Teller

vrijdag 22 maart 2013

22032013

Wim vond enige dagen geleden dat ik wel voor mocht lezen uit eigen werk, om meer te laten zien van de persoon achter Appie. Leuke geste, maar ik heb meer met anderen, vandaar dat ik Appie heet achter de virtuele toog. Er zijn personen uit de sport waar ik iets mee heb. Dries van Wijhe, Eric Hulsebos en Erwin Wennemars, om er een paar te noemen. Er is een Groninger, geen schaatser, maar ook echt authentiek, namelijk de voormalige voetballer Henk de Haan. Gisteren was hij voor de tweede keer in de DWDD. In een glimp zag ik ook een elftalfoto voorbij komen, en zie daar, de link met de Menterwolder voetbalclub ZNC, dat geeft voor mij de rechtvaardiging aan de opening vandaag. Op de foto stonden ook Bert Wieringa en Henk Oosterwold die beiden jaren betaald voetbal speelden en bij ZNC zijn begonnen.


Klik hier voor DWDD. Vanaf minuut 14:15 Henkie de Haan.

8 opmerkingen:

  1. Goedemorgen. Nee met voetballen heb ik niet zoveel. 1 van de weinig voetballers die ik ken is Pietje Fransen. Die na zijn voetbalcarrière eerst CV monteur werd en later melkboer. Piet had een ontzettend kort lontje, en kon verschrikkelijk hard schoppen. 2 eigenschappen die niet samengaan. Dat zullen zijn plaaggeesten denk ik nooit meer vergeten. De volgende is de keeper van het elftal 'fc de traliezagers'. De welbekende Daantje de Nie.
    En probeer dan maar eens de bal in het doel te krijgen. Ja dat waren nog eens tijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen, persoonlijk heb ik ook weinig met voetbal Henk Oosterwold heb ik in het verleden wel vaker iets over gehoord, omdat zoals ik denk hij of zijn ouders vlak bij ons woonde in Zuidbroek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mogguh lui!

    Om met hitsige Henkie te spreken: Broez', mán, broez'n!

    En dat hebben ze aan de LangeLeegte nodig. Vanmiddag een "laatste strohalm bijeenkomst" bij de curator, na het weekend moet er een klein half miljoen aan concrete toezeggingen liggen. Best wel écht geld...
    Gelukkig hebben ze aan de LangeLeegte een grote voorraad laatste strohalmen, op zich een bewonderenswaardige eigenschap van de de BVO en van de Veenkoloniën in het algemeen. Ben weliswaar weg maar dat paste ook wel bij ons ;)

    dus Broez'n en Mazzelmoj!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen.

    DWDD heb ik gemist door de raadsvergadering gisteravond. Ik zal hem nog even gaan bekijken binnenkort. Die Henk De Haan zat er al eerder kort in. (Broezen...) Een beetje de Gert Jacobs (Derannn....) van het voetballen met zijn -op het oog- naïve enthousiasme.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. U kent allemaal wel de uitspraak: op wonderen moet je even wachten. Daar moest ik vanmiddag aan denken toen ik naar de basisschool liep. Want het dieppe gat in het wegdek was gerepareerd. Komt dat door het Peerd, of zijn er andere machten die dit zo snel gedaan hebben. In ieder geval hartelijke dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je bij de raadsvergadering was Jan, ook knap dat je tot het einde bleef. Sommigen weten de vergadering wel heel lang te maken maar ja, ieder vogeltje enz.

    Vind het altijd fijn als niet-meubilair in de zaal aanwezig is :-)

    BeantwoordenVerwijderen