Teller

vrijdag 28 oktober 2011

28102011

Zorgboerderij De Lijwiekstee aan de Hoofdstraat 98 in Noordbroek houdt morgen van 10.00 tot 16.00 uur open huis. De boerderij is verbouwd en heeft vier afdelingen, begeleid en zelfstandig wonen, dementie, dagopvang en zorghotel. De afdelingen zijn gescheiden, waardoor De Lijwiekstee in principe alle zorgvragen kan honoreren. Volgens Jacob Kiers is zijn project onder meer uniek vanwege de verschillende afdelingen die onder één dak zitten, de innovatieve aanpassingen in het gebouw en de bejegening van mensen met dementie. Bijkomend voordeel is dat men meer handen, ogen en oren op de werkvloer heeft, waardoor de mensen meer aandacht en zorg kunnen krijgen.

15 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, ik hoop dat de Lijwiekstee het hoofd boven water kan houden met alle bezuinigingen in de zorg. De rugzakjes met geld zijn en worden behoorlijk aangetast door deze maatregelen.
    Nog even iets recht zetten, de verhalen van gisteren uit mijn hand was een reactie op het verhaal van Henk over Klaas Bolt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen.

    Ik ben wakker geworden met een vervroegde winterdepressie. Heb spontaan mijn lidmaatschap van @DRZuidbroek opgezegd. Teveel speelbal -of blok aan been- van locale politiek en teveel negatieve energie.

    Had ik even geen zin meer in...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das even schrikken, laat ik nu denken dat juist jij Jan een positieve invloed haf op het hele gebeuren.Nog even over die winterdepressie, er staat ons zo voorspellen de deskundigen een barre winter te wachten. Dus hoognodigtijd om iet aan deze winterdepressie wat te doen, of zal het gezamelijk sneeuw ruimen ook als terrapie werken? Dan lost alles zich van zelf op.
    (Wim) ik zit op locatie vandaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mogguh lui!

    Jan, bedoel je dat je het twitteraccount hebt opgezegd of ben je uit die club gestapt? Heftig! En dan te bedenken dat de winter nog moet komen...

    Sterkte!

    Jan, en uiteraard de anderen een gave dag toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed doen
    is dat doen
    op een beslissend
    moment.

    Altijd goed doen
    is de toevlucht
    voor een dwaas
    en een schurk.

    William Blake

    (1757-1827)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. JP, ik bedoelde natuurlijk Dorpsraad Zuidbroek, maar had de tekst gedeeltelijk gekopieerd, vandaar...

    En zo bijzonder en heftig is het ook allemaal niet, ik loop er alleen wat meer mee te koop dan anderen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt niet best....

    (RTV Noord)
    VEENDAM - De 14-jarige Melanie Eijlders uit Veendam wordt sinds donderdagavond vermist.

    Het meisje verliet rond 21.00 uur haar ouderlijk huis aan de Dollard in Veendam zonder dat daar volgens de politie direct een aanleiding voor was. Sindsdien is niets meer van haar gehoord.

    Ze is zonder jas de deur uitgegaan en heeft wel een mobieltje meegenomen, maar het is niet gelukt contact met haar te krijgen. De politie heeft inmiddels via burgernet een oproep gedaan om uit te kijken naar het meisje.

    Volgens de politie lijkt het erop dat Melanie Eijlders haar vertrek heeft voorbereid, omdat ze al enkele weken bezig is al haar sociale contacten te verbreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. t'ís ook een moeilijke leeftijd die adolescentie tijd, de hormonen spelen op, je ziet maar een gedeelte van die schijnbaar aardige wereld, die later helemaal niet zo aardig blijkt te zijn.
    Ik hoop dat ze spoedig weer in haar ouderlijkhuis mag komen. Sterkte gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lees op twitter dat Melanie Eijlders uit Veendam terecht is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die barre winter zijn we wel op voorbereid, daarom hebben we de halve gemeente voorzien van klinkers toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed voor de verkoop van sneeuwkettingen, hoop je om meer grip te krijgen speciaal voor klinkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. over wat papier oplevert: Volgende week de Rekenkamer(vrijdagavond ned 3). Misschien dat inwoners van menterwolde dan beter gaan scheiden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedennacht, zo effe weer op het peerd vrouwtje is aan het bellen dus kan ik snel effe m'n eigen ei dumpen zo gezegd..., eerst wat ik wil zeggen komt deze euss met een nieuwe grens van jawel 1000 miljard eurotjes......beste mensen ook hebben jullie 10.000 miljard houdt niemand het meer tegen.
    Nee beste mensen had nou eerder naar mij geluisterd en was iets wat al veel langer bekend was en ga over op
    http://www.nesara.nl/nl/default.asp
    dan zouden wij de wereld kunnen gaan redden en plaatst van al dat gebluf ik wait het, nee ik wait veul beter as die............


    En zo ist en echt nait ans.

    BeantwoordenVerwijderen