Teller

maandag 5 december 2011

05122011

Ook dit jaar kom ik in het Golden Peerd
voordat ik weer naar Spanje ben gesmeerd
Bij de PvdA gaat het niet best, althans ten dele
het landelijke hoofdbestuur nam ze onder curatele
Het gelazer bij de grootste politieke partij
maakte de weg voor enkele kleintjes vrij
Matty Siersema maakte een onverwachte draai
en zorgde als wethouder voor de Botjes Zwembaai
GroenLinks leverde Gherie ter Stege als collegelid
die zich verplaatst in een Amerikaans oud stuk blik
En met CDA wethouder Annelien de Winter
werd het voor de zwemmers toch nog zomer
De VVD spreekt nu ook een woordje mee
en zit met Jan Batelaan lekker op haar stee
Zelfs Zuidbroek ging eindelijk op de schop
het nieuwe college zat er werkelijk bovenop
Dit jaar heeft de Sint iets minder te klagen
zal dan ook niet aan politieke poten zagen
Verwacht wel dat deze verrassingscoalitie
wel serieus neemt de nieuwbakken oppositie
Fouten van anderen moet men van leren
anders zal men het tij nooit kunnen keren
Politici die brengen Menterwolde in het slop
daartegen steek ik vermanend de vinger op!


10 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, een mooi opening, kan me er wel in vinden. Als je met een Amerikaan met van die grote vleugels bij je werk komt heeft wel wat.
    In die tijd ging het de Hoogovens nog goed.
    Maar wij zien de mensen liever in een Heinkel of een Goggo komen.Voor de mensen die dit niet begrijpen; dat zijn dwergachtig auto's die in de jaren 60 massaal verkocht werden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogge,

    Een Heinkel of Goggomobiel, zijn dat niet van die auto's die nogal milieu-belastend zijn? Of we de mensen daar nou liever in zien verschijnen? We hebben tegenwoordig toch een label waar aan men kan zien hoe belastend een bepaalde type auto is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stil hier, zal de zwarte Pieten de clienten van Appie stilletjes meegenomen op de boot?
    Misschien dat de broer van Sint Nicolaas, Sint Pieter hier meer van af weet. Helaas dan moeten we even wachten, want die komt op 21 januari aan in het prachtige stadje Grouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wim, kan mij het niet voorstellen, want Sinterklaas is een fan van het Golden Peerd, ik weet het zeker! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goedenavond, op de dag van de goed heiligman, zag ik een versierde iele kerstboom op het naamloos plein...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Martje, misschien voor straf (al op 5 dec) een iele boom en komen er voor de kerst nog wat takken tussen op "Dorpsplein Zuidbroek":):)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is de boom nou zo iel of is het plein nou zo groot. Het siert het plein en het dorp Zuidbroek. Het siert het "Dorpsplein Zuidbroek". Ik blijf het een goede suggestie vinden om het/ons plein zo te noemen. En zeg nou zelf, doet de grootte van een boom er nou aan toe? Ik ben als Broukster trots dat we al zo ver binn. Een hele goede nacht gewenst voor een ieder.

    BeantwoordenVerwijderen