Teller

donderdag 28 maart 2013

28032012

Goedemorgen, tot later vandaag, moet vlug de deur uit.

23 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,een kennis van mij wou zijn aardappelen gaan poten. Ik denk niet dat alle factoren aanwezig zijn om dat met succes te doen.
    Of hij zou het in de kas moeten doen in Zuidbroek.
    Een mooi verhaal in de tussenklappen over dit project. Het komt bij mij over als een liefdadigheids project, helaas kan daar de schoorsteen niet van roken. Maar dat het een functie heeft is duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen. Om het Peerd op gang te krijgen heb ik nog wel een vraag die mij bezighoudt.

    Op de Hereweg zijn opeens (sinds vorige week ?) een aantal groene palen verschenen, het lijkt er op dat deze iets van een zone moeten markeren. Wie weet daar mee van ?

    Het is ter hoogte van het Toy-toy-thuis, dus misschien geeft het aan dat hier regelmatig parkeerchaos verwacht wordt ? (tip voor het toy-toy-thuis: kijk eens of je hiervoor op het veld naast jullie iets kunt creeëren.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het FOC houdt de gemoederen bezig. Niet in de laatste plaats door onjuiste berichtgeving van RTV Noord waarin men stelt dat het FOC volgens de statenfractie van de VVD beter in Winschoten kan komen. Dat is pertinent onjuist. Dit is niet de lijn en is ook niet door Nico Bakker gezegd. Een hele aparte manier van journalistiek bedrijven, alsof men een agenda heeft...

    Vergelijk maar even mee:

    Outletcenter bij bestaande winkels waarin Nico Bakker gezegd zou hebben dat het Outlet beter in Winschoten kan komen.

    En: VVD: locatie Factory Outlet Center aan ondernemer Waarin de VVD bij monde van Nico Bakker juist zegt dat de informatie in de berichtgeving niet klopt en het VVD standpunt is dat het Outlet Center moet komen op de plaats die de ondernemer het beste vind. Dit artikel is geplaatst na de vreemde berichten op RTV Noord. Bij de presentatie van het laatst verschenen rapport heeft de VVD ook al gezegd dat het aan de ondernemer is. En die zegt Zuidbroek.

    Een hele vreemde gang van zaken als je het mij vraagt waarin RTVNoord duidelijk probeert een ander beeld te schetsen dan de werkelijkheid. VVD Groningen gaat net als alle andere partijen altijd nog over zijn eigen mening. RTVNoord bepaalt niet wat anderen vinden.

    Hieronder het artikel van de VVD:

    In tegenstelling tot eerdere berichtgeving in de media zou het beeld kunnen ontstaan dat de VVD de locatie van een Factory Outlet Center wil bepalen. De VVD in provinciale staten van Groningen is onveranderd voorstander van de vestiging van een Factory Outlet Center in de provincie Groningen.

    De VVD vindt dat het aan de ondernemer is om te bepalen waar hij zich wil vestigen. De overheid moet er voor zorgen dat een ondernemer zich kan vestigen waar hij wil, zeker als het veel werkgelegenheid oplevert.

    Er is op dit moment nog geen aanvraag voor de vestiging van een Factory Outlet Center in de provincie Groningen. Als er een aanvraag komt wil de VVD dat de overheid ruimte en vertrouwen geeft aan ondernemers. Dat betekent een provincie die niet in de weg loopt, maar de weg baant voor het bedrijfsleven in Groningen.

    De VVD wil geen eenmalige investeringen, maar een versterking van de economische structuur in de provincie, die ten goede komt aan alle inwoners van de provincie Groningen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je het verhaal hier nog es kwam uitleggen Chris, want ik begreep niets van de berichtgeving van RTV Noord.

      Verwijderen
  4. Nu moet je de rest nog mee krijgen Chris, en dat lijkt mij een hele opgave. Hoewel het lijkt mij voorde hand dat deze FOC niet in Lauwersoog komt. Maar meer in een gebied waar redelijk wat mensen wonen. Daarbij zal de infrastructuur voor het komen en gaan ook een belangrijke rol spelen. Blijft over de plaatsen aan de A 28 of A7.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Peter, die groene paaltjes langs de Hereweg markeren - - evenals het rode asfalt ter plaatse - een fraai punt om om je heen te kijken. In dit geval de kampeerboerderij met tuin van Kamphuis. Neem dat "om je heen kijken" niet al te letterlijk; je zou op fietsers, geparkeerde auto's of tegenliggers kunnen stuiten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan moet ik nog maar eens goed om me heen kijken, want dat rode asfalt was me nog niet opgevallen !

