Teller

dinsdag 20 augustus 2013

20082013

Een 93-jarige inwoonster van Zuidbroek is maandagmiddag in haar woning aan de Achter de Wal van haar gouden horloge beroofd. De bewoonster kreeg tegen half een een onbekende man aan de deur die vroeg of ze nog gouden voorwerpen te koop had. Nadat hij nul op rekest had gekregen, vroeg de onbekende of hij het horloge van de vrouw mocht wegen. Hij bood haar vervolgens honderd euro voor het uurwerk maar ging er vervolgens met het horloge vandoor. Een buurtonderzoek van de politie leverde vooralsnog niets op.

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,de tijden zijn veranderd. Had je vroeger een kiepkerel aan de deur om je iets aan te smeren, nu komen ze je vragen of jij nog iets te koop hebt. Komt het dat we aan een spoorlijn wonen? Want met regelmaat komen er bij ons mensen aan de deur die in gebrekkig Nederland of in het Engels je een handgemaakte tekening of prentkaart willen verkopen.Ik geef ze meestal de wijze raad mee om terug te keren naar hun eigen land om daar de boel op orde te brengen. Deze handelswijze is misschien niet gastvrij, het zij zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen. Wim, een kiepkerel smeerde niets aan volgens mij probeerde hij op een fatsoenlijke manier zijn boterham te verdienen.
      velen waren blij met zijn komst.

      Verwijderen
  2. Goedemorgen.

    Helaas is het enige dat ons bij de achterburen is opgevallen een politieauto voor de deur.

    Ik hoop dat de dame in kwestie hier geen trauma aan overhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedenmiddag,

    Laat deze "vriendelijke" koopman nou maar eens bij mij aan de deur komen leuren. Wat een grote kl..tviool eerste klas. Hij is van harte uitgenodigd. Ik kan hem alleen niet beloven of hij (zieken)huiswaarts keert met hetgeen hij voor ogen heeft. Denk wel dat hij een dag of wat koppijn zal hebben.

    Dus bij deze "Vriendelijke oude vrouwtjes berover, u bent bij mij welkom. Ga wel op dezelfde manier te werk, opdat ik u zo snel mogelijk zal mogen herkennen. Dit is voor ons beider beter, toch????".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zijn de panden op het nieuwe logo in menterwolde gelegen appie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij is het nog steeds een afbeelding van dezelfde locatie als waarin de vorige (niet interim) Burgemeester ( F.L) na zijn terugtreden tot zijn dood als mede firmant 'n horeca-etablissement in dreef.

      In één van fotoquizen hebben foto's ervan ook al eens gefigureerd
      de (Witte) Lanteern:
      http://www.delanteern.nl/

      Verwijderen
    2. Het is inderdaad nog steeds De Lanteern uit Noordlaren, die al jaren als logo wordt gebruikt voor dit virtuele café. Alleen heb ik deze nu anders bewerkt en er een gouden zweem over gelegd. Was eigenlijk nog niet af, maar wilde kijken hoe het stond. Kwam wat tussen en was het toen vergeten, laat het nu eerst staan.

      Verwijderen
    3. Scherp van jou SiKo! Het kwam me al bekend voor. Soms moet je even een hint krijgen om een totaal plaatje te krijgen.

      Verwijderen
  5. Vandaag gehoord, vorige week gebeurt: mevrouw (bijna 90) krijgt twee jongemannen aan de deur die aanbieden haar meubels te repareren. Hoewel mevrouw aanvoelt dat er iets niet klopt laat ze de mannen toch binnen.
    Drie stoelen behoeven reparatie aldus de mannen, maar dat kan niet ter plekke en ze nemen ze mee. Mevrouw werpt nog tegen dat ze eigenlijk voor de kringloop klaarstaan, maar dat helpt niet. Een paar dagen later (gisteren) komt een man van middelbare leeftijd ze in de stortregen terugbrengen en vraagt 800 euro hoewel niet is te zien dat er iets aan de stoelen is gebeurt.

    Er volgt enige discussie en mij is niet duidelijk geworden of mevrouw uiteindelijk heeft betaald.

    Het doet me erg denken aan de werkwijze van de zigeuners die eind vorie eeuw aanboden messen en scharen te slijpen en hier exorbitant hoge bedragen voor vroegen. Omdat vooraf geen prijs was afgesproken bleek er juridisch niets tegen te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. SiK: Heb je een mail probleem? Ook je telefoon was "nummer onbekend" :(
    Wil je me morgen even bellen? Kan zijn dat ik in gesprek ben vanwege een enquete :)

    Truste allemaal!
    JP

    BeantwoordenVerwijderen