Teller

zondag 9 oktober 2011

09102011

Ik kreeg een mail van Martin die mij wees op een behoorlijke fout. Ik sprak gisteren over Tripscompagnie, dat die plaats in drie gemeenten zou liggen, maar dat moest natuurlijk Borgercompagnie zijn. Het plaatsen lukte hem echter niet. Dat is jammer, want krijg daar meer klachten over en heb zelf ook die ervaring met Internet Explorer. Met andere browsers lukt het wel, waaronder Google Chrome, die ik dus ook gebruik voor het tijdelijke Golden Peerd. Ik weet niet hoelang dat tijdelijke nog duurt, want weblog.nl is nog een chaos. Soms kan ik bij het beheer ervan, maar dan kan ik weer weinig doen. Ook is er nog maar een klein stukje van het archief terug. Zolang weblog.nl niet naar behoren werkt zullen wij hier elkaar moeten ontmoeten.

24 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ik was ook in de veronderstelling dat Trips bij 3 gemeentes behoorde. Net zoals het eerste gedeelte van poeltjeslaan aan de kant van Sappemeer. De samenwerking Pekela/Veendam kan ik me voorstellen, het zijn beide gemeentes met veel industrie. Maar dan komt bij mij wel de vraag op waarom met name Zuidbroek niet in de vaart der volken is meegegaan. Ook hier was in het verleden redelijk veel industrie en handelsverkeer.
    Maar ik ga me nu eerst met meer geestelijke zaken bezig houden, tot later.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Appie,
    Je had niet hoeven corrigeren want Tripscompagnie liggt weliswaar voor het (overgrote deel) in de gemeente Meneterwolde...,
    maar wel degelijk ook in de gemeenten Veendam en H-Sappemeer.

    De meeste huizen bewoning staat in het Menterwolmer deel...,
    maar ook In het 'Sapmeerster-deel' staan nog heel wat huizen/boerderijen...,
    in het Veendammer deel zie ik op de kaart nog maar twee woningen/boerderijen... bovendien is daar een deel opgeslokt door het (noordelijk deel van) de golfbaan van golfclub 'de Compagnie'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Appie,
    Je had niet hoeven corrigeren want Tripscompagnie ligt weliswaar voor het (overgrote deel) in de gemeente Menterwolde...,
    maar wel degelijk ook in de gemeenten Veendam en H-Sappemeer.


    De meeste huizen bewoning staat in het Menterwolmer deel...,
    maar ook In het 'Sapmeerster-deel' staan nog heel wat huizen/boerderijen...,
    in het Veendammer deel zie ik op de kaart nog maar twee woningen/boerderijen... bovendien is daar een deel opgeslokt door het (noordelijk deel van) de golfbaan van golfclub 'de Compagnie'.

    Overigens is e.e.a. prima terug te vinden op de sites van de diverse gemeenten...,
    die zijn blijkbaar alledrie trots een stukje van Adriaans erfenis te 'bezitten'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mogguh lui.

    Appie,ik zou maar eens denken aan een verhuizing in plaats van hopen dat er onder het stof van slijtende schijven nog stukken Menterwolmer geschiedenis terugkomen.

    Mijn alter-archief en site lijken te zijn verdwenen :(
    Jammer, want het was fijn om af en toe even iets terug te vinden (Zoeken kan ik nog steeds wel....)

    Enfin, geen foto deze week, dus weer niet de Heemtuin.

    Overigens gebruik ik firefox 7.0.1 op de MacBook en heb geen problemen met reagluren. Als ik er aan denk zal ik ook safari, chrome en camino proberen. Mag SiKo nog kijken of hij ergens iCab heeft staan :s

    Mazzelmoj!

    Fijne dag allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om te voorkomen dat ik het vergeet: safari op de MacBook.

    Appie, kun jij niet de laatste reacties vermelden aan de zijkant?

    een keer reactieknop ingedrukt, geen effect
    twee keer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Derde keer raak met safari. Nu chrome, dat ik moet gebruiken voor het mediatapper.com redactie overleg. Zal ik nog wel eens meer over vertellen..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even terug met Chrome. In camino heb ik twee keer gepost en het verdween meteen. Maar dan helemaal ??? Genoeg geklierd voor nu, tijd om mijn tijd nog zinvoller in te vullen dan hier op het Peerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tripscompagnie (Gronings: Tripskomnij) is een lintdorp aan een van de kanalen in Oost-Groningen in Nederland. Het wordt gedeeld door drie gemeenten Hoogezand-Sappemeer, Menterwolde en Veendam.
    {uit Wikipedia}

    Dit is ook wat ik dacht.

