Teller

maandag 24 september 2012

24092012

21 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, Waar en hoe vind deze Place 2 Be plaats? Nu val ik buiten de doelgroep, maar ben wel benieuwd naar organisatie die dit op zich genomen heeft.
    Het is een gezonde belangstelling wat er rondom mij gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wim, aan de Stationsweg in Zuidbroek, vroeger heette het jeugdhonk Soultrain. Persoonlijk vind ik het niet zo'n goed idee. Wel voor de jongere jeugd, maar juist de wat oudere jeugd zou een goed onderkomen moeten hebben, zodat ze niet op hangplekken hoeven bivakkeren. Geeft vaak ook overlast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Appie helemaal duidelijk. Bij de laatste zin sluit ik mij helemaal aan. Ook in het verleden was er sprake van overlast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen.

    Appie lijkt zichzelf tegen te spreken.
    Of Appie moet de conclusie trekken dat de oudere jeugd niet meer naar Place2be zal komen omdat er niet meer gerookt mag worden en omdat er geen alcohol genuttigd mag worden.

    In dat geval ben ik het wel met Appie eens, want één van de doelen van een jeugdsoos is de jeugd een "plek" te bieden, zodat er geen hangjeugd door het dorp zwerft. Het gebouwtje is echter te klein om iedereen te kunnen herbergen en wanneer een deel alcohol gebruikt kan er een sfeer ontstaan die voor de rest onprettig is. Hierdoor valt een deel van de jeugd af.

    Ik denk dan ook dat het bestuur noodgedwongen een keuze heeft moeten maken en hoopt door een clean imago meer kinderen/jeugd te trekken.

    Helaas stuur je wel een kwetsbare groep terug de straat op en schiet je deels je doel voorbij als jeugdsoos.

    Al met al vind ik het een dappere keuze, die vast niet vanuit luxe geboren zal zijn.



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Roken mag sowieso niet in dergelijke gelegenheden...
      en ook aan drankgebruik wenst de overheid (terecht, en al dan niet in navolging van EU-regelgeving) paal en perk te stellen.

      Dergelijke (deels gesubsidieerde danwel door de overheid gefeliciteerde plekken) dienen een 'veilige' plek voor de jeugd te zijn...
      alcohol en andere drugs (geen verschrijving!) horen daar dus niet thuis.

      Verwijderen
    2. Ik dacht dat een jeugdsoos er was om een prettige ontmoetingsplek voor jongeren te bieden. Niet om overlast in de rest van het dorp te voorkomen.

      Verwijderen
    3. Frans,
      of je je er nu tegen moet/wilt beschermen of niet...
      als hangjeugd gaat zwerven is er geen houwen meer aan natuurlijk...,
      maar als de zwervers lekker koo'me haang'ghe, hangt het er maar net van af waar of men er aanstoot aan neemt of niet.

      Verwijderen
    4. Frans, dat zal het doel zijn van het bestuur en de vrijwilligers. De financiers hebben denk ik een iets ander doel.

      Verwijderen
  5. De sluitingstijd van 23:00 uur is veel te vroeg in mijn optiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Appie, dat komt omdat je de soos vergelijkt met een kroeg (hoe zou dat komen?).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jan, hoe zou dat komen? Dat komt omdat ik irl .......oh telefoon gaat. Tot later vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb niks met de jeugdsozen ......
    ben weer druk in de weer voor Roemenie

    Dus dekens, kleding vooal kinderkleding zijn weer van harte welkom

    maar ook rijst macaroni en bloem en blikproducten

    groetjes martje

    ps nieuweweg 41 muntendam, overdag heb ik de schuur wel open staan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach, in mijn tijd werd er ook geen alcohol geschonken in de Jeugdsoos (Veronica heette deze toen nog). Die dronken we dan ook gewoon buiten. Worden jongeren die alcohol gedronken hebben dan ook geweerd ? En door wie ?

    Afgelopen vrijdag was er ook een alcoholverbod in Haren. Handhaving daarop, was er echter niet. Het effect van het verbod was dan ook te verwaarlozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedenavond,
    @Peter als ik de media mag geloven waren er karren vol alc. weggegaan toch in Haren toen zij door hun voorraad heen waren mss tegen 21.00.u.?
    Voordat ik dan met wie ook met beschuldigen dan ook zij hadden beter alle wegen kunnen afsluiten en alleen als jij in deze woonplaatst woont hun toe laten.
    De station hermeetisch gaan afsluiten met mss de ME? iedereen die niet in deze woonplaatst woont terug sturen waar zij weg komen toch?
    Ik hoor van alle kanten wie de schuldige ook mag zijn, maaar zoals ik de mijne ervan denk komt dit door alle regeltjes wat men in het verleden allemaal ook heeft verzonnen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Chris wat ik er van begrepen heb is dat alle regeltjes die in het verleden zijn bedacht niet gewerkt hebben. Maar Job Cohen gaat het allemaal uitzoeken en komt binnenkort met een rapport. Alvorens met conclusies te komen Chris moeten we eerst even op de uitkomsten van het rapport wachten. Ik hebben begrepen dat dit enkele maanden kan duren. TOM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Tom ik weet ervan 't zijn allemaal van die ehhh.....dit helpt voor géén donder.

      Chris een echte rooie.

      Verwijderen
  12. Goedenavond,

    Chris ik ben het helemaal met je eens. MEER RUIMTE EN MINDER REGELS. Waar heb ik deze kreet toch meer gehoord en gelezen. Ik wens het bestuur heel veel succes met hun nieuwe formule en of het een verstandige keus zal zijn moet blijken.

    BeantwoordenVerwijderen