Teller

zaterdag 17 augustus 2013

17082013

Ik ging naar de mailbox in de hoop iets te vinden voor de opening. Had wel een foto van aardappels of ooievaars verwacht aan te zullen treffen, gelet op de discussie van gisteren, maar dat was niet het geval. Een plaatje van mestkoeien trof ik aan, waar ik geen ene jota van snap. Stro, tarwe, mais en bier natuurlijk, is wat ik kan thuisbrengen, maar Raap, KV, Cogo en CCM zeggen mij niets. Enige uitleg bij het plaatje had ik wel kunnen waarderen. Denk dat de meesten aan de bar dat ook wel kunnen waarderen, of zijn ze zoveel slimmer dan Appie? Bram, kom er maar in.


7 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,met koeien heb ik niet veel. Vroeger met de koeien verweiden, hadden deze dieren er een plezier in om mij voor hun te laten draven. En dan oppassen dat je niet tussen de muur en de koeien kwam, want anders zat er een bloedvlek op de muur, en had Wimpie een andere vorm gekregen.
    Vandaar dat deze tabel voor mij Chinees is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen. Tja, koeien. Volgens mij zijn het intelligente dieren en ik begrijp de uitspraak; Bist n boekou, niet als het over een dom mens gaat.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas Roskam is een koe dommer dan een ezel. Vanwaar mijn conclusie? Je hebt koeien die graag slootje springen, helaas vallen ze ook weleens n de sloot. Dan zie je die rode auto's aankomen met van die blauwe lampen om de koe er weer uit te halen.
    Dan zal je zeggen; dat doet dit dier niet weer!
    Helaas over enige tijd gaat zij het kunstje weer over doen, met het gevolg dat de brandweer weer mag uitrukken. In mijn jeugd was het zo, dat als een koe een slootje springer was, zij enkele reis naar de veemarkt ging. De boer wou de ergernissen en het werk er niet van hebben. Zo zie je maar weer dat je over dit onderwerp zo maar een boek kan schrijven, maar of het ook gelezen wordt? Ik betwijfel het!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo,
    zeg maar foutje bedankt.diegene waar deze tabel voor bedoeld is begint zijn email ook met een G. vandaar. toch leuk dat ie hier nu in beeld is. zien jullie ook eens met wat voor spul het stukje vlees wordt grootgebracht.
    KV=krachtvoor, ook wel in de volksmond biks genoemd,raap= koolzaadschroot, een product wat overblijft na persing van het koolzaad.COGO= maisgluten, een product wat overblijft na de productie van mais-ethanol.BIER= bierbostel, een product wat overblijft na de productie van bier.CCM= corncobmix, als de mais volledig is afgerijpt wordt het gewas gedorst, waarna je net als tarwe de korrels overhoud, deze worden gemalen tot grof volkoren. mais= de hele maisplant, een nog groen gewas wat in zijn geheel wordt verhakseld en ingekuild(conserveren).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zou voor je zelf eens zo'n tabel moeten maken wat je zoal in een week op eet.Voor een diét was het misschien niet verkeerd, wel de tussendoortjes ook meetellen.
    Denk dat je schrikt! Niet doen das, wat niet weet wat niet deert.

    BeantwoordenVerwijderen