Teller

vrijdag 4 april 2014

04042014

Als alles meezit wordt er Woensdag weer gewerkt aan het multifunctioneel centrum in Noordbroek las ik in het DvhN vanmorgen. ,,Dan hebben we drie en een halve week vertraging opgelopen, maar die halen we wel weer in’’, zegt projectleider Jos Wortelboer. ,,De aannemer kan tijdelijk meer mensen inzetten of er wordt in de bouwvak doorgewerkt. Het is aan de aannemer waar hij voor kiest.’’ Het centrum waarin na de zomer onder meer een school en dorpshuis onderdak vinden, werd gebouwd door Simon Benus Bouw BV. De aannemer ging drie weken geleden failliet wegens financiële tegenvallers bij de bouw van theater De Klinker in Winschoten. Het bedrijf maakt een nieuwe doorstart onder leiding van Walther Hesselink. ,,Burgemeester en wethouders moeten formeel akkoord gaan met de hervatting van de bouw’’, zegt Wortelboer. ,,Zij vergaderen Dinsdag, dus Woensdag kunnen de bouwvakkers aan de slag. ’’Verantwoordelijk wethouder Annelien de Winter bevestigt dat: ,,We controleren nu nog even of aan een aantal belangrijke voorwaarden is voldaan. Zo mag het multifunctioneel centrum absoluut niet duurder worden dan afgesproken en is het, vooral voor de school, belangrijk dat de oorspronkelijke opleveringsdatum gehandhaafd blijft. Ik vertrouw erop dat we het dinsdag snel eens zijn.’’

6 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, hopen dat ze snel akkoord gaan, maar goed wie is de nieuwe wethouder?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen,ik heb altijd mijn twijfels bij deze constructies. Meestal is het zo dat aannemers die in geld nood zitten goedkopere bouwmaterialen gebruiken. Het moet uit de lengte of de breedte komen. Het doet me denken aan jaren gelden toen aannemers voor de laagste prijs bruggen en viaducten bouwden. Helaas was het product er ook naar, want als de bouw uit minimale grondstoffen bestaat, zal het nooit duurzaam zijn. Voorbeeld was toen onder meer de bruggen over de IJssel, waar een aannemer uit onze buurt flink nat is gegaan. Ben ik pessimistisch? De tijd zal het leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mogguh lui!

    Iedereen klaar voor het weekend? Ik hoop dat het vannacht goed plenst en we de dagen daarna weer zon hebben. is de hooikoortspatient weer het zonnetje in huis :)

    Geen idee of ik nog aan de bar kom dit weekend, daarom al bij deze een ieder een welgemeend Mazzelmoj!

    En op speciaal verzoek met link :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoop ik niet JP dat het gaat plenzen..... gisteren epdm geplaatst 72 m2 + 58 m2 + 25 m2 zonder een afvoer.......dus pompen of verzuipen :-).

      Verwijderen
    2. Ik bedoelde meer dat het vannacht zou zijn...

      Verwijderen
  4. goedennacht...

    kan me wel vinden in wat wim zegt....
    bedrijf failliet, het doorgstarte bedrijf gaat nu door? begrijp ik?
    hoe zit het dan met voorwaarden ed....in principe is het een ander bedrijf, dus als er straks iets niet goed is met de fundering bv, dan is dit nieuwe bedrijf daar niet verantwoordelijk voor, maar wie dan wel? een failliet bedrijf die niet meer ter verantwoording geroepen kan worden...zijn leuke constructies....

    BeantwoordenVerwijderen