Teller

maandag 9 december 2013

09122013

"Zelf zou ik een dergelijk bord geplaatst hebben na de storm van morgen, moar wel t dut, mout t waiten", dat was enkele dagen geleden een zin bij de foto van het bord dat de komst van het Saksen Medisch Centrum aankondigde op het terrein van Van der Valk in Zuidbroek hier achter de bar. Ik open vandaag niet op deze wijze om te laten zien wat voor een wijze kroegbaas hier achter de bar staat, maar om de geruchten te ontzenuwen dat gedeputeerde Moorlag in Zuidbroek werd gesignaleerd op een shovel in de nabijheid van de Omtaweg!

11 opmerkingen:

  1. Het zou me liever zijn als je de geruchten kon ontzenuwen dat Patricia en Margrietha na de verkiezingen niet meer in de gemeenteraad terugkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Frans, zie hier de verklaring van Patricia.
      https://www.facebook.com/patricia.boerma.3/posts/582370415165871
      In de commentaren eronder geeft Margrietha aan dat zij ook niet terugkeert.

      Verwijderen
  2. Goedemorgen, de storm wind heeft de uitlaten van Otto Knotnerus bevestigd. Een windje het de hele zaak is afgeblazen.
    De Noordmannen waren zondagmorgen ook op de Eemshaven. En dan zie je dat de belangen van de ondernemers niet altijd over een komen. AG Ems wil graag een doortrekking van de spoorlijn naar de haven, zodat de mensen in grote getale met AG Ems naar Borkum zullen reizen.Voorwaarde was wel dat het boemeltje van Groningen-Roodeschool niet zo vaak uitvalt.
    Ja, dan komen we aan bij een hogesnelheidslijn van Groningen-Eemshaven, of dat wel wenselijk is? Zeker na al die aardschokken kies ik voor een zweeftrein tussen deze plaatsen.
    Het zou ook een kabelbaan kunnen zijn, maar of dat de zoveel klandizie trekt is nog maar de vraag.
    (een heel hoop onzin met een serieuze ondertoon)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moi Appie

    Gaat het over de legende van "Stille Willie" ? , volgens de overlevering brengt hij ons elke vier jaar nog een stille groet, dit zou er best een van kunnen zijn.

    Gr H.L.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Frans, die geruchten kan ik niet ontzenuwen, integendeel, ik kan mij er wel iets bij voorstellen. Gemeenteraadslid is al niet het leukste wat ik mij kan bedenken, en zeker niet in de laatste vier jaar naar een herindeling toe. Je zit er dan toch een beetje voor spek en bonen, want belangrijke beslissingen worden op de iets langere baan geschoven. Ik denk dat je inbreng, zeker in een laatste periode van een gemeente die opgeslokt wordt, in gezin en eigen omgeving van meer invloed is dan in de gemeenteraad. Weet niet of dat meegespeeld heeft, maar zou mij niet verbazen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Raadslid zijn is op zich best leuk, maar dat is erg afhankelijk van je eigen voorkeuren.
      Je moet er tegen kunnen om veel tijd erin te steken, slechts sporadisch kleine 'winstjes' te halen en op veel waardering hoef je niet te rekenen.

      Integendeel, er staat altijd wel iemand klaar om je op een negatieve manier weg te zetten in de (sociale) media. En dat is best naar, aangezien je het toch als vrijwilliger zo goed mogelijk probeert te doen.
      Die negativiteit zorgt er ook voor dat best capabele mensen uiteindelijk er toch geen zin meer in hebben, en dat is jammer.

      Overigens zijn er echt wel andere manieren om je nuttig te maken voor de samenleving.

      Verwijderen
  5. Goedemorgen.

    Vinden we wel genoeg mensen om die stoelen weer te bezetten? En -waarschijnlijk even belangrijk- ook de stoelen die in de schaduw van de raadsleden staan? Met het vertrek van Marc, Patricia en Margrietha (chronologische volgorde) en nog enkele onzekerheden krijgt de gemeenteraad weer een volledig ander gezicht volgend jaar, hoe er ook gestemd zal worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoals ik het zie ben ik bang voor verlies van de linkse partijen dit terwijl zij op dit moment bijzonder sterk zijn....en zoals ik het zie kun je erop wachten dat niemand het nut ervan inziet om te gaan stemmen.

    Oké de rechtse in negatieve zin bedoeld.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ceer, wat bedoel je precies met die laatste zin??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké 'k help die mit.,

      negatief voor links........

      Verwijderen