

      (zie http://vimeo.com/52165457 na ca.twee minuten)

      Verwijderen
    2. Hahahahaha, das n goeie.

      Verwijderen
  4. Volgens mijn bronnen mag je niet verslaafd raken Appie, maar goed dit moet iedereen toch voor zich zelf weten.
    Tegen mijzelf zeg ach als je een keertje de laatste pagina kwijt bent alla dat kan gebeuren maar als je de hoofdstuk kwijt bent of de geheleboek kwijt bent..., zoals ik denk kun je dan beter een deskundige advies gaan aanvragen:).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als iemand door teveel alcoholische drank tot zich neemt is de kans groot op het syndroom van Korsakov.

      Verwijderen
  5. Mogguh lui!

    Ik heb persoonlijk niets van doen gehad met het bestuur van de omroep maar schoof meer aan bij Tom en Henk. Het ging mij ook om het plezier maar toch ook om mijn "boodschap" over duurzaam oost groningen te plempen. En gelachen dat we hebben.....

    Mazzelmoj!
    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedenmiddag....

    ongelukkige situatie bij OM, voorzitter ook tijdelijk hoofdredacteur, bij gebrek aan...
    zal niet zo blijven.....
    zijn vrouw kan er wat aan doen?...ja, wees es wat vaker thuis ipv zoveel tijd in de OM te steken ;-) vz, hoofdredacteur, tijdelijk programma op zaterdagmiddag en af en toe techniek, nu ook nog een groepje leerlingen (8) die hun Maatschappelijke stage gaan doen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de griepspuit....

    sta er 2ledig in, wij als personeel van ziekenhuis worden geacht de griepspuit te nemen ter bescherming van onze patienten en medewerkers, om te voorkomen het virus door te geven, ook al wordt je zelf niet ziek. dit jaar hebben veel mensen klachten gehad van de spuit, bij ons op de werkvloer, idd buikklachten, mensen die nu verkouden zijn...er wordt altijd gezegd dat je niet ziek kunt worden omdat het maar stukjes virussen zijn wat je ingespoten wordt, maar je hoort toch vaak dat mensen daarna niet lekker zijn...ten tijde van de hetze van de mexicaanse griep (ook dat was een griep, die veel mensen zouden krijgen, net als anders. ernstige gevolgen bij die mensen die risicogroep zijn, COPD, diabetes enz. dit is altijd zo...) zag ik het puur als commercie dat iedereen die spuit moest halen...
    ik haal nooit de griepspuit, ondanks dat ik in een risicogroep val, zie het nut er nog niet echt van in voor mezelf, ik houd er niet van dingen ingespoten krijgen

    dus ik denk, wanneer je in een risicogroep valt met (ernstige) chronische ziekte heeft het wel effect , de spuit en anders heeft iedereeen kans om een keer de griep te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemiddag, over de griep-spuit kan ik kort zijn; geen polonaise aan en in mijn lijf. Haha.
    Heb er een uitgesproken mening over, maar geen zin dat hier uit de doeken te doen.
    Die het wil haalt die spuit, klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De eerlijkheid van Yak is enorm te waarderen.

    Vond het de slechts mogelijke koers die de omroep kon varen: de publiekslieveling het werk onmogelijk en onaangenaam maken.

    Heb altijd genoten van Menterwolde Lokaal en kwam graag en regelmatig naast de heren achter de microfoon zitten.

    Het is een tijd die ik erg mis.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Chris U ik verwijs je naar de posting van 7'38.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Chris U, eens!

    Maar waar haal je Yak vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, dat moet natuurlijk Frans zijn. Verkeerd gekeken! Waardering blijft gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Chris U, soms heb ik mij geërgerd, soms heb ik genoten van Menterwolde Lokaal, maar juist daarom ging je, althans ik, luisteren. Iedere uitzending! Het maakte de tongen los, en dat gebeurt niet vaak met programma's op een lokale omroep.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfs nu nog Appie, en wat me opvalt is dat de teller van www.henktepper.uitzendinggemist.nl nog steeds na al die jaren oploopt.Dus er zijn nog altijd belangstellende die daar naar luisteren.

      Verwijderen