    Voor internetten gebruik ik Firefox 6.0. De 7.0 versie had nog een bugje(misschien ondertussen wel verholpen, maar ik heb het nog niet weer geprobeerd)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jip,
    rechter muistoets (of ctr-links) werkt heel aardig....
    anders je muis-/trackpad-instellingen wijzigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. JP, misschien moest ik inderdaad maar eens denken over een definitieve verhuizing of een permanent verblijf op deze plaats. Echter heeft iedere plek zijn voor- en nadelen. Hier is bijvoorbeeld geen mogelijkheid om een reactie aan te passen, krijg daar wel verzoeken om, als men fouten heeft gemaakt, maar dat is helaas niet mogelijk. Kan kiezen voor verwijderen of laten staan, meer smaken biedt Blogspot niet. Ook in het zijmenu kunnen de laatste reacties niet getoond worden of ik zie iets over het hoofd, zal mij eens er in gaan verdiepen. Dan hebben we nog de problemen met posten, dat is ook behoorlijk irritant. Weet ook niet of er een limiet zit aan het dataverkeer, als dat zo is, dan komen we ook weer in de problemen. Bij web-log.nl ging alles op een enkele strubbeling na crescendo. Vind het wel mooi dat zo op het oog, het hier wel aardig lijkt op het oude Peerd, dit in tegenstelling tot wat er te maken is in de nieuwe omgeving bij weblog.nl. Wie mij een beetje kent, weet dat ik voor herkenbaarheid ben en dan is het hier nog niet zo verkeerd. Mijn oog wordt soms getrokken door de warme gele gloed die soms in de hoeken straalt van de kamers waarbij ik voorbij fiets. Altijd leuk te zien dat je een beetje meewerkt om het gezellig te maken in de huiskamer van je buren. Wel weer jammer is, dat men het beeld alleen als decoratie gebruikt en niet zelf deelneemt aan het gesprek aan de toog, maar wat niet is kan komen. Ik blijf uitdagen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. joepie, 't is zelfs mij gelukt, baalde ook al dat ik niks meer kon posten, maar.....i'm back :-)

    bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig dat je er bij bent Bloem, hoe staat het er voor in jullie omgeving?
    Spoorstraat, Heiligelaan en Middenweg vanaf morgen afgesloten voor autoverkeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Over veenkoloniën gesproken: vanmiddag om 16:00 uur is in het Veenkoloniaal Museum de opening van de tentoonstelling "Geert Schreuder en de veenkoloniën". In opdracht van de Stichting 400 jaar veenkoloniën heeft Geert Schreuder uit Onstwedde twintig schilderijen gemaakt van verschillinde stukken van de veenkoloniën. Van Ter Apel tot Sappemeer en van Pekel tot Stad.

    http://www.veenkoloniaalmuseum.nl/frameschreuder.html

    BeantwoordenVerwijderen
  14. He, ik ontdek net dat -in Chrome- de rechter muisknop een directe link maakt. Het is nog geen klikbare link, maar toch net een tikje beter dan kopieren/plakken.

    Zo eerst maar es douchen. Ondanks de waarschuwing van buienalarm.nl (100% kans op neerslag) hebben we een ongewild nat pak opgelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We waren vanmiddag in stad, regen en nog eens regen. De RTV-Noord kijkers hebben zoon lief wel over de eindstreep zien komen. Er was weinig publiek om de lopers aan te moedigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jan, in Chrome eerst selecteren, dan er rechts op klikken. Dan krijg je "Ga naar http...".

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat vinden jullie van dit en zoveel andere initiatieven? http://occupydenhaag.org/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat gaat er eigenlijk gebeuren bij de Middenweg in Muntendam? Ik zag ineens borden staan en op de stoep staan wat markeringen. Komt er nieuw asfalt??

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Inderdaad Arnold, nieuw asfalt.

    Ik weet niet wat ik er van moet vinden, JP.

    Dat bedoelde ik ook, Frans.

    Dat is wel eens anders geweest, Wim.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Als Appie dat heeft ingesteld, moet het mogelijk zijn in blogspot een link te maken. Maar makkelijk is het niet:

    Recept

    In Wordpress is het makkelijker en werkt net als vroeger bij web-log gewoon met plakken van iets wat met http begint.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ging me dus om het recept in het midden. Niet om wat er omheen staat!

    BeantwoordenVerwijderen