Teller

vrijdag 27 juli 2012

27072012

Vandaag is het zover. Na jaren van voorbereiding beginnen in Londen de Olympische Spelen. De hele wereld zal getuige kunnen zijn van de openingsceremonie in het Olympisch Stadion in Londen.

De ceremonie start om 21.00u (lokale tijd). De Openingsceremonie wordt live uitgezonden door de NOS op Nederland 1. De uitzending is om 21.50 uur.

Wie gaat kijken naar de opening en wie volgt de sporters tijdens hun prestaties? Zelf hoop ik dat Ranomi Kromowidjojo, tikt makkelijker weg op het toetsenbord dan ik het kan uitspreken, de verwachtingen waar kan maken. Leuke spontane meid uit Sauwerd, die op Twitter met een paar tweets per dag haar volgers laat weten wat ze aan het doen is.

Klik hier voor Ranomi op Twitter

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, het schijnt weer een warme dagje te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen.

    Ik heb bewust wat last van tunnelvisie Appie.
    Het is vooral het wielrennen dat ik actief zal proberen te volgen. Van de rest krijg ik mogelijk af en toe een hap en snap mee.

    Geniet nog even van de zomer, zondag koelt het flink af begreep ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen allemaal, denk dat ik alleen naar het zeilen ga kijken en ik ben benieuwd naar het aantal medailles ( wetenschappers van de RUG hebben 3 maanden geleden berekend dat wij 27 plakken gaan halen. Ik laat mij verrassen. zou geweldig zijn. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mogguh lui

    Ik ga wss wel even kijken naar de verrichtingen van oranje op het voetbal- en hockeyveld, daarbij vergezeld van macbook, tablet en smartphone. Of een lekker boek. Of een van de tig detective's die ik op de schijf heb staan sinds het EK. Of... weet ik veel, het zal mijn leven wel enigzins regeren, maar dat is dan omdat het anderen veel doet.

    Vanmiddag gaat onze jongste haar papieren inleveren in A'dam zodat ze in September aan haar pre-master kan beginnen. Was nog een hoop gedoe! Los van het inhalen van 2 jaar VWO wiskunde in 2 maanden en een stage in Zuidwending moesten ook de deadlines voor de papierwinkel worden gehaald. Certificaat dit, verklaring dat en de RUG in vakantie- en stress sfeer. Maar het is haar gelukt, bellen, soebatten en op en neer rijden...

    Wens eenieder een heerlijke openingsavond en een nog beter weekend toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jan, ik heb bewust geen last van tunnelvisie, weet overal graag een beetje van. Politiek, allerlei sporten, auto's, tuinieren en weet ik al wat niet meer. Altijd handig als je op verjaardagen een beetje "ongelukkig" komt te zitten. Je stelt een vraag die doet vermoeden dat je er wat van af weet en je bent een half uur verder. ;)

    Het is niet de bedoeling dat ik nu met vragen wordt bestookt, want de nadruk ligt op BEETJE! Je weet wel Jan, dat van die klok en die klepel. Hoe was dat ook nog maar weer? Zie je, overal een beetje, ook van spreekwoorden. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoewel Appie het klokje tikt nergens beter dan thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Morgenmiddag rond deze tijd gaat de kapsalon drie weken dicht. De kapsters hebben de wachtlijst niet kunnen wegwerken, maar toch wens ik ze alle drie een welverdiende vakantie met veel zonneschijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh JP had dat niet allemaal via het internet gekunt. Sprak laatst zo mijnheer van de RuG en had begrepen dat het hele proces vanachter de PC gedaan kon worden. Nu weet ik ook wel dat zo,n belangrijke mijnheer voor 75 % uit zijn nek staat te kletsen maar wanneer 25% waar zou zijn is het toch al een hele tijdwinst. Of hebben ze het ook bij de RuG druk met bankje spelen. Ik verbaas mij echt helemaal nergens meer over. Zelfs het meest gekke blijkt tegenwoordig te kunnen. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tom, ze moest bepaalde, gewaarmerkte documenten ophalen en die voor dinsdag inleveren in Amsterdam. De einde-RUG deadlines lagen eigenlijk voor de inschrijfdeadlines van UvA.
    De laatste is vanmorgen gewaarmerkt. Het is nu allemaal officieel ingeleverd, dus mooi voor de deadline.
    Karin was zo slim om ook het officiele diploma van het WP mee te nemen. Het stond er niet, maar een kopie was niet goed. Beetje achterlijk als je bedenkt dat ze zowel haar propedeuse als haar B gewaarmerkt bij zich had.
    Bureacrazy, echt waar. Maar gelukkig wel aardige mensen die net dat ene stapje extra deden, zowel in 020 als in 050!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had al zo,n vermoeden JP. De bureaucratie ten top. Ambtenaren die vanachter de computer denken het hele land te kunnen besturen. En waar het niet lukt gebeurd er ook gewoon niets meer. Ga zo maar even de OS kijken.
    TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  11. TOM, ik ben de hele dag al met OS'en bezig ;)
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zwoel, zwoeler, zwoelst, maar de verkoeling zit er aan te komen. Is niet helemaal zeker, want van het weer weet ik ook maar een beetje. Ik neem nu een biertje, nee niet een beetje, maar een halve liter. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Proost Appie, ik geloof in een zonnig weekeinde.

    Welterusten.

    BeantwoordenVerwijderen