      Verwijderen
  6. Achja waarom ook niet:
    Emile Roemer:

    WELKOM IN BELASTINGPARADIJS NEDERLAND!

    De Tweede Kamer heeft onlangs een heel bijzondere motie aangenomen. PVV, VVD, PvdA, CDA, 50+, SGP en D66 wilden duidelijk maken dat Nederland géén belastingparadijs is. Dus pas op hoor, zeg niet dat Nederland een belastingparadijs is. Dat mag echt niet, zelfs niet als uit alles blijkt dat Nederland absolúút een belastingparadijs is.

    Deze partijen hebben met hun motie de plank lelijk misgeslagen. Nederland kent zo’n 23.000 brievenbusmaatschappijen, alleen al op de Prins Bernhardweg 200 in Amsterdam zijn 2670 bedrijven gevestigd, op één adres... Dit zijn bedrijven waar niemand werkt, waar niet één computer staat en waar nooit een telefoon rinkelt. Wat wel rinkelt is de kassa: jaarlijks sluizen deze bedrijfjes €8.000.000.000.000,- euro door ons land. Hoeveel? Acht biljoen euro, oftewel acht duizend miljard euro!

    Het tv-programma Tegenlicht liet deze week zien hoe dat werkt. Grote bedrijven als Apple, Google, Microsoft en Starbucks betalen amper belasting doordat ze via een duizelingwekkend ingewikkeld netwerk van bedrijven en dochterondernemingen hun geld zo verplaatsen dat er uiteindelijk amper belasting betaald hoeft te worden. Nederland is in dat netwerk een belangrijke schakel.

    In ons land hoeven deze bedrijven geen belasting te betalen over de betaling van rente of royalty's naar het buitenland. Daarbij kunnen multinationals geheime afspraken met de belastingdienst maken over hun belastingaangifte. Ziet u het al gebeuren? Met de blauwe envelop in de hand gaan onderhandelen met de belastingdienst? Nee, voor u en mij is dat niet weggelegd, maar voor multinationals wel.

    De Britse oud-minister Healey zei ooit dat het verschil tussen belastingontduiking en belastingontwijking de dikte van een gevangenismuur is. Ik ben dat van harte met hem eens. Nederland is een belangrijke schakel in een vorm van gelegaliseerde diefstal waardoor overheden overal ter wereld vele honderden miljarden aan belastinginkomsten mislopen.

    Nederland is een belastingparadijs. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

    Emile Roemer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als die berichten niet kloppen in de media. dan wordt het hoog tijd dat het journaille eens flink de oren wordt gewassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als die berichten niet kloppen moet niet het onderwerp (Bakker) zich verantwoorden, maar de schrijver.

    Maar lees het stuk van de VVD Statenfractie en je kunt aanvoelen dat er toch meer achter steekt;
    "Er is op dit moment nog geen aanvraag voor de vestiging van een Factory Outlet Center in de provincie Groningen. Als er een aanvraag komt wil de VVD dat de overheid ruimte en vertrouwen geeft aan ondernemers. Dat betekent een provincie die niet in de weg loopt, maar de weg baant voor het bedrijfsleven in Groningen."
    Dat klinkt toch anders dan "ik (we) heb(ben) nooit gezegd dat ik de voorkeur geef aan Winschoten boven Zuidbroek".

    Ik geef ook de journalist dus nog het voordeel van de twijfel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jan, ik geef niemand het voordeel van de twijfel, wil gewoon horen en lezen hoe het werkelijk zit. Veel journalisten geven vaak een gekleurde versie, politici ook, maar dat weet je, en ben nog net intelligent genoeg om hun meningen naar waarde in te schatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jan, ik hoop dat je dit morgen nog leest, maar je neemt een citaat uit de tekst die volgens mij niet de lading dekt. Belangrijker is volgens mij deze:

    "De VVD vindt dat het aan de ondernemer is om te bepalen waar hij zich wil vestigen. De overheid moet er voor zorgen dat een ondernemer zich kan vestigen waar hij wil, zeker als het veel werkgelegenheid oplevert."

