Teller

dinsdag 8 januari 2013

08012013

Afgelopen weekeinde de finale van een groot evenement in onze gemeente waarin paarden de hoofdrol spelen, dat mag niet ontbreken in dit etablissement met deze naam. Zelf heb ik niets met paarden, maar waarom toch de naam gekozen van Golden Peerd? Heel simpel, voor een kroeg waar je iedere Menterwolmer hoopt te ontvangen, moet je geen logo nemen dat refereert aan Muntendam, Meeden, Noord -of Zuidbroek. Geen koopmansvrouw, geen Petruskerk, geen Olle Dodde, dus koos ik voor het Peerd van ome Loeks, één der symbolen van onze provincie. Het logo had ik dus "gejat", toen nog een naam, die werd mij ingegeven door het logo, dus was het Golden Peerd geboren. Genoeg gekletst, ik start de beamer, dank aan MYRAETUBE, met het evenement dat afgelopen weekeinde plaats vond bij Van der Valk in de Eurohal.

19 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,nee met paarden heb ik ook niet veel.Het was een uitkomst dat er ijzeren paarden uitgevonden werden. Die kun je meer naar je hand zetten dan een paard van vlees en bloed.
    Probleem was, als een paard op een of andere plek geschrokken was, hij dat bleef onthouden. Je moest hem aan het halster voorbij deze plek leiden. En met het paard spreken, kalmeren. En hopelijk ging hij dan de volgende keer zonder te strubbelen door.
    Bij ons in het dorp waren twee paardenhouders, waarvan de stal van Vrieling er 1 was. Dat ging van vader op zoon over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen.

    Ik heb persoonlijk ook weinig met paarden. Ondanks dat het ze een rol spelen in onze historie (opa besloeg als dorpssmid o.a. paarden en ging later over op het stalen ros).

    Terwijl ik hier zit te ontbijten klapt er weer eens een auto vanuit Veendam (?) op een auto uit de K.W.weg. Het blijft wennen, dat je verkeer van rechts voorrang hoort te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemoregen,

    Paarden? Nee heb ik ook niets mee....alleen het "Golden Peerd" dan en natuurlijk die in het vooronder van mijn .....BMW!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben een avond op uitnodiging van RSP in de Eurohal geweest en vond het een hele belevenis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen, tja heb ik iets met een paard.., ik vind het een leuk beest maar zijn zij te vertrouwen? Een kameraad van mij heeft dan een paar paarden wel te verstaan een zwarte paard voor zijn dochter, 2 pony's en hij er nu nog maar 2 Belgen, tja en de jongste Belg 3jr ik moet er weer om lachen je moet je voorstellen dat de Belg s'morgens vroeg tegen 8.30.u. over twee draden waar stroom op staat over heen springt en er vandoor loopt richting de friezestraatweg en hij maar roepen kom Rinus wat doe jij...door lopen natuurlijk :) gelukkig voor deze paard dat alle automobilisten staan bleven natuurlijk, na een paar kilometer hebben gerent bleef hij plotseling stil staan voor de rotonde... volgens mij wist hij niet welke kant hij moest oplopen:) en daar kon hij hem vast pakken met een riem en zijn zij heel kalm en rustig terug naar de stal gelopen en hij zegt tegen deze Belg jij blijft voorlopig hier aanwezig tjonge man wat hest mie net levert...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedenmiddag...

    heb ook niet zoveel met paardesport...

