Teller

zondag 15 september 2013

15092013

Wat ston ik d r voak op het twijde perron in Stad!

16 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,zeker ook op de zondag staan we er bij stil dat we reizigers zijn. Theo van Teijlingen heeft daar ook een prachtige lied van gemaakt.Op zo'n verzamelpunt zie je mensen als mieren gaan en vertrekken, ieder met hun eigen doel. Fascinerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, 4 maandjes voor de dienstplicht anders nooit, want ik hou van zelf de stuur in eigen hand te hebben dan kan er ook niets mis gaan :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen. Leuke opening met bekende klanken. Wij waren bij deze opname in Parkzicht. De Young Chang piano was bij ons gehuurd en staat nu in 'De Lijwiekstee' in Noordbroek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Roskam, leuk weetje weer. Jan houdt de piano in de goede stemming?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goedenmiddag...

    @spoorstraat: jan, ik was net zo verbaast als jij, ik had verwacht dat wij als aanwonenden toch eerst wel even uitleg zouden krijgen...ik lees in de stukken van de raad dat de aanwonenden en belangstellenden na de raadsvergadering info krijgen....luisteren naar de mensen? dat hebben ze op de info-avonden ook niet gedaan, toen werd al aangegeven dat de bewoners en gebruikers (landbouwers) net zo lief het plakje asfalt zouden houden in rode kleur, mss met klinkeropdruk....en wat gebeurd: rode asfalt met op de kruisingen/splitsingen met profiel....goh?

    helaas werd mij de mond gesnoerd in een raadsvergadering over de spoorstraat omdat ik belanghebbende was, ben benieuwd naar komende vergadering....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bloem..., als ik jou goed begrijp zou de burgemeester niets over Trips mogen zeggen, Chris Ubels niets over het Haltepad, Patricia Boerma niets over de Middenweg, enz, enz???????????? Ik begrijp dit niet!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Karsten Schuur mocht al niks over de zoutboringen van Nedmag in Borgercompagnie zeggen en zijn integriteit bij het onderwerp Heemtuin werd ook al in twijfel getrokken.

      Verwijderen
    2. En een boer of boerin in de raad mag zeker niets zeggen over het buitengebied? ik vind dat raar want ervaringsdeskundigen kunnen juist een inbreng hebben die tot een goede besluitvorming kan leiden. Onder belangenverstrengeling versta ik toch echt iets anders.

      Verwijderen
  7. Goedemiddag.

    De mond snoeren lijkt men in gemeente Menterwolde erg gemakkelijk te willen doen. Het valt me vaker op en valt me erg tegen van de betrokkenen. Ik dacht dat het altijd iets "des PvdAs" was, maar het blijkt dus meer "des heersende machts"ẗte zijn.

    In plaats van belanghebbenden zou men m.i. beter kunnen spreken van ervaringsdeskundigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja. Ik las gisteren in het stuk van Beishuizen in DvhN dat "de meeste aanwonenden liever asfalt zien". Ik mis hier de toevoeging "vanaf de eerste planvorming". Nou ja. We wachten weer af.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. tja, asfalt komt terug. Of moet ik zeggen, eindelijk ziet men in dat ze een grote fout gemaakt hebben, of was het toch prestige?
    Zoals toen bij de informatiebijeenkomsten als gezegd werd: de gemeente heeft een plan en daar kun je dan toch niets meer aan veranderen. Ondanks de vele mensen die reageerden en verzochten of het asfalt niet mocht blijven.
    Maar 1 voordeel, als de klinkers, het zand en het granulaat weer verwijderd is kan er zo weer asfalt over de slakken die daaronder nog liggen.
    Hoop alleen dat ze dit maal wel een verkeerskundige en een civieltechnicus naar het plan laten kijken, en ook luisteren naar wat zij er van zeggen. En natuurlijk het plan voor de definitieve besluitvorming ook eens voorleggen aan de aanwonenden andere belangstellenden/gebruikers. De Spoorstraat is nu eenmaal de hoofdweg van Zuidbroek, er komt veel verkeer over en misschien moeten we met zn allen realistisch zijn en gewoon accepteren dat het geen woonwijkstraatje is en kan worden.

    Ben trouwens erg benieuwd naar het bestek van dit werk. Is er nu wel een bestek gemaakt, en komt die op de aanbestedingskalender??
    Misschien krijgen we dan een goede aannemer die kwalitatief goed werk aflevert(ligt er natuurlijk wel welke contractvorm gekozen wordt)

    Story continuous....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik begrijp trouwens het verschil tussen Spoorstraat en Hereweg niet. Maar ja, ik ben belanghebbende.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik lees dit weer met stijgende verbazing maar ook met boosheid, Democratie en zingevende inspraak zijn de hoekstenen van de samenleving. Hereweg dus in de lente aanpakken? Echt, dit soort regentengedrag is de reden dat de kleinschaligheid moet opgaan in goed bestuurdere grotere gehelen. Waarbij ik mijzelf meteen de vraag stel welke grootschalige bestuurslaag dat zou kunnen zijn. Kortom: 't-was niks, 't-is-niks en mijn hoop is vervlogen :(

    BeantwoordenVerwijderen