    Hier staat onomwonden dat de VVD Statenfractie vind dat de politiek niet over de locatie hoort te gaan, maar de ondernemer.

    Hoe kun je dan de journalist het voordeel van de twijfel geven als hij dit zo verdraait dat hij zegt dat het FOC volgens de VVD naar Winschoten moet? Nico Bakker zegt precies het tegenovergestelde! Sterker, de ondernemer heeft steeds de voorkeur gegeven aan Zuidbroek, ook nu nog, en dus zegt de VVD ook Zuidbroek!

    Dit is het officiële standpunt van de VVD. Niks meer en niks minder.

    Valt het je daarnaast niet ook op dat, in tegenstelling tot bijna alle andere politieke berichten op Noord, hier geen geluids- of videofragment bij zit waarin de Winschoten uitspraak gedaan wordt?

    Voordeel van de twijfel? Sorry, maar iedereen gaat nog altijd over zijn of haar eigen mening. En die is duidelijk. Noord zit er naast.

    Maar het vervelend is wel dat bijna iedereen nu denkt dat de VVD voor Winschoten gaat. Omdat RTV Noord het zegt. De macht van de media. Want zij zullen het wel weten. En hieruit blijkt ook dat er geen verdediging mogelijk is. Want er wordt niet gerectificeerd. Never.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Chris U, jij weet, althans je kunt het weten dat ik onafhankelijk ben. Ook beter voor de klandizie, maar ik ondersteun iedere politicus/partij die onjuist wordt geciteerd in welk medium dan ook. Persvrijheid is volgens mij niet dat men onwaarheden kan publiceren. Weet niet exact hoe het zit bij dit "geval", maar als ik dan toch het voordeel van de twijfel moet geven, dan ligt die niet bij de journalist.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Chris, ik ben papataxi dus nog wakker.

    Als ik het lees denk ik dat Nico Bakker mogelijk best een uitspraak kan hebben gedaan in de trant van "een FOC zou eigenlijk dichter bij een bestaand winkelcentrum moeten liggen om elkaar te versterken, van de centrumgemeenten ligt Winschoten dan het meest gunstig".

    Zo'n soort uitspraak -als persoonlijke mening- moet kunnen. Zolang hij er, als VVD-er, maar achteraan zegt "maar uiteraard moet de ondernemer zelf bepalen waar hij zich wil vestigen".

    Een journalist kan, door de uitspraak een eigen draai te geven -bewust of onbewust- een woord of zinsnede soms wat meer gewicht geven dan de bedoeling was. Van mij het voordeel van de twijfel dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jan, van mij mag iedere politicus zeggen wat hij/zij wil, maar het gaat om het feit of er juist wordt geciteerd. Was het niet zo dat wij "ergens" lazen dat het FOC wel in Winschoten kon komen op het terrein waar nu nog het ziekenhuis is gevestigd? Dat is natuurlijk belachelijk, jij en ik vonden dat, zeker in verband met het verkeersaanbod en onvoldoende parkeergelegenheid. Wij veroordeelden, ja ik ook, de heer Bakker om dat voorstel. Dus als het hij het niet gezegd heeft is dat een politicus in een kwaad daglicht stellen, stemmingmakerij kun je dat noemen. Als hij het wel gezegd heeft, wil nu ook de onderste steen boven, den krigt hai van mie een bret van onvermogen opplakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Misschien dat RTVNoord in de "beslotenheid" van dit café opheldering kan geven? Ik heb ze via Twitter hiertoe uitgedaagd ;)

    Nu eerst bij de weg. Zeker op de dag van het Vaatstra-proces offer ik me graag op om mijn dochter van een feest te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En als de media doorgaat onwel gevallige berichten hier te publiceren dan moeten wij de maatregel nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Putin, berichten zijn nooit onwelgevallig voor mij als ze op waarheid berusten. Dat wil niet zeggen dat ik met ieder nieuws blij ben, maar dat is iets anders. Ik blijf erbij dat persvrijheid niet inhoudt dat je onwaarheden tot waarheid maakt, want die impact hebben berichten in de media. Voor mij is dat het punt. Mijn buurvrouw zegt altijd: "Ston in kraant", en dat mag je in het Nederlands vertalen, naar het is waar in haar beleving.

    BeantwoordenVerwijderen