Teller

zaterdag 7 december 2013

07122013

Ik las in de krant dat gedeputeerde Mark Boumans wil dat de verdubbeling van de N33 wordt doorgetrokken tot Appingedam. Dat zei hij gisteren tijdens de bezichtiging van de nieuwe rijbaan tussen Assen en Gieten, een bijeenkomst ter gelegenheid van het gereedkomen van de nieuwe rijbaan. Boumans: "De komende maanden willen we met minister Schulz van Haegen bekijken wat de mogelijkheden zijn om de verdubbeling voort te zetten. Er is een bedrag van 78 miljoen Euro beschikbaar. Het zou mooi zijn als we daarmee een dubbele rijbaan tot Appingedam kunnen aanleggen. Is dat geld niet toereikend, dan komen we in ieder geval een heel eind." Het liefst zou Boumans meteen aan de klus beginnen als het huidige project is afgerond: "Het zou mooi zijn als we in 2014 een akkoord over deze verdubbeling kunnen krijgen. Dan zou de weg in 2018 kunnen worden voltooid. Met zo’n project zou je niet moeten wachten, want er is nú behoefte aan werk." Uiteindelijk wil de gedeputeerde de verdubbeling doortrekken tot Delfzijl.

10 opmerkingen:

  1. Goedemorgen.

    Als je dat op deze manier zegt klinkt het als werkverschaffing. Ik mag toch hopen dat nut en noodzaak voorop staan. In dat geval heeft Boumans gelijk. Of het zo gemakkelijk gaat, is een tweede...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, hier sta ik helemaal achter. Het is de hoogste tijd dat we de karrensporen naar en het industriegebied verlaten, en wat er nog over is van deze industrie makkelijker bereikbaar maken. De meesten die mij kennen weten dat het me al van het begin van de Eemshaven al stoort dat de infrastructuur niet in vergelijking staat wat hier gecreëerd is.
    Ook Delfzijl verdient een betere verbinding, zeker ook als je ziet wat voor stoffen er over de weg vervoert worden. Een stokpaardje van me? Ja, ik erger me er aan dat in de Poort van Twente alles kan, en hier maar mondjesmaat wat aan de infrastructuur wordt gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En waarom zou je die verdubbeling van de N33 nu nog willen. Te laat. Dagelijks rijd ik over de N33 richting Eemshaven en zie nu al de verkeer intensiteit hard teug lopen. Over 2 jaar zijn de bouwactiviteiten afgelopen en dan is de rust weer gekeerd. Een paar warehouses en een paar centrales lijkt mij niet bepaald een economische factor om een snelweg verbreding door te voeren. Dit had natuurlijk 5 jaar geleden moeten gebeuren gebruik makend van de economische flow van dat moment. Wat ik nog kan bedenken om toch die verdubbeling nog enigszins te billijken is dat onze Duitse vakantiegangers straks 4 baans naar de veerboot van Borkum kunnen rijden. Is natuurlijk wel een sympathiek gebaar. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kunnen we daar een tolweg van maken !!

      Gerard

      Verwijderen
  4. Ik ben met je eens TOM dat het mosterd na de maaltijd is.
    Dit had met de bouw van de Bananenterminal al gerealiseerd moeten worden. Ook de activiteiten rond de chemiepark in Delfzijl zijn tanende, het is een gelopen races. Vandaar de laatste stuip trekjes om dit gebied nieuw leven in te blazen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tom, Wim

    Geïnteresseerde bedrijven voor de Eemshaven zijn in het verleden afgehaakt vanwege de slechte verbinding. Je kan je afvragen of bedrijven, zoals de bananenterminal, niet geleden hebben door de slechte infra. Om in de toekomst het voorbestaan een betere kans te geven is een verdubbeling nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer vind ik dat er van de weg niet direct een volwaardige 120/130 km is gemaakt tussen Zuidbroek en Assen. Ook richting Eemshaven zou dat mijn voorkeur hebben. Niet voor mij. Want ik rij sporadisch sneller dan honderd omdat ik graag om mij heen mag kijken wat er te zien is op de velden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rienus het is de tragiek van deze provincie dat te veel beslissingen te laat of verkeerd genomen worden. Ik kan je er wel 20 noemen. Maar het brengt ons niets verder. Op het internet staat uitgebreid waarom het zo fout is gelopen met de bananen terminal. Heeft niet zoveel met de verbreding van de N33 te maken. Is gebeurd einde verhaal bananen. Ik ben het je eens dat een mooie infra structuur een uitnodiging is voor bedrijven om zich te vestigen. Maar ze komen niet. Rinus. En elk bedrijf wat zich nieuw vestigt heeft natuurlijk niet gelijk een 4 baans autosnelweg voor zijn business nodig.. Ik hoor natuurlijk heer Post van GSP enthousiast praten over de uitdagingen van de Eemshaven maar concreet ik niet veel gebeuren. Had veel liever gehad dat het Medisch centrum bij V/D Valk hier in Zuidbroek van de grond kwam. Of wat dacht je van het nieuwe ziekenhuis in Scheemda. Deze week is de Jumbo in Winschoten geopend nieuwe ( 140) banen. Om dit soort kleine initiatieven gaat het. Zo help je de provincie op gang. Dit soort initiatieven levert werkgelegenheid op. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goedennacht....
    ik dacht ik kom op tijd voor de foto, maar helaas, ik ben es een keer te vroeg :-)
    straks zal ik wel te laat zijn, zoals gewoonlijk (tenminste toen ik nog gewoon elke dag even binnenliep :-{

    BeantwoordenVerwijderen