Teller

zaterdag 11 februari 2012

11022012

Via Twitter volgde ik de link naar de nieuwste column van Marcella Veldthuis. Logisch dat die column ook mijn nieuwsgierigheid opwekte naar de uitzending waar ze over sprak, niets menselijks is ook de waard van het Golden Peerd vreemd. Via uitzending gemist opgezocht. Klik hier voor de column van Marcella en hier voor de uitzending. Vanaf 20 minuten zit Marcella met o.a. Rik Felderhof aan tafel in de studio, waarin ze praat over de verdwijning van haar tante Gretha, waarover ze een boek heeft geschreven.

15 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, het lijkt een mysterie,weken lang is er naar Gretha gezocht. En dan in eens komt ze tevoorschijn, op een plaats waar al diverse keren gedregd is en met sonar naar haar gezocht is.
    En de waarheid van het gebeurende? Een samenloop van omstandigheden? of gewoon een ongeluk. Het zal vermoedelijk gissen blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen allemaal. De krant al weer tot mij genomen en druk bezig het te verwerken. Inmiddels is bekend geworden dat wij hier in Menterwolde het kannibalisme weer gaan invoeren. Grote kookpotten op de gouden driehoek waar we de omringende mkb ers in gaan koken om ze dan vervolgens lekker op te peuzelen. Ik was er zelf nog niet op gekomen maar het zou inderdaad een toegevoegde waarde van het Outlet kunnen zijn. Een soort van broodje MKB vers uit de stoofpotten op de gouden driehoek. Geen raar idee van het DVHN vanmorgen in de krant. Maar goed eerst moet het volgens beproeft Hollands recept natuurlijk nog even worden onderzocht. Wat moet worden onderzocht begrijp ik even niet (maar ik begrijp wel meer dingen niet) maar ik had toch echt begrepen dat de consequenties al bekend waren wanneer ik de dames en heren MKB ers hoor piepen. Dat de wethouder van Veendam niet zegt dat Hoogezand dicht moet vergeef ik hem maar even. Wat ik wel een hele mooie opmerking vond van 1 van de wethouders die tegen is ( ja maar in Bremen en Hamburg zijn ook outlets). Kijk dat vind ik wel een opmerking om rekening mee te houden. Die wethouder heeft natuurlijk helemaal gelijk die zijn daar inderdaad. En ik wil hem helpen, in Munchen hebben ze ook een outlet. Hallo wethouder weet u waar Hamburg ligt. Die mensen die daar wonen weten niet eens waar Nederland ligt. De naam van deze wethouder stond er niet bij. Gelukkie voor hem. Die van wethouder Luijckx (wie kent hem inmiddels niet) is inmiddels bekend. Komt als reclame aanbieding als eerste in de Menterwolmer kookpot.

    TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat ik nu denken dat er alleen in Nieuw-Guinea en Borneo nog menseneters liepen, zijn ze ook nog hier in de buurt. Dat de wethouders zoveel moeten reizen dat ze de afstand Hoogezand- Bremen/Hamburg niet weten is hun vergeven.Ze hebben de groente transporten van Hoogezand/Sappemeer/ - Berlijn niet meegemaakt.Zouden ze in de geschiedenis van A.J. Koeneman en Pronk duiken, dan zouden ze het wel weten. Het was in de tijd dat wethouder Luijckx nog een luier droeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen,

    Geweldig Tom, een stoofpotje dus. Om het niet te moeilijk te maken, kiepen we alle ingredïenten in 1 x in de pot, stel ik voor. De meest heftige het eerst. Ondertussen het vuur op standje midden. We voeren naarmate het prutje halfgaar is de druk in de ketel op, langzaam naar standje hoog. We prikken af en toe in de ketel om te zien hoe de toestand is daarbinnen. Mocht het zo zijn dat we nog niet tevreden zijn over de prut in de pot, halen we nog wat extra ingredïenten uit de provincie om te zien of we daar de prut nog enigzins mee op kunnen beuren. Als het uiteindelijk klaar is moet het wel acceptabel zijn voor de "strijdlustige" Menterwolmers.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi
    Allereerst Nanno als ik tijd heb...kom ik even langs....

    Chris hou je taai en je doet het goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedenmiddag....

    vanavond naar noordbroek voor de voorstelling van 'toveroos' mits het niet uitverkocht is:-(
    vanochtend om 6 uur werd er nog aangevoerd in de supermarkt, yak werd er wakker van, de vrachtauto kon de draai niet krijgen het terrein op, omdat yak de baas zijn bus geparkeerd had aan de straat (geen ruimte op eigen terrein). yak er dus uit om bus te verplaatsen, maar die starte helaas niet, zodat de arme chauffeur ook nog moest duwen....maar hij was wel blij dat yak er was om de auto te verplaatsen.
    hebben afgelopen dagen al wel vaker gezien dat voor de lange vrachtwagens van nu het een lastige draai wordt.zeker wanneer het gebouw van de woningbouw er ook staat.
    de pijpstraat als parkeerplek zal wel es onhandig kunnen worden (bij laden en lossen)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zal niet nog een foto sturen, maar nu de COOP (en slijterij) reclame op de voorgevel staat is het wel een prachtgezicht. Een aanwinst voor de straat/het dorp.

    De laatste klant rijdt net weg, ook voor mij is het weekend!
    Goed weekend allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. fijn dat er toch weer een supermarkt komt......echt wel weer een aanwinst en ook goed voor de andere winkeliers aan de Spoorstraat.....


    fijne avond,

    Martje

    Nanno volgende keer als je weer bakt kom ik er eentje halen hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jan ben het helemaal met je eens, ziet er geweldig uit. Wat een metamorfose van de Spoorstraat. Is al bekend wie de supermarkt gaat openen. Ben nog steeds niet gebeld, wordt nu toch krapjes en volgende week zie ik geen kans meer om nog een minuutje vrij te maken. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tom, ben ook nog niet gevraagd, maar dat zal te maken hebben omdat ik de laatste zes jaar alle verzoeken op dat gebied heb geweigerd, hoef niet zo nodig op de voorgrond. Wel leuk is natuurlijk dat we elkaar weer kunnen ontmoeten in de supermarkt.

    Mooi man ...........

    Was het niet jarenlang ieders hoop
    om weer Appie te roepen bij de Coop? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ach en ik maar roepen bij de Super Coooooopp


    lol

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Trouwems Bloem was het geen zwarte golf in de pijpstraat?kwam vanuit M'dam naar Z'broek en ik werd gevolgt door een politie auto en vanaf het pleintje iemand voor mij langs scheurde en de politie ging hem achterna, yep weer bijna een ongeval voor jullie huis.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vanavond voor het eerst een verjaardag gevierd in De Lijwiekstee in Noordbroek. Erg mooi geworden, echt een plek waar iemand zich thuis kan voelen.

    Welterusten

    BeantwoordenVerwijderen