Teller

zaterdag 29 oktober 2011

29102011

Menterwolde heeft nu al baat bij de acht bewakingscamera’s die enkele maanden geleden bij 52 gemeentelijke gebouwen geplaatst zijn las ik in het DvhN vanmorgen.. Dit zegt burgemeester Eduard van Zuijlen, naar aanleiding van vragen van VVD-raadslid Chris Ubels. Vooral rondom de openbare basisscholen in Muntendam en Noordbroek is het aantal vernielingen fors gedaald. Ubels vindt dat er meer agenten ingezet moeten worden om de daders van vandalisme op te sporen. "We staan een zero tolerance beleid voor, maar dan moeten verdachten wel opgespoord kunnen worden", zegt de VVD’er. Van Zuijlen zegt dat dit geen gemeentelijke kwestie is, maar dat het openbaar ministerie hierover gaat. De burgemeester deelt de mening dat elke vorm van vandalisme hard aangepakt moet worden. Als de besparingen op het herstellen aan vernielde gemeentelijke gebouwen gelijke tred houdt met de eerste maanden dan heeft de gemeente de kosten van de aanschaf van acht bewakingscamera’s zo rond de jaarwisseling terugverdiend.

21 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,mooie opening. Helaas roept het bij mij wel vragen op. Zijn de vernielingen ook buiten bovengenoemde gebieden verminderd?
    Bijvoorbeeld rond en in de Heemtuin, want de info die ik daar over krijg maakt mij niet blij.
    Laten we hopen dat deze mensen andere hobby's hebben gevonden, die minder schadelijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, open dag Lijwiekstee staat op mijn programma vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen.

    Dat lijkt me interessant Roskam, maar het viel me op dat (website gisteren bekeken) dat het geheel nog in aanbouw is en er dus nog geen bewoners zijn. In verband met de privacy van toekomstige bewoners is dit dus de laatste kans de verblijven van binnen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ab,
    ik waan me hier vandaag...
    gelijk na het lezen van je opening...
    eigenlijk reeds bij de aanhef...
    weer een kleine tien dagen terug in de tijd...,
    weet jij waarom?

    Aan de datum zal het niet liggen...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ha, wat weer geinig, was mij niet eens opgevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. SiKje dat komt omdat de wereld is doorgedraaid. Apmans zag dat natuurlijk en wilde in het Peerd, eenzijdig, dat doordraaien compensneren (ja ik zag die n!) Maar ja, de wereld wordt er niet minder gek van.. Vandaag, en de laatste week zo ongeveer, staat in het teken van een asielzoeker. Of het nu een asiel- of gelukzoeker(tje) is, de kosten die nu al gemaakt zijn zijn hoger dan wanneer hij tot zijn dood een uitkering op minimum loon niveau zou hebben gehad... En dat joch wil gewoon werken in een land waar het ontbreekt aan jongeren die willen werken!

    Toen ik Ohio was hoorde ik het van een boer, recent een proef met tomatenplukkers in de USA. Een "team" van 4, goed ingewerkte mexicanen plukken per dag (sik leest mee dus: plukken tomaten en doen die in) 250 dozen per dag.
    Omdat er veel werklozen waren werden die ingezet: 20 autotochtone amerikanen slaagden er in om 80 dozen te vullen. Moe, lichamelijke ongemakken (heb ik wel begrip voor), eentonig werk...
    De tomatenboer had zijn punt gemaakt. Gelijk tomaten sorry asperge- en aardbeienboeren hier te lande.

    En dan ben ik best wel een beetje trots als ik jonge mensen hier op de velden bezig zag met blauwe druifjes en weet ik niet wat voor groen groeisel.

    Maar wat wilde ik nu zeggen? O ja, Mauro.
    Stel je voor dat we in de 17e eeuw de Joden uit Amsterdam hadden geweerd, de Hugenoten uit Nederland en de Chinezen bij de haven van Rotterdam zouden hebben teruggestuurd? Om maar te zwijgen van de Turken (pizza) en de Italianen (pasta). ZOuden we hier het godganse jaar stamppotten moeten eten!

    Overigens hoor ik zelden iemand over al die asielzoekers uit WO2 in de UK; stel dat die teruggestuurd zouden zijn.

