Teller

zaterdag 26 september 2015

26092015

De gemeenteraad wil eerder geinformeerd worden en niet het nieuws in de krant lezen, zoals dat met de eventuele komst van asielzoekers naar Zuidbroek het geval was. Dit las ik vanmorgen in het DvhN. Waar het lek zat dat is niet meer te achterhalen volgens wethouder Vos. Op dit moment is niet bekend of de opvang bij Van der Valk er zal komen. Loots van Menterwolde Gewoon vind dat Menterwolde al genoeg voor de kiezen heeft, en ziet de opvang liever niet komen. De VVD wees op een condensaatleiding die daar ligt, en Anja van Duren haalde de positieve kanten aan. Goed voor de werkgelegenheid en de ecoomie.

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, al sinds de winning van aardgas is het bij product condensaat. Onlangs konden we ook in het Peerd lezen dat er weer een nieuwe leiding is aangelegd in de akkers van Zuidbroek.
    Het product heeft een lage vlampunt en bestaat onder meer uit benzeen.Weetje, gevaren zijn er over al, als ik denk aan de grote gasleidingen die er al bijna al 50 jaar in de grond liggen, dan zou ik me daar meer zorgen om maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen,aardgas condensaat bestaat uit o.a.

    C5 als pentaan - 5-70% gewicht
    C6 als hexaan, cyclohexaan en benzeen- 25-95% gewicht
    C7 als heptaan en tolueen - 25-95% gewicht
    C8 als octaan, ethylbenzeen en xyleen - 25-95% gewicht

    Iets wat bijzonder schadelijk is voor mens en dier.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grote kolder natuurlijk, dan kunnen we nu meteen wel beginnen met het ontruimen van Zuidbroek, immers deze leidingen lopen ook langs het dorp Zuidbroek. Menterwolde Gewoon neemt een stelling in die hun achterban past, gewoon een PVV geluid. De VVD doet er aan mee, maar omkleed het met een kul verhaal over condensaat leidingen. Mensen wees gewoon eerlijk en zeg wij willen geen vluchtelingen, dan neem je een standpunt in wat past in de discussie. Je bent voor of je bent tegen , daar is niks mis mee, maar laat de discussie en de motieven zuiver zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Niet voor niets heeft de N.A.M. verplicht gesteld dat er alleen gewerkt moest worden in een witte overal voor eenmalig gebruik en nog veel meer, maar goed als er mensen zijn die denken dat zij het beter weten dan zeg ik laat ze erbij.........

      Net als de asiel(zoekers....), als er oorlog is in hun land is het prima dat zij hierna toe vluchten, maar als hun oorlog voorbij is in hun land zijn wij dan verplicht om een verblijfs--vergunning af te geven?

      Verwijderen
  6. Ceer, ik ontken niet dat eventueel de aanwezigheid van leidingen tot problemen zouden kunnen leiden. Maar waar het mij om gaat is dat er duidelijk stelling moet worden genomen door de politiek. De VVD komt niet met een alternatief, en ze zeggen ook niet dat ze vluchtelingen wel willen opvangen op een andere locatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben duidelijk geweest! Ik juich de komst van een permanent AZC van harte toe!! Mensen laten zich door de media leiden, worden bang voor iets wat helemaal niet bewezen is, daar komt bij dat er zijn een hoop kul berichte verschenen de afgelopen tijd! Ik ben en blijf voor het hulp geven aan vluchtelingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar was het ook alweer die knolpartij.., verkrachtingen had ik "gelezen" met andere woorden het zijn geen lievertjes......

      Verwijderen
  8. Ik begreep dat het je om de werkgelegenheid en economie ging Anja. Die hulp, daarin kan ik meegaan, maar verder krijgen we er vooral een paar honderd werklozen bij in mijn ogen.
    Het kan wel goed zijn voor de lokále economie als de vluchtelingen (zak)geld uit het westen krijgen en de gemeente geld om ze op te vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jan, asielzoekers mogen niet werken. Zijn dus ook niet werkloos. Opvang, eten, drinken enzo, huur van lokale ruimte en menskracht wordt dus allemaal betaald door de Nederlandse overheid. Voor zover ik weet zit die overal in Nederland. Niet alleen in het westen.

      Verwijderen
  9. Jan, dat klopt....maar wij hebben gezegd, dat men dan ook moet zorgen dat de lokale bevolking er aan de slag kan! Ik schrik van het hoge PVV gehalte! Chris, doe beelden en berichten worden deze mensen goed begeleid? Ik heb zelf in een azc gewerkt sterker nog, ik heb twee kinderen van een ex asielzoeker....genoeg mee beleefd, maar zijn daarom alle asielzoekers slecht, verkrachters, gelukzoekers??? Nee zo denk ik niet! Ik vind dat alle mensen recht hebben op veiligheid. En ik hoop dat de media eens stopt met het maken van een zo negatief Nederland! Want daar ligt ook een groot probleem!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Anja,

      Waar goed over nagedacht moet worden: hoe voorkomen dat straks (extreem) rechts gelijk gaat krijgen wanneer spul uit hand loopt omdat de overheid de vluchtingen (en de zorg) niet meer kan managen.

      Links kan het succes van rechts worden.

      Gematigd links zou beter passen denk ik.

      Verwijderen
  10. Terugkomend op de asielzoekers-werk discussie van gister:

    Voor statushouders is bij wet en verdrag het volgende bepaald:
    Vluchtelingenverdrag Hoofdstuk III - art 17: Loonarbeid

    Daarnaast verbieden verschillende verdragen elke vorm van (niet strafrechtelijke) dwangarbeid...;
    Met andere woorden vluchtelingen zijn geen slaven.

    BeantwoordenVerwijderen