Teller

dinsdag 15 januari 2013

15012013

Gisteren al gemeld aan de bar van het Golden Peerd, vanmorgen in het DvhN: "De herbestrating van de Hereweg ter hoogte van de openbare basisschool De Mieden in Meeden, die gisteren zou starten, is tot nader order uitgesteld. Het winterse weer maakt de aanpak van deze weg onmogelijk. De werkzaamheden stonden deze week gepland. Het verkeer kan gewoon gebruikmaken van deze druk bereden weg. De herbestrating gebeurt na klachten (geluidsoverlast) van onder anderen aanwonenden. Het asfalt op dit weggedeelte is medio vorig jaar vervangen door klinkers. De kwaliteit van de stenen was slecht."

23 opmerkingen:

  1. Ook een goedemorgen toegewenst.De mensen van Noordlaren hebben het weer gehaald, vandaag wedstrijden op hun ijsbaan. Hun noeste arbeid heeft resultaat gehad, mooi man! Schaatsen en in de maat lopen zijn bezigheden die mij niet goed afgaan. Maar dat wisten jullie al wel, maak er een mooie dag van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogguh lui!

    De bestrating op de hele Hereweg is bagger. Of het nu slechte stenen zijn, slecht aanleg werk of slechte ondergrond, het is niet best.

    Mazzelmoj maar weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen.

    Even internet, dus snel Frans even feliciteren!

    Ik ben benieuwd of en wanneer er nog iets aan de Spoorstraat gebeurt.
    Even koffie en dan maar eens schaatsen slijpen, mensen worden al zenuwachtig.

    Vanavond naar Amstelveen, ijs en weder diendende (letterlijk).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zal een lange tocht worden Jan,de sneeuw speelt het verkeer behoorlijk parten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen,

    Begeef ik me op "glad ijs" als ik me afvraag wie het predikaat slecht heeft afgegeven op zowel het straatwerk te Zuidbroek als ook te Meeden? Of is het slechts een onderdeel waar het betrekking op heeft zoals de krant suggereert, nl. de stenen. Ik denk dat je van hele goede huize moet komen danwel heel deskundig moet zijn wil je dit de titel "slecht" meegeven.
    Vanmorgen van één van de bestuursleden gehoord dat de ijsvloer in Zuidbroek er heel goed bij ligt, nog een aantal dagen/nachten vorst, maar geen sneeuw en er kan geschaatst worden op een prima ijsvloer. Hij kan het weten, is al jaren zeer deskundig in het beoordelen van Zuidbroekster ijsvloeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. JK, er zijn meerdere onderzoeken gaande/geweest, maar als aanwonenden hebben we nog geen uitslag. In de laatste correspondentie stond dat de gemeente ook nog op uitslag wacht. Ik neem aan dat die in Meeden er al wel lag.
    Het schijnt moelijk te zijn aan te geven of het de ondergrond is (wat mij door meerdere "experts" is aangegeven) of de toplaag. Daar zal de juridische(?) strijd dan ook wel om gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik weet wel dat de 3 aanwonenden bij wie in huis onderzoek is gedaan, wel rapport hebben gekregen, maar toen ik probeerde dat te krijgen via arcadis, krijg ik geen bericht terug.....

      Verwijderen
  7. JK, ik zou zeggen: Loop even een stukje over de Hereweg, van Kort naar het dorpshuis. Als je dat doet in de schemer, als er wat auto's rijden, is het nog veel duidelijker. Slecht is dan een tedere benaming.

    Er zijn allerlei excuses geweest, oorzaken, noem maar op. Van Oosten, de boeren, vrachtwagens... Maar dat reed al zolang ik in Meeden woon over de Hereweg.
    Dus als dat als excuus wordt genoemd versterkt het de slechte organisatie/planning/kennis.
    Ook het wandelgedeelte/stoep is soms dramatisch!

    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar het aan ligt daar heb ik geen verstand van maar zowel in Meeden als Zuidbroek ligt het er beroerd bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In een drama wordt op aansprekende wijze het leven in beeld gebracht. Als JP de nieuwe verharding van de Hereweg een drama noemt, maar ook de Spoorstraat in Zuidbroek kan daartoe gerekend worden, dan heeft hij beeldend uitgedrukt wat zelfs voor leken eenduidig is: dramatisch. Ik wil me wel wagen aan een beoordeling van het geheel, hoewel natuurlijk zogenaamde deskundigen en hun opdrachtgevers zullen beweren dat slechts deskundigen die beoordeling toekomt. Het zei hun gegund. Evenwel,overal waar het klinkerbed vanuit het midden naar de kanten op sterke afloop is gelegd, is de hele middenstrook verzakt. Dat kan naar mijn mening niet veel meer betekenen dan dat de nieuwe toplaag zand onvoldoende is aangetrild. Ten tweede lijkt het mij evident dat waar het midden zo te lijden heeft, ook de sterke afloop naar de kanten toe een ferme rol speelt; door de regenval spoelt het zand van hoger gelegen delen (het midden) naar de lagere delen (de kanten). Anders gezegd: het zand zoekt geholpen door het water holtes die onvoldoende gevuld zijn met als gevolg kuilen in het midden.
    Dit fenomeen is overal waar deze aannemer aan het werk is geweest te zien. Aan de stenen zal het niet gelegen hebben. Het proefvak in de Spoorstraat kan dat ook niet bewijzen. Flauwekul. Maar iets anders. Wie controleert eigenlijk wie? Als opdrachtgever zul je toch al tijdens het werk moeten controleren of is ook hier de kwaliteit van de ambtelijke organisatie in het geding?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Viool, strijkstok, akoestiek, publiek, klimaatveranderingen...