    Nou ja, eenieder een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zie ik nu ineens een oud papier auto langs gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. SiKo, zal het herstellen. Ik had het deze week al eerder, waar ik een 2 wil gebruiken sla ik een 1 aan. Bij het ouder worden zullen de vingers wel krommer gaan staan. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zonnestraal, volgende keer weer een nieuwe kans.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. goeiedag evm, kijk dit vind ik een voordeel in het Westerkwartier dat ze bij ons iedere week langs komen voor o.a. oudpapier, plastic, glas en oudijzer(blikken e.d.), wordt allemaal georganiseert met mensen met een handicap.Ook deze mensen krijgen hulp voor hun toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Of er een oud-papier auto reed weet ik niet Zonnestraal, maar bij ons in de straat en in Tussenklappen stonden meerdere doosjes langs de kant van de weg.
    Sommige mensen denken dus "laatste zaterdag van de maand => oud papier" in plaats van vierde zaterdag van de maand => oud papier.
    Misschien dacht die chauffeur dat ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In muntendam is het papier opgehaald zag ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jip,
    je vraagt er om...;-0

    "...
    mexicanen plukken per dag (sik leest mee dus: plukken tomaten en doen die in) 250 dozen per dag.
    ..."

    dus of die 4 Mexicanen...
    - plukken per dag 250 dozen per dag..., waarin zij omdat ik mee schijn te lezen ook nog eens door hen eveneens geplukte tomaten 'in' worden gedaan...;
    Vraag me af hoe je dat allemaal moet doen, maar 't staat er echt. ;-)

    of...
    - plukken tomaten die ze per dag in 250 doen...;
    Ik zou zeggen doe ze in een doos en laat ze daar vervolgens gewoon in liggen in plaats van ze er weer uit te halen om ze vervolgens nog eens (stuk voor stuk?) in 249 andere dozen te doen...; Rijst mogelijk ook nog eens de vraag wat ze er de volgende dag mee doen of dat ze dan diezelfde tomaten weer in dozen doen en of dat dan dezelfde zijn of andere; Lijkt me een zinloze exercitie, maar de stelling doet 't vermoeden... ;-)

    of...
    - plukken per dag voldoende tomaten om er 250 dozen mee te vullen (en gevuld te laten)..., en dat doen ze dan ook...
    't Lijkt me 't meest logische, maar staat het er ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. SiKo, is het erg dat ik nu de weg ben kwijtgeraakt? Zelfs mijn ingebouwde Tom Tom is van slag. En die 250 malen maar door en door.
    En juist nu ik dokter van der Sluis niet kan bereiken, want die heeft er geheid wel wat voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wim,
    je hoeft de weg niet per se kwijt te zijn...
    als je op een kruispunt niet weet te kiezen links, rechts of rechtuit te gaan...,
    soms is de beste keuze gewoon te blijven staan...,
    of in arremoede de weg terug in te slaan.

    Gewoon je intuïtie...,
    of andere vormen van gevoel vertrouwen...
    vaak is het daarop beter dan op de 'Dom-Dom' te bouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. omdat ik inderdaad meelees...
    maar zelf niet altijd oplet wat ik schrijf:
    ;_(


    Jip,
    je vraagt er om...;-0

    "...
    4 ... mexicanen plukken per dag (sik leest mee dus: plukken tomaten en doen die in) 250 dozen per dag.
    ..."

    dus of die 4 Mexicanen...
    - plukken per dag 250 dozen per dag..., waarin door hen, en wel omdat ik mee schijn te lezen, ook nog eens de door hen eveneens geplukte tomaten worden gedaan...;
    Vraag me af hoe je dat allemaal moet doen, maar 't staat er echt. ;-)

    of...
    - plukken tomaten die ze per dag in 250 doen...;
    Ik zou zeggen doe ze in een doos en laat ze daar vervolgens gewoon in liggen, i.p.v. ze er weer uit te halen om ze vervolgens nog eens (stuk voor stuk?) in 249 andere dozen te doen...; Rijst mogelijk ook nog eens de vraag wat ze er de volgende dag mee doen of dat ze dan diezelfde tomaten weer in dozen doen en of dat dan dezelfde zijn of andere; Lijkt me een zinloze exercitie, maar de stelling doet 't vermoeden... ;-)

    of...
    - plukken per dag voldoende tomaten om er 250 dozen mee te vullen (en gevuld te laten)..., en dat doen ze dan ook...
    't Lijkt me 't meest logische, maar staat het er ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik pluk de dag, mag dat ook?:):)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mij best...,
    maar als de avond is gevallen...,
    moet je wel even wachten tot ie (de nieuwe dag) rijp is...,
    tot Eo(o)s met haar verwarmende stralen haar komst verraad...,
    best is het dus te wachten tot het daag'lijks wederkeren van de 'Dageraad'.

    Voordeel is natuurlijk wel dat zo'n dag niet in een doosje valt te pakken...,
    laat staan haar te moeten verdelen over 250 van die bakken...,
    met of zonder Mexicaan is daar geen beginnen aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O ja, Wim,
    Vandalisme in heel Menterwolde is duidelijk minder, maar ik weet niet meer precies wat de BM zei. Luister maar even bij Vergadering Gemist bij het vragenuurtje.

    BeantwoordenVerwijderen