Teller

woensdag 4 december 2013

04122013

Zal het Saksen Medisch Centrum daadwerkelijk worden gebouwd? Veel zou er komen in Zuidbroek, slechts het hotel en wegrestaurant van Van der Valk is gerealiseerd inclusief een sporthal en zwembad. Al het andere moois, of lelijks zo men wil, zoals een trainingscomplex voor FC Groningen, de Burgerking en een Factory Outlet Centrum kwam er niet. Nu staat er langs de A7 bij de horecagigant een bord met de mededeling dat daar het SMC zal verrijzen. Zelf zou ik een dergelijk bord geplaatst hebben na de storm van morgen, moar wel t dut, mout t waiten. Het is niet echt een bouwbord, tenminste in mijn beleving, maar de Burgerking, FC Groningen en het FOC zijn nooit toegekomen aan een dergelijke blikvanger aan de A7.

11 opmerkingen:

  1. Goedemorgen. Op het plaatje lijkt het groter dan ik had verwacht. Komt het voor, achter of misschien zelfs op deplek van VdV? Het lijkt, op de plek van het bord, nogal van invloed te zijn op de zichtbaarheid van VdV zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, zoals ik de mijne ervan denk zullen we het wel weer zien hoe dat het zal aflopen......., eigenlijk geen wonder dat je ietsje pietsje negatief wordt......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen, iets later dan normaal omdat de internet verbinding er uit lag. Volgens mij zijn er in het verleden uitspraken gedaan dat voor de kerst 2013 de eerste spade in de grond zou gaan. Als uitstel maar geen afstel wordt. Gezien de opsommingen van Appie, heb ik er een zwaar hoofd in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik niet. Al die andere zaken (er waren nog meer) heb ik altijd "voorzien" dat het niet zou doorgaan. In dit geval gaat het lukken volgens mij. Maar nu ik de foto van Appie beter bekijk kan het nog wel eens niet de voorzijde maar de westzijde zijn waar het bord staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen,

    Is er nog plaats voor een bord met daarop de afbeelding van een station ????? Of zal deze trein Zuidbroek voorbijrazen........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mogguh lui!
    De eerste spade is dus al in de grond gestoken want voor zo'n bord heb je een best fundament nodig. Zal waarschijnlijk niet lang blijven staan: Is volgens mij ook een vergunning voor nodig, net als een een bouwsel.
    We zullen zien :)

    Mazzelmojjj maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemiddag, mij werd deze week verteld dat het SMC er niet zal komen. Nu het bord geplaatst is, begrijp ik het niet meer. Komt het er nou wel of komt het er nou niet?????????

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Roskam, mij werd verteld dat het ziekenhuis bij Scheemda niet zou doorgaan. Vandaag las ik in de media dat het financieel nog niet rond is. Misschien lezen we morgen dat het nog lang niet zeker is dat het SMC er gaat komen. Een ding is zeker, de freelancers en journalisten worden zo van de straat gehouden en wij misschien voor het lapje. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dacht je Appie dat de PVDA nog een kerst surprise heeft voor Zuidbroek? Als ik het gezicht van William zie, dan zal hij met een brede grijns het antwoord geven. En of we daar blij mee zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wim, of iets wel of niet doorgaat hangt niet altijd af van de politiek. Gelukkig niet durf ik wel te stellen. Dus ook niet van de PvdA, die in onze provincie wel een grote rol heeft en zeker heeft gehad. Kan ook zo maar zijn dat de initiatiefnemers het om de een of andere reden niet meer zien zitten bijvoorbeeld. Het is nogal een onderneming dat SMC. Ben wel van mening dat de politiek dit project niet moet tegenwerken. Waarom? Omdat we dan aan de Oostkant van de Stad nog iets hebben in de zorg dat groter is dan een dokterspost en daar mee gepaard gaande werkgelegenheid. En het ziekenhuis dan Appie bij Scheemda hoor ik je denken Wim. Dat ziekenhuis Wim, dat kon echt wel eens niet doorgaan. Nee, ik ben niet pessimistisch, meer realistisch. De zorg, ook de ziekenhuiszorg verandert snel. Denk dat wij in de toekomst voor de iets moeilijkere ingrepen allemaal naar Groningen moeten.

    BeantwoordenVerwijderen