    JP

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemiddag,

    Als ik het zo mag samenvatten is het straatwerk er gewoon beroerd, slecht ,dramatisch ingelegd, danwel na gereedkomen zich op dusdanige wijze gaan gedragen dat het als slecht, beroerd cq dramatisch wordt ervaren. De bewering van dat de steen slecht zijn, volgens het DvhN, leg ik maar naast me neer. Hier ging het mij eigenlijk ook om.
    Dat de wegen, zoals ze er nu bijliggen, meer op een kermis-attractie (cake-walk) lijken, is mij ook wel gebleken. Hier hoef je niet deskundig voor te zijn, dit ervaar je wel. En nu maar hopen dat de experts, deskundigen etc. er snel uit zijn opdat we zo snel mogelijk mogen gaan genieten van wegen zonders "hobbels".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. " En nu maar hopen dat de experts, deskundigen etc" enig idee wat dit gaat kosten JK?

      Verwijderen
    2. Wat dit gaat kosten weet ik niet en eerlijk gezegd maakt mij dat ook niet zoveel uit. Wat veel belangrijker is, is de vraag "wie dit gaat betalen". Daar heb ik maar 1 antwoord op, de veroorzaker!

      Verwijderen
    3. De deskundigen hebben al lang gesproken. Stenen en uitvoering vallen binnen de toleranties. Het zand er onder deugt niet. Het is niet scherp, maar rondkorrelig, maar wat erger is, de korrels zijn ongeveer even groot. Het zandbed werkt daardoor als een bak met knikkers die over elkaar rollen. Zeg maar een ballenbak.

      Overigens kun je openbare werken niet kwalijk nemen dat het geplande werk moet worden uitgesteld. Wie verwacht er nu dat het half januari vriest?

      Verwijderen
    4. Frans, en heeft de aannemer dit zand zelf aangekocht of moest hij dat gebruiken van de opdrachtgever? Met het antwoord op die vraag, lijkt mij ook de schuldvraag opgelost, en daarmee wie voor de kosten op moet draaien. Of is Appie daarmee weer eens te kort door de bocht?

      Verwijderen
    5. Ap, zoiets kwam even aan de orde in de laatste bewonersbijeenkomst. Maar er werd vaag over gedaan. Het had te maken met de herkomst van het zand. Verdeling en vervoer van grond tussen provincies. Ik had de indruk dat de gemeente het in ieder geval had goedgekeurd.
      Maar in feite interesseerde dat niemand. Het ging voornamelijk over andere hinder: de belemmering van het verkeer door de bloembakken en de belemmering van schoolkinderen door het snelverkeer. Daarnaast lagen diverse stenen scheef en sommige lantaarns brandden niet op de minuut nauwkeurig en daar hadden ze al tig keer over gebeld en de gemeente nam de telefoon niet op...

      Verwijderen
  12. Het leek mij trouwens ook een kleine moeite om de borden waarop vermeld staat, dat de Hereweg van 14 t/m 18 januari gesloten is, weg te halen. Maar een te grote moeite blijkbaar.

    De afzethekken stonden al wel het hele weekend klaar. Blijkbaar valt er geen tijd te verliezen, en is elke minuut van de vijf geplande dagen nodig om dat hele kleine stukje voor de Mieden te herstraten....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een goed voorbeeld doet volgen toch?
    Agenten vegen stoep bejaarden

    AMSTERDAM -
    De bewoners van een bejaardentehuis in Zandvoort zijn vandaag erg blij met de politie. Agenten van het Korps Kennemerland hebben vanmorgen de stoep voor de woningen van de senioren sneeuwvrij gemaakt. Eigenlijk stond er een verkeerscontrole gepland, maar dat ging door het extreme winterweer niet door.
    FilmPolitie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedenavond, even een kort bezoekje aan de kroeg. Gouden Eeuw gekeken, genieten vind ik dat. Om 20.20 uur Joris'Showroom op Ned 1. Leuk, leuk, leuk.

    Frans, van harte gefeliciteerd.

    Voor straks welterusten allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Frans, gefeliciteerd. Moet toch eens een kalender in het Peerd hangen, want moet er steeds door de klanten op geattendeerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen