Teller

woensdag 15 mei 2013

15052013

Vrouger was nait alles beter, mor t was mooie tied!

17 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,nee vroeger was zeker niet alles beter, wel gemoedelijker. Hoewel dat verschilde van plaats tot plaats ook nog weleens.
    Zeker als je een 'afgescheidene' was. Willem de Merode heeft dat mooi vertaald in zijn boek: kinderen in verstand en boosheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen allemaal op deze prachtige dag. Want prachtig gaat het worden. Het valt me op dat ook in het peerd de crisis heeft toegeslagen. Er gebeurd niets meer, hoewel er toch in ons mooie Menterwolde genoeg gebeurd. Heb vanmorgen even de bokkebladen doorgenomen. Kwam een stukje tegen van ons gewaardeerde VVD raadslid dat wist te melden dat de Oostgroninger kindertjes de slechtste gebitjes van het land hebben. Das natuurlijk niet best. Allemaal kindertjes met zwarte tandjes en vaak op jonge leeftijd al voorzien van een kunstklappertje. Nu weet ik natuurlijk niet waar dat raadslid dat onderzoek heeft opgeduikeld maar wanneer ik dat stukje nog eens goed lees gaat zelfs de gemeenteraad zich er mee bemoeien. Iets anders wat ik las in een ander bokkeblad ( ik krijg er 8 per week waar bijna overal het zelfde instaat) was dat het Outlet center definitief niet doorgaat. We moeten dus weer iets nieuws verzinnen om ons druk over te maken. Ik ga mijn best wel even doen. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja daarvoor is de organisatie Trots Op Menterwolde in het leven geroepen.Dat is andere koek als we de afgelopen dagen zagen in het kabinet. Daar was de slogan: ik weet niets en ik wil ook niets weten. En ook zo'n uitspraak wordt beloont, hij mag blijven en zijn werk voortzetten. In het bedrijfsleven zou zo iemand doorgestuurd worden naar het UWV, hier niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. TOM, boze tongen beweren dat het Golden Peerd de schuld is van de verkiezingsnederlaag van de PvdA en de winst van de VVD bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen in Menterwolde. Als uitbater heb ik dat altijd tegengesproken. Een verkiezingsnederlaag heb je aan jezelf te wijten, winst niet aan jezelf te danken, maar aan beloften. Als je die waar maakt en de winst kunt prolongeren, dan pas mag je een beetje trots zijn.

    Maar mocht ik ongelijk hebben, en heeft het Golden Peerd wel invloed gehad, dan begrijp ik niet, dat er zo weinig politici van zich laten horen aan de bar. Of wil jij misschien via de kroeg de gemeenteraad in TOM? Wil je daar wel bij helpen, geen punt, maar dan moet je niet moeilijk doen op het pluche, als ik een aanvraag doe om de kroeg te verbouwen tot bijvoorbeeld een appartementencomplex. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is belangenverstrengeling, niet dat, dat niet oogluikend wordt toegestaan. Maar toch!
    De stelling dat de PvdA een verkiezingsnederlaag leed is meer te wijten aan een wethouder. Terwijl de VVD alle zeilen bijzette, zeker ook bij het OM om deze verkiezing tot een succes te maken. Kijk maar eens naar de luistercijfers van Ome Henk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Appie de PVDA heeft het landelijk voor het zeggen, in de provincie hebben ze het volgens mij al 40 jaar voor het zeggen, en kijk is in wat voor deplorabele staat we in dit land inmiddels verkeren. Op 40 km hier vandaan is de economie booming en wanneer we niet oppassen willen zelfs de trekvogels niet meer over Nederland vliegen. En dan zijn er dus ook nog mensen die graag hadden gezien dat de PVDA het ook in Menterwolde nog voor het zeggen wilde hebben. Laten we het er maar op houden Appie dat we die mensen in Menterwolde tegen zich zelf hebben beschermd. Je moet er toch niet bij nadenken. Het is dat ik niet weet wie je bent, anders had je al lang een lintje gekregen. Wanneer ik zie dat alle plaatsen waar de PVDA in het gemeente bestuur is vertegenwoordigd ze elkaar de tent uitvechten en de provincie met een rapport moet komen om elkaar iets te gunnen, dan mogen we elkaar in Menterwolde gelukkig prijzen dat de PVDA hier even aan de kant staat. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Ro-d-ys was toch de enige Oost-Groninger popgroep die in de zestiger jaren landelijk bekend was? Uit Oude Pekela. Ook landelijk bekend van de strokarton. Op school leerde ik nog Hoogezand-Sappemeer-Winschoten-Oude Pekela-Nieuwe Pekela-Veendam-Wildervank-Stadskanaal... Pekela heeft een rijke historie en fraaie architectuur. Wat stom dat het college van Menterwolde morgen de gemeenteraad voorstelt nooit meer iets te maken te willen hebben met Pekela.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. TOM, ach dat lintje zit er sowieso niet in, want dat heeft de BM al eens laten weten op Twitter. Daar moest je wel iets meer voor doen, dan kroegje spelen op het internet. Wel mooi dat je er zo een positieve draai aan geeft, heb er toch lang een beetje raar gevoel over gehad. Mijn dag is weer goed. :)

    Frans, inderdaad de roots lagen in Pekel. Just Fancy de discotheek in Winschoten is naar dit nummer genoemd door de eigenaar en bandlid. Heb er vele uren vertoeft. Had het nog niet meegekregen dat Menterwolde nooit meer iets met Pekel te maken wil hebben, maar volg de politiek ook wat minder de laatste tijd. Zal mijn leven proberen te beteren. Jij bent toch lid van een collegepartij, kon je dat niet voorkomen dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Appie, het voorstel van het college komt er op neer dat Menterwolde kiest voor bestuurlijke samenwerking met Hoogezand-Sappemeer, Slochteren en eventueel Haren en dat Veendam, Pekela en Oldambt van deze samenwerking worden uitgesloten. Mocht een fusie onvermijdelijk zijn, dan met H-S, S. en eventueel H. Maar in ieder geval niet met P, V en/of O.

