Teller

donderdag 11 februari 2016

11022016

Mocht de volgende premier Wilders zijn, wat de kiezer hopelijk  toch nog moge verhoeden, dan kan Rutte nog altijd de planken op. Hij deed het als cabaretier niet slecht gisteravond, trok veel meer publiek dan het college van Menterwolde, dat nog een dorpenronde doet. In Noordbroek waren negen mensen die op kwamen dagen. Vraag mij af wat het nut is van die bijeenkomsten, zeker nu wij vlak voor een herindeling staan. Steek liever de energie overdag in het besturen van de gemeente en het begeleiden van het herindelingsproces, en ga s'avonds lekker relaxen met een goed glas voor de TV, zodat je zonder ergernis er de andere dag weer fris tegenaan kunt. Misschien ben ik te sceptisch, zou kunnen, dan hoor ik het wel in de loop van de dag.

16 opmerkingen:

  1. Aan Rutte is absoluut geen cabaretier verloren gegaan…;
    Of laten we het anders zeggen:
    Z'n optreden gisteravond viel nog niet helemaal in het water dankzij de kwaliteit van een aantal slecht gebrachte grappen van blijkbaar wel getalenteerde schrijvers.

    Als excuus zou mogen gelden dat premiere en 1ste try-out blijkbaar samenvielen...;
    Iets wat ook bij geroutineerde cabaretiers meestal niet leidt tot groot succes (met recent Freek de Jonge bij Buitenhof als 'sprekend' voorbeeld).
    Echte Stand-up-comedy is een vak apart waarbij de komediant/cabaretier haarfijn moet voelen hoe hij de zaal moet bespelen met een mengelmoes van oud en nieuw materiaal.

    Desondanks best vermakelijk hoor, zo’n feestje voor pers en politiek op TV.

    En dan, Wilders PM…,
    hoe moeten we ons dat voorstellen?

    Hij is het enige lid van zijn partij...,
    als hij niet zelf in het parlement zit raakt hij de controle over zijn de kruiwagen uit-spartelende partijloze kikkers in de kamers volledig kwijt.
    Ik vrees dat Wilders slimmer is. Het is gemakkelijker zelf als schreeuwlelijk in de kamer een marionetten PM aan te sturen dan andersom. De meeste cabaretiers slijpen, schuren en polijsten hun voorstelling middels een flink aantal try-outs met en zonder publiek; Pas als ze precies weten hoe ze dingen het meest effectief moeten brengen, weten waar de lach zit, waar stiltes moeten vallen..,
    pas dan gaat de boel in premiere gaan ze de grote podia op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mark Rutte is absoluut geen cabaretier, ik stoorde me aan de manier waarop hij het publiek vermaakte. Eigenlijk was het een kopie van hoe hij als premier de zaken behartigt. Mark heeft absoluut geen humor, het blijft bij wat woord spelletjes. Wat dat betreft kan hij wel met J.P.Balkenende door 1 deur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een zekere mate van humor kan je Rutte niet ontzeggen...,
      maar een puntig weerwoord in de kamer maakt 'm (gelukkig) nog geen cabaretier.

      Verwijderen
  3. Z.g. Dorpenrondes kunnen best een functie hebben...,
    maar dan moet je daar wel een gewoonte van maken.

    Elke maand opnieuw, op vaste tijdstippen, niet bang zijn vaak voor lege zaaltjes te zitten, net zolang volhouden totdat de mensen je weten te vinden...;
    Maar dan ben je wel al gauw een paar jaar verder vrees ik.
    Bovendien moet je er rekening mee houden dat de behoefte met politiek en bestuur te spreken sterk afhankelijk zal zijn van wat er op gegeven momenten speelt (in het dorp) en dus hoe opstandig/ontevreden men is. Wat dat laatste betreft denk ik dat in Meeden de zaal wel weer redelijk gevuld zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen, vond het wel leuk gisteravond...... niet dat dat jullie zal interesseren, maar wou het even melden.... :) :) :) Fijne dag allen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rutte is premier, geen cabaretier, zo heb ik er dan ook naar gekeken met de wetenschap dat de professionals vaak wel 20 keer een tryout hebben voor ze met het programma op de planken komen en dan al veel hebben bijgeschaafd.
    Verdedig ik Rutte, ben ik VVD'er? Maak ervan wat je wilt, maar als dit de tongen meer los maakt, dan hetgeen in Menterwolde plaats vindt, dan is mijn tryout geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even over gisteren, Appie, had niks te maken met kerstverlichting ,wel met verlichting ,niet met de kerst,hoewel onze donkere dagen voor de kerst zijn uitgebreid tot het hele jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. AnnoZestien, en ook de heer Bart Buijs keert weer terug naar het Westen nadat hij een vraag heeft gesteld. Misschien was het beter dat hij met oplossingen kwam. Wat mij wel aansprak is zijn opmerking, ook weer vragende wijs gesteld, wat er nog moet gebeuren voordat de rest van Nederland de consequenties wil dragen. Er wordt in dit landje heel wat af gelu**, maar presteren zoals vroeger, is er helaas niet meer bij. Ben ik negatief? Ja, dat ben ik, en niet zonder reden. Wil ik er verder over praten? Nee, dat wil ik niet, maar voor de klanten bied ik alle ruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bart Buijs gaat terug naar, woont/werkt in Zwolle,
      ligt dat nu ook al in het Westen/de Randstad?

      Verwijderen
    2. Zeggen ze in het Westen niet dat na Zwolle alles is dichtgeplakt met kranten? Zij rekenen het er wel bij. ;)

      Verwijderen
    3. Je bedoelt natuurlijk "...na Amersfoort...".

      Je moet Amersfoort niet met Zwolle verwarren...;
      Zwolle is ver weg voor (veel/de meeste) Randstedelingen...;
      Wij kunnen het weten we hebben er jarenlang gewoond...;
      Vrienden uit de Randstad (waar we voordien woonden en werkten deden alsof ze een wereldreis hadden moeten maken als ze niet alleen de Veluwe maar zelfs de IJssel over hadden moeten steken voor ze bij ons waren.
      Vervolgens leken ze zich steeds weer te verwonderden dat niet iedereen in Zwolle (zo dicht bij Oldebbroek, Kampen, Rouveen en Staphorst)nog in de vorige (19de!!!) eeuw leefde...,
      dat de wereld niet echt ophield ten Oosten van de Veluwe/IJssel.

      Nu we, na ruim een decennium in Swoll te hebben geleefd, nog verder Noor en Oostwaarts zijn getrokken merken we nauwelijks verschil...,
      die Randstedeling die vroeger bereid was op ontdekkingsreis te gaan richting Zwolle, die heeft ook weinig moeite zo af en toe het avontuur op te zoeken in deze richting...;
      Voor hen die denken dat de afstand Amerfsoort-Zwolle 3x zo groot is als de afstand van A'dam/Utrecht naar Breda/Antwerpen maakt het ook niets uit: Voor hen liggen Zwolle en Groningen beide in de middle of no-where ergens aan het eind van de wereld.

      Verwijderen
    4. SiKo, als ik Zwolle zeg, dan bedoel ik geen Amersfoort. Ik weet dat niet iedereen mij voor vol aan ziet, maar zo erg is het ook weer niet.

      Verwijderen
    5. Ab,
      ik zie je zeker niet voor 'onvol' aan...,
      maar blijkbaar is het voor Noorderlingen moeilijk om zich het gezichtspunt van niet Noorderlingen voor te stellen...,
      soms lijkt het wel dat gelijk iedere niet-Noorderling voor Westerling wordt versleten.
      ;-)

      Verwijderen
  8. goedenavond....

    heb ook mark rutte gezien en af en toe een lach op mn gezicht gehad, maar een cabaretier zal ie nooit worden...zal ook niet zn intensie zijn schat ik....in mijn achterhoofd had ik ..goh wie zal dat voor hem geschreven hebben. sommige grapjes waren leuk, maar pasten niet uit zijn mond.

    libau...daat is toch dat bureau die ook bij ons in de gemeente rondloopt als het om gebouwen gaat, de welstandscommisie? die wel vind passen dat een lelijk, totaal niet passend gebouw van de woningbouwstichting aan het winschoterdiep gebouwd mocht worden, maar bij mensen die hun oude woning opnieuw opbouwden bepalen dat hun bovenste raampjes bij ekaar moeten liggen ipv iets verder uitelkaar, wat zij liever hadden?

    ronde van het college.....ben het met siko eens, doe het vaker en niet nu als verplicht nummertje...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blommeke,

      Libau is een stichting met vele petten...,
      petten die niet allemaal door dezelfde personen worden gedragen...,
      personen die niet altijd samen door één deur kunnen...,
      maar ze hebben wel allemaal wat over het aanzien van die deur te zeggen....;
      Wat ze er over te zeggen hebben is niet altijd even eenduidig, zo niet domweg tegenstrijdig.

      Desondanks heeft Libau een flinke en goede reputatie opgebouwd met betrekking tot monumentenzorg.
      Zo was Libau de initiatiefnemer voor Monumentenwacht...,
      de inmiddels landelijk opererende (praktische/fysieke) hulpdienst voor monumentenbezitters.

      Verwijderen