Teller

woensdag 7 augustus 2013

07082013

Frekie grazie, sei stato un buon padrone di casa! Ja weer terug achter de toog, dat voelt goed. Ik had het stokje amper overgedragen of er was weer opschudding in politiek Menterwolde. Herman Blaauw liet weten de raad te verlaten en de zetel terug te geven aan Kritisch Menterwolde. Een verrassing, naar ik heb begrepen, ingegeven doordat Mariëlle de Rijke had besloten toch binnen KM te blijven. Maarten Keuning, de echtgenoot van Matty Siersema (opgestapt wethouder van KM) zal waarschijnlijk de opengevallen plaats innemen. Matty heeft aangegeven als pottenkijker in de keuken van B en W het niet kies te vinden in deze periode als raadslid terug te keren. Daar is iets voor te zeggen, kan daar wel waardering voor hebben. Die waardering had ik ook voor de twee raadsleden voor Menterwolde die zich achter het akkoord bleven scharen in eerste instantie, en de "eigen" wethouder niet volgden in haar verrassende besluit. Hoe zal het verder gaan als iedereen terug is van vakantie? Ik heb geen glazen bol, wil daar niet over speculeren, het is immers Menterwolde. Wel wil ik mijn mening geven over de ontstane situatie. Het belang van Menterwolde moet voorop staan, politici die op de voor- of achtergrond handelen uit rancune kunnen Menterwolde in een crisis storten, maar dat zal hen bij de komende verkiezingen geen winst opleveren. Als KM Menterwolde een kans wil maken na de verkiezingen terug te keren in de raad van Menterwolde, dan zal men de knopen moeten tellen, het verstand laten winnen van de frustratie, anders is het einde verhaal KM. Een half jaar voor de verkiezingen mag je als nuchter denkend mens een gemeente niet in een crisis storten, en daarmee op hoge kosten jagen. Dit college, geheel los van mijn politieke voorkeur, moet de rit uitzitten. Dat is het beste voor Menterwolde. Wie het daarmee niet eens is, mag dat ook zeggen. Het zijn slechte tijden voor de horeca, ik gooi er niemand uit. :)

16 opmerkingen:

  1. Goedemorgen. Het lijkt een mooie dag te worden en daar maak ik graag gebruik van. Jongste veulen vandaag jarig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, prachtige openingsverhaal Appie. Dat Maarten K. de opengevallen plaats zal in nemen, juich ik alleen maar toe. Hij is een stabiele factor in het geheel.En wat betreft die slechte tijden in de horeca, die is er niet alleen maar gekomen door het rookverbod.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen,

    Vanuit een warm, snikheet, Oostenrijk volg ik e.e.a. zo af en toe. Roskam, wil je Dana de felicitaties doen? Ik heb het al geprobeerd via FB, maar op de één of andere manier kom ik er niet in...op????

    Nu eerst de caravan weer aan de auto koppelen en richting Bruck, we gaan een paar dagen bij de broer van ceer op bezoek, althans op de zelfde camping bivakkeren.

    Wens een ieder een hele fijne dag toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. JK, heb jouw verzoek ingewilligd hoor. Bedankt uit naam van Dana.

      Verwijderen
  4. Goedemorgen,blij dat je terug bent Appie.
    JK doe de groeten van mij aan m'n broer die al weet ik hoe lang naar z'n favoriete camping gaat volgens mijn weten iets van eind jaren 80, trouwens ik zie hem al lopen in z'n lederhose en een hoed met een veer erop:).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen

    Roskam en uiteraard je veulen ook Gefeliciteerd je DM is overgekomen hoor.

    Appie KM hoeft zich natuurlijk niet neer te leggen bij steun aan het college ze hebben een eigen partijprogramma en als ze bij de verkiezing nog willen scoren dan zullen ze voorstellen moeten beoordelen op ratio en partijprogramma dat is verdedigbaar. Wat goed is moet blijven wat slecht is wegstemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank VB, nu nog de kolom van DM terug krijgen. Even wachten op iemand die het voor me kan doen.
      Ik ben een leek op dat gebied.:)

      Verwijderen
  6. VB, dat heb ik ook bedoelt te zeggen. Lijkt mij logisch , want raadsleden hebben hun eigen verantwoordelijkheid, maar houdt tevens in dat men goede afwegingen maakt gerelateerd aan de coalitieafspraken zoals ik het zie. Niet in het zicht van de haven het college stuurloos achter laten met alle gevolgen van dien, daar is niemand mee gebaat. BTW, hoe gaat het met je rug?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Peerders, hoe denken jullie over de komst van wolven in Nederland? Ik ben bang voor de wolf en zie het nut er niet van in.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Roskam. Ik ben niet bang voor de wolf maar vrees wel dat een terugkeer ten koste zal gaan van het vee van de veehouders. Als een wolf hier aan komt wandelen dan is daar weinig aan te doen maar er is ook een club die zich sterk maakt voor een terugkeer en daar voorwaarden voor wil scheppen. Daar ben ik niet voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Willem, die clubs ben ik ook niet voor.

      Verwijderen
  9. Als we zoals vandaag in de krant stond dat 2 honden varkens aanvallen, wat staat ons dan te wachten als een roedel wolven het op hun heupen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. en al deze kleine dode kuikentjes dan?wat deze dog's hadden dood gebeten...

      Verwijderen
  10. Was het maar bij 2 honden gebleven Wim het waren er 5..., maar goed je moet nooit niet bang worden voor Wolven natuurlijk, want jij bent baas toch?
    Ik zeg het zo als je reeën, ganzen en ga zo maar door accepteert, waarom zou je de wolven dan niet accepteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wolven zijn schuwe dieren die je niet vaak zult treffen. Vossen en marters (en loslopende honden!) zijn voorlopig een grotere bedreiging. Om maar te zwijgen van de kippenploffers. Laat je niet gek maken!
    JP

    BeantwoordenVerwijderen