      Toen vorig jaar besloten werd tot samenwerking met H_S en S, heeft misschien bij sommigen in het achterhoofd gespeeld dat ze liever beste vriendjes waren met gemeenten richting Stad dan met gemeenten richting oost of zuid, maar zo hard dat Veendam, Pekela en Oldambt niet of nooit mee mochten spelen, is het nooit gezegd. Over Haren is in de raad nooit gesproken.

      Ik heb begrepen dat tenminste een paar collegepartijen zwaar ongelukkig zijn met de harde opstelling tegen Pekela, Veendam en Oldambt. Zowel van hen als van de oppositie zijn wijzigingsvoorstellen te verwachten. Pas morgenavond laat zullen we zien wat er uit gekomen is.

      Ver voor mijn tijd lijkt gebruikelijk te zijn geweest dat wethouders of zelfs de burgemeester vooraf instructies kregen van de fractie(s) van hun partij(en). Misschien als reactie daarop lijkt het huidige college los van de coalitie-partijen te willen besturen. Voor zover ik begrepen heb, was het voorstel van B&W voor alle partijen een verrassing.

      Voorstel B&W

      Verwijderen
    2. M.a.w. zoals ik eerder al had gezegd 2018?

      Als iedereen de stukken goed doorleest dan kom ik maar op één conclusie dat het de burgers weer meer geld gaat kosten met al deze éénwording meer salarissen voor de ambtenaren wat er op volgt meer wachtgeld....
      Net zoiets wat er aan hand is met de eu, tjonge sommige dingen begrijp ik gewoonweg niet crises oké dit snap ik, maar hoe haalt de eu het in hun hoofd dat de staat zo'n beetje 500.000,00 eurotjes meer moet betalen een half miljard hoor en helemaal niet spreken over de banken, Griekenland, Italy, Spain, Ireland.......
      Als je graag Nederland onder hebben zou willen moet je op deze manier gewoon doorgaan.....

      Sorry ik zeg geen revolutie, maar wel iets wat hier op lijkt.

      Verwijderen
  9. Tom, zo erg is het allemaal toch niet? Het land is echt niet zo deplorabel. Het was pas erg geweest als de PvdA er niet was geweest. Vergeet niet dat de verzorgingsstaat mede door de PvdA tot stand is gekomen. Nu is het kwestie van sleutelen om te verbeteren. Het halve land loopt te kraaien dat we zo nodig moeten bezuinigen. Maar bezuinigen om te bezuinigen werkt niet, dat is nu wel duidelijk. Investeren werkt veel beter. Investeren in de jeugd bijvoorbeeld, ipv leren onbetaalbaar te maken voor de mensen met de kleine beurs.

    Dat de Partij hier lokaal even aan de kant staat is helemaal niet gek. Misschien wel even verhelderend. Het is alleen jammer dat er totaal geen visie is vanaf het gemeentehuis. Krijg de indruk dat het allemaal korte-termijndenken is.

    Maar een uitspraak die je doet , "Laten we het erop houden Appie dat we die mensen in Menterwolde tegen zichzelf hebben beschermd." gaat natuurlijk wel gierend uit de bocht. De mensen zijn echt niet dom, weten precies wat er allemaal aan de hand is. Je praat over mensen alsof ze niks snappen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Investeren waarmee? Om te investeren is er geld nodig lijkt me, geld wat er niet is. Politiek Hendrik is een kwestie van keuzes maken, ik hoor Swamsom nog zeggen de marktwerking in de zorg moet verdwijnen. Inmiddels is bekend geworden dat zorgverzekeraars hun winst hebben verzesvoudigd ., Ik hoor Swamsom nog veel meer dingen zeggen die luchtfietserij zijn gebleken. Door mensen als Swamsom krijgen de mensen een pest aan politiek. Mooie praatjes maar er komt nooit wat van terecht en als ze eenmaal pluche ruiken dan kan alles. Vroeger zouden dit soort mensen me pek en veren de stad uitgejaagd zijn, laten we dat maar snel weer doen. Politiek is schijn politiek is volksverlakkerij, onder de noemer democratie.

      Verwijderen
  10. Goedenavond, ik kreeg gisteren een bericht van de O.M. en werd gevraagd of ik mijn mening wou zeggen: Uw mening over straffen voor diefstal op straat.
    Ik heb mijn mening geschreven u ook?

    uwmeningO.M.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hendrik dan is het goed dat jij mijn uitspraken een beetje relativeert. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hendrik, wat Tom over jouw partijgenoten zegt, dat verschilt weinig van wat jij zegt over het huidige college. Beetje een "de pot verwijt de ketel" verhaal. Met dit verschil dat de toon van TOM bij mij wat humoristischer over komt. Staat de Partij nog onder toezicht van Amsterdam of is alles inmiddels weer genormaliseerd?

    Frans, ik vind het voorstel dat ter discussie voorligt, niet eens zo gek. Misschien passen we ook beter bij Hoogezand en Slochteren. Opdelen kan ook, Meeden en Muntendam naar Veendam. Noordbroek en Zuidbroek naar Slochteren en Hoogezand. De grenzen van Menterwolde zijn ook nog niet zo lang geleden verzonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Appie ik heb het al vaker gezegd, ik ben meer van de harde hand. Politici die niet waar maken wat ze beloven moeten het maar voelen, mijn handen jeuken.

    BeantwoordenVerwijderen