    @ap gisteren: kort door de bocht? heb er toch bijgezegd dat dat niet voor elke gold :-)

    @jk: toevallig wel voor jou...kan me nog herinneren dat ik mijn oprit achteruit af kwam, toen het hele dorp nog door de pijpstraat moest, ik heel langzaam achteruit, zodat mensen me zagen (anders liet sowieso niemand je ertussen) en jij scheurde je bmw toch nog even voorbij met ook nog de hand op de claxon......misschien kun jij je dit niet herinneren, maar ik dacht toen natuurlijk typisch bmw ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemiddag,

    Ik heb toch wel iets met paarden, tenminste meer als die 2 waar ik het vanmorgen reeds over had. Af en toe, als ik in de Stad ben, loop ik eens binnen bij slager van Dijk op het Damsterdiep. Je raad het al, een paardenworst van "van Diek" sinds jaar en dag de lekkerste die er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bloem,

    Als dat zo is gebeurd, wil ik je toch echt mijn oprechte excuses aanbieden. Het is normaliter niet mijn stijl, temeer ik toch wel heel zuinig op mijn auto ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Net het interview gelezen in het Dagblad met onze BM. Hij acht de kans niet groot dat hij de komende 6 jaar in zijn geheel uitzit als BM van Menterwolde. Ik haal er alleen niet uit of dit gevoel voortkomt uit eventuele fusieplannen of door iets anders. Wie het weet mag het zeggen, BM zelf waarschijnlijk het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De burgervader van de gemeente Slochteren heeft het goed verwoord. Laten we ons bezighouden met zaken die er nu toedoen, en stoppen met; waarschijnlijk worden we straks door deze of die gemeente ingedeelt. Deze burgermeester waarschuwde voor te veel ruis op de lijn, zodat het bestuur van nu, niet de nodigde beslissingen durven te nemen.
    Wijze woorden, mede ook omdat Hoogezand/Sappemeer eigenlijk al spreekt van een gezamelijke gemeente A7, waarin Slochteren, Hoogezand, en Menterwolde deel van uitmaakt. Volgens mij loopt Hoogezand dan ook ver voor de muziek uit. Herauten zijn er om iets wezelijks aantekondigen, en die zijn er nog niet. Het blijft dan ook bij wat achtergrond muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je zou het niet denken maar ik heb ook weinig met paarden. Wel heb ik iets met filmpjes maken en het gebeuren in de Eurohal leent zich daar goed voor. Die barrage vind ik wel wat hebben. Soms toch wel spectaculair. Gaat nu wel een stuk makkelijker dan jaren geleden toen je een hele VHS recorder om de nek hing om bruiloften en partijen te filmen en daar een losse camera op aan gesloten. Dan een heen en weer gespoel om te kopiëren om er een toonbaar geheel van te krijgen. De kwaliteit van de kopie was minder als wat je nu maakt met een mobieltje. Er is in dertig jaar veel veranderd op dit gebied.

    Ook in de landbouw. Toen wij uit Scheemda kwamen in 1960 naar Uiterburen had er op die boerderij nog nooit een trekker gereden. Alles deed men nog met paarden maar dat was wel ongeveer de laatste boer die nog geen trekker had in Zuidbroek. Misschien wel de laatste. Best wel apart eigenlijk. Eeuwen lang werd alles met paarden en handkracht gedaan en wij leven in een tijd dat alles in ras tempo veranderde.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zag het begin van Opsporing Verzocht, en de presentator zei: "Goedenavond, blij u weer te zien." Blij dat je mij ziet, zal hij bedoeld hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De tweede zin zal wel meer zijn ego gestreeld hebben.
    Nu krijgen de kijkers deze vertrouwelijke woorden aangereikt, en dat is ook niet verkeerd.
    We willen allemaal wel tot deze TV familie behoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heeft er iemand een idee waarom de Hereweg in Meeden in januari 4 dage wordt afgesloten ? Dacht dat hij net gereconstrueerd was, met nieuw wegdek, nieuwe voetpaden en nieuwe verlichting.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben er al achter, herstraten voor De Mieden. Dat mag ook wel, het is een behoorlijk hobbelpad geworden daar, ik zou alleen niet verwachten dat ze voor dat kleine stukje 5 dagen nodig hebben.

      http://www.menterwolde.nl/internet/verkeer-vervoer_17/item/tijdelijke-stremming-hereweg-meeden_25521.html

      Verwijderen
  15. Peter, misschien willen ze het deze keer heeeel